Wegańska opty!

11. Data: 2002-01-27 15:22:55

Temat: Re: Dieta diesel-weganska
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chaciur" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
news:a2v2mi$bno$2@news.tpi.pl...
> Czy sa tu gdzies na liscie ludzie na diecie wysokotluszczowej,
> uprawiajacy jakis sport wytrzymalosciowy?

:-))))))))
Wydaje mi sie to nie mozliwe
> do pogodzenia z rowerem gorskim np.

Ani z rowerem, ani z pływaniem, ani z bieganiem, ani z jeżdzeniem na
nartach, ani...
Wiesz, Chaciur, jak wygląda dieta kolarzy w czasie wyścigu?
Już kiedyś pisałem. Spróbuj dawać kolarzom w trakcie wyścigu śmietanę i
jajka. Zobaczymy jak daleko zajadą. Albo spróbuj namówić Korzeniowskiego
na taką dietę:-))
Ja już jednemu optymalnemu, który zachwycony jest swoją dobrą formą
proponowałem zrobienie Testu Coopera ( test 12 minut ). I wtedy z
przerażającą obiektywnością okaże się,w jakim stanie jest organizm.
Albo można zrobić badanie wieku biologicznego organizmu. A nie można
tego opierać na fakcie, że podoba mi się moja twarz w lustrze, a znajomi
mówią, że ładnie wyglądam...

Chaciur. Gwoli opamiętania. Zanim zniszczysz sobie zdrowie.
Pzdrw
Piotr

Poniżej fragmenty artykułu Ryszarda Szula, trenera LA
współpracującego m. in. z Robertem Korzeniowskim

Fachowe wprowadzenie do świadomego odżywiania dla
wytrzymałościowców - wymagania, składniki, zasady

autor:
Ryszard Szul
Wstęp, węglowodany
Tłuszcze, białka, płyny
Zawody: przed, podczas i po; podsumowanie
Autor jest treneram LA I-szej klasy (współpracuje m.in. z
Robertem
Korzeniowskim).

Odżywianie jest nieodłącznym elementem procesu treningowego.
Pozostałe
elementy to trening i regeneracja.[...]
W skład optymalnej diety ukierunkowanej na sporty wytrzymałościowe
powinno
wchodzić ponad 40 różnych składników. Składniki te nie są
produkowane w
organizmie i muszą być dostarczone z zewnątrz. Większość tych
składników
może być dostarczona w postaci zróżnicowanych posiłków stałych i
płynnych.
Badania naukowe wykazały, że w przedłużonym (ponad 1 godzina)
wysiłku
kluczowe znaczenie ma podawanie odpowiedniej ilości płynów w celu
utrzymania normalnego nawodnienia oraz źródeł energii bogatych w
węglowodany, ubogich w tłuszcze i o średniej zawartości białka.
Dieta ta
powinna zawierać wystarczającą ilość przynajmniej 13 witamin i 16
soli
mineralnych i być tak stosowana aby utrzymać optymalną masę ciała.
Badania przeprowadzone na kolarzach i triathlonistach wykazały, że
optymalny schemat u tych sportowców zawierał aż 9 posiłków
dziennie.
Należy przy tym zaznaczyć, że wysiłki startowe i niektóre treningi
trwają
u zawodników tych dyscyplin od 6 do 9 godzin. W przypadku
zawodników
uprawiających dyscypliny, w których zawody trwają krócej
wystarczające
jest 5-6 posiłków dziennie.
Energia
[...].
Energia w pożywieniu jest dostarczana przez węglowodany, tłuszcze
białka. Wartość energetyczna 1g białka i węglowodanów wynosi
4,1kcal
natomiast 1g tłuszczu - 9,3kcal. Alkohol posiada również wysoką
wartość
energetyczną (7kcal/g) jednak nie może być stosowany jako źródło
energii w
sporcie z uwagi na szkodliwe działanie uboczne (obniżenie
wydolności
zawodnika).
{...].
Węglowodany
Główne zadanie węglowodanów to dostarczenie energii dla
centralnego układu
nerwowego, dla pracujących mięśni i umożliwienie uwalniania
energii z
tłuszczów. Węglowodany są tak ważne dla utrzymania prawidłowych
funkcji
organizmu, że zostały wytworzone mechanizmy obronne umożliwiające
rozkład
białek ustrojowych w celu wytworzenia węglowodanów.
Formą zapasową węglowodanów w organizmie jest glikogen.
Najprostszą formą
węglowodanów jest glukoza. Glikogen występuje w mięśniach i
wątrobie.
Ilość glikogenu w organizmie jest ograniczona.
Stwierdzono, że wyczerpanie glikogenu z pracujących mięśni
prowadzi do
zmniejszenia intensywności wysiłku lub do jego przerwania.
Zdolność do
kontynuowania pracy zmniejsza się istotnie gdy dochodzi do
wykonywania
wysiłku w krótkim czasie po innym wysiłku, który doprowadził do
zubożenia
mięśniowych zasobów glikogenu. [...].
Zdolność gromadzenia w mięśniach glikogenu zwiększa się pod
wpływem
treningu.
[...]
Forma złożona węglowodanów jest o wiele lepszym materiałem
energetycznym
dla organizmu. Węglowodany złożone składające się z długich
łańcuchów
prostych cukrów, które z racji swej złożonej budowy są dłużej
trawione i
włączają się w krwiobieg w wolnym, stałym rytmie. Utrzymuje on
stabilny
poziom glukozy we krwi, co z kolei zabezpiecza energię dla
centralnego
układu nerwowego.
Bogatymi źródłami węglowodanów są: makaron, ryż, ziemniaki, chleb,
produkty zbożowe, musli, owoce, warzywa. Węglowodany powinny
stanowić
około 60% diety zawodnika wykonującego długotrwały trening.

[...].
Podsumowanie:
węglowodany należy przyjmować na kilka dni przed zawodami,
równocześnie, na dwa dni przed zawodami, należy pić duże ilości
płynów
izotonicznych,
ostatnie dni przed zawodami należy zredukować ilości
obciążającego
pokarmu (ciężkostrawne mięsa, tłuszcze, itp.),
na 2-3 godziny przed zawodami należy spożyć węglowodany -
najlepiej w
formie płynnej,
5-10 minut przed rozpoczęciem zawodów należy przyjąć niewielką
ilość
stężonych węglowodanów (w formie półpłynnej) w celu zapewnienia
glukozy
dla centralnego układu nerwowego (intensywny początek zawodów
może być
przyczyną niedoboru glukozy we krwi).
[...]
Przyjmowanie węglowodanów podczas wysiłków trwających dłużej
niż 70 minut
w wyraźny sposób poprawia możliwości wysiłkowe zawodnika. Nie
należy
przyjmować węglowodanów w wysiłkach krótszych niż 60 minut.
Przyjmowane
węglowodany powinny być w płynnej postaci i mieć stężenie od 6% do
8%,
czyli w jednym litrze wody należy rozpuścić 60-80g węglowodanów.
Większe
stężenie roztworu powoduje trudności we wchłanianiu węglowodanów.
Podczas długotrwałych wysiłków, w przerwie pomiędzy treningami,
część
sportowców spożywa banany. Z fizjologicznego punktu widzenia
najlepsze są
banany dojrzałe z dużą ilością brązowych kropek. Takie banany
zawierają
około 5% skrobi i 85% cukru owocowego. Przyjmowanie fruktozy
(cukru
owocowego) podczas wysiłku nie powoduje drastycznego wzrostu
insuliny we
krwi.

Tłuszcze
Tłuszcze są głównym materiałem energetycznym w ludzkim organizmie.
Ich
ilość w organizmie wystarcza teoretycznie na wykonanie około 200
godzin
pracy.
W przemianach energetycznych występują one w postaci wolnych
kwasów
tłuszczowych (WKT). Największy udział w zapotrzebowaniu
energetycznym
organizmu mają one podczas spoczynku i w trakcie wykonywania
czynności o
niskiej intensywności. Spalanie WKT możliwe jest tylko w obecności
węglowodanów. Wyczerpanie zasobów węglowodanów uniemożliwia
spalanie WKT.
Im wyższa intensywność wysiłku tym mniejszy udział WKT w
pokrywaniu
zapotrzebowania energetycznego organizmu.
Głównym zadaniem treningu wytrzymałości jest oszczędzanie
glikogenu a
doskonalenie przemian tłuszczowych. Zawodnik wytrenowany
prawidłowo
oszczędza glikogen przy wysiłku o niskiej intensywności aby móc
wykorzystać go do przyśpieszeń w trakcie zawodów. Zawodnik nie
wytrenowany
wykorzystuje glikogen nawet w wysiłkach o niskiej intensywności,
wyczerpuje szybko jego zapas i nie jest w stanie wykonać pracy o
wysokiej
intensywności przez cały czas trwania zwodów.
[...]
Przemiany tłuszczowe doskonali trening o niskiej
intensywności (60 do 75%
tętna maksymalnego). Wyższa intensywność treningu lub źle
określony moment
kumulacji mleczanu blokującego przemiany tłuszczowe (tętno na
progu
beztlenowym) powoduje zmianę charakteru treningu i doskonalenie
utleniania
glikogenu a nie WKT.
[...].
Podsumowanie:
Dodatkowe przyjmowanie tłuszczy w diecie sportowca nie jest
konieczne. W
składnikach pokarmowych znajduje się wystarczająca ilość
tłuszczu
zabezpieczająca zapotrzebowanie organizmu na ten produkt.
Nadmiar zaś
tłuszczu może zakłócić proporcje właściwej (przewaga
węglowodanów) diety
sportowca. Tłuszcz jest trawiony wolno i daje uczucie sytości. Z
tego
względu jego nadmierne spożycie może spowodować spadek apetytu i
zmniejszenie ilości przyjmowanych węglowodanów.
W diecie zawodniczej korzystne jest wyeliminowanie tłuszczy
zwierzęcych
i zastąpienie ich tłuszczami roślinnymi.
[...].
Istnieją możliwości wcześniejszego uruchomienia przemian
tłuszczowych i
na przykład szybkiej redukcji tkanki tłuszczowej. Taka sytuacja
ma
miejsce podczas treningu na czczo. W takiej sytuacji przemiany
tłuszczowe uruchamiają się już po około 10 minutach treningu z
niską
intensywnością. Utlenianie WKT można przyśpieszyć poprzez
przyjęcie
L-Carnityny i wypicie filiżanki gorzkiej kawy.

Pełny tekst znajdziesz www.bieganie.pl w dziale trening. Polecam

12. Data: 2002-01-27 17:19:02

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pełny tekst znajdziesz www.bieganie.pl w dziale trening.
Polecam

Poprawka
W dziale "zdrowie"
Piotr

13. Data: 2002-01-27 18:53:39

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a316sq$abh$...@n...tpi.pl...
[...]
> [...]
> Piotr
>
> Poniżej fragmenty artykułu Ryszarda Szula, trenera LA
> współpracującego m. in. z Robertem Korzeniowskim
[...] ciach super artykul - dzieki!

Dzieki za troske. Bo widzisz ja tez mam kupe watpliwosci.
Nie jestem jakims wyczynowcem ale lubie sie poruszac. Lubie
isc na basen i tam plywac a nie siedziec w jakuzzi, lubie
rower gorski i puste szlaki poza sezonem ostatnio nawet
biegowki polubilem.
Z tego co mowi medycyna sportowa to powyzej progu 60-70%
na tluszczu sie nie pociagnie. A ja na rowerku to aby pod jakakolwiek
nierownosc wjechac to gdzies tak 90% (wg tetna) musze osiagnac,
no niestety kiedys sie czlowiek opylal to i serce niewielkie :).
No moze sie jakis optymalny odezwie i napisze jak on pokonuje
ta bariere? No przeciez nie powiem kolesiom, ze od dzisiaj to ja
tylko po plaskim :) teraz jest moda na rowery goralskie i nie ma
zmiluj sie ;).
Ale jest tez druga strona. Ja co prawda czepilem sie glownie ideologii
Jana K. ale zarzucil mi ktos (Alf chyba) ,ze moze bym wyprobowal
a potem sie wypowiadal, niby slusznie. I wychodze z takiego zalozenia,
ze przez 2 miesiace (jesli wytrzymam) to mi sie nic nie stanie.
Ale teraz przyszlo mi na mysl, ze jezeli Kwasniewski ma racje i ja
rzeczywiscie zaczne inaczej myslec i bede 'Wiedzial' i stane sie niemal
rowny bogom to chyba wyjsc z takiego stanu bedzie ciezko.
I mam prosbe do Ciebie i do braci wegetarian, ze jak by mi sie cos
takiego stalo to niechaj mnie odnajda i normalnie skuja ryja.
Moze to pomoze. Bo ja tak na prawde to wole byc tym 'czlowieczkiem'
przez male 'c' i szukac prawdy az po kres moich dni.

pozdrawiam Chaciur

ps. Czekam na komentarze optysportowcow i odpowiedzi na temat
aminokwasow - ile jakich, jak to jest z nienasyconymi tluszczami.

14. Data: 2002-01-27 20:41:51

Temat: ###OTRe: Dieta diesel-weganska
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] ciach super artykul - dzieki!

Poczytaj inne na tej stronie;-)
Dużo jest o treningu wytrzymałościowym, a to się przydaje nie tylko w
bieganiu...
.
> Nie jestem jakims wyczynowcem ale lubie sie poruszac.

Dokładnie tak, jak ja. Ale gdzieś tam w głębi głowy majaczy hasło
"maraton"...

Lubie
> isc na basen i tam plywac a nie siedziec w jakuzzi, lubie
> rower gorski i puste szlaki poza sezonem ostatnio nawet
> biegowki polubilem.

Rozumiem to doskonale.
> Z tego co mowi medycyna sportowa to powyzej progu 60-70%
> na tluszczu sie nie pociagnie. A ja na rowerku to aby pod jakakolwiek
> nierownosc wjechac to gdzies tak 90% (wg tetna) musze osiagnac,

To już obraz przed oczami się rozmazuje, co?...

> no niestety kiedys sie czlowiek opylal to i serce niewielkie :).

Nawet nie wiesz, jak szybko można to zmienić...

> [...]
> ta bariere? No przeciez nie powiem kolesiom, ze od dzisiaj to ja
> tylko po plaskim :) teraz jest moda na rowery goralskie i nie ma

W życiu na tym nie jeździłem...Będę musiał pożyczyć od syna:-)))
Ale on ma dopiero takiego małego gianta, dla siedmiolatka:-))

> [...]
niemal
> rowny bogom to chyba wyjsc z takiego stanu bedzie ciezko.
Ani chybi
> I mam prosbe do Ciebie i do braci wegetarian, ze jak by mi sie cos
> takiego stalo to niechaj mnie odnajda i normalnie skuja ryja.

Nie mogę. " Karate ni sente nashi ":-)))
> Moze to pomoze. Bo ja tak na prawde to wole byc tym 'czlowieczkiem'
> przez male 'c' i szukac prawdy az po kres moich dni.

Szukanie prawdy nikogo nie czyni człowiekiem przez małe " c ".

> ps. Czekam na komentarze optysportowcow i odpowiedzi na temat
> aminokwasow - ile jakich, jak to jest z nienasyconymi tluszczami.

I jeszcze jedno. To truizm, ale sport wyczynowy = olbrzymie
pieniądze. Gdyby coś było w DO przydatnego dla sportowców, to już
istniałyby na pewno brygady optymalnych trenerów i żywieniowców.
A jak na razie, to Małysz zajada bułki z bananami:-)))))
Pzdrw
Piotr

15. Data: 2002-01-27 21:18:59

Temat: Re: ###OTRe: Dieta diesel-weganska
Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

| W życiu na tym nie jeździłem...Będę musiał pożyczyć od syna:-)))
| Ale on ma dopiero takiego małego gianta, dla siedmiolatka:-))

Polecam :))))
Gianty siedmiolatków też mogą być fajne, o ile da się siodełko podnieść :)
Ten żółty, czy fioletowy? ;)

siwa

16. Data: 2002-01-27 22:38:49

Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No moze sie jakis optymalny odezwie i napisze jak on pokonuje
> ta bariere?

[... Może wśród optymalnych już wiek nie ten by o sportach wyczynowych
myśleć ;-))))
Tylko mi głowy nie ukręcajcie, proszę :-)) Żartowałam oczywiście.:-)
Chaciur, polecam Ci grupę dyskusyjną na serwerze slawin.lublin.pl
(dieta.optymalna) - tam znajdziesz więcej optymalnych, więc będziesz mógł
pytać i dręczyć do upojenia. I nie myśl, że będzie monotematyvcznie i tylko
z "jednej strony" - znajdziesz tam też Zizou, który jest i sportowcem, i ma
doświadczenia z DO ... negatywne zresztą. Więc zapraszam :-)]

I wychodze z takiego zalozenia,
> ze przez 2 miesiace (jesli wytrzymam) to mi sie nic nie stanie.

[Po 2 miesiącach to możesz co najwyżej stwierdzić, że paskudnie sie
namęczyłeś i jesteś bliski obłędu a Twój organizm zgłupiał na maxa. TO ZA
MAŁO by cokolwiek wnioskować, nie wspomnę już o wyrokowaniu. ]

> Ale teraz przyszlo mi na mysl, ze jezeli Kwasniewski ma racje i ja
> rzeczywiscie zaczne inaczej myslec i bede 'Wiedzial' i stane sie niemal
> rowny bogom to chyba wyjsc z takiego stanu bedzie ciezko.

[Noo ... to pewnie dlatego mimo bolących stawów nadal trzymam się diety
bogatotłuszczowej. Wprawdzie to nie ten efekt co optymalny ale zawsze coś
;-))))

> I mam prosbe do Ciebie i do braci wegetarian, ze jak by mi sie cos
> takiego stalo to niechaj mnie odnajda i normalnie skuja ryja.
> Moze to pomoze.

[No tak, a ja tu myślałam, że też mogę być Twoja siostra mimo iż do
wegetarianizmu mi daleko ;-)]

> ps. Czekam na komentarze optysportowcow i odpowiedzi na temat
> aminokwasow - ile jakich, jak to jest z nienasyconymi tluszczami.

[Co do tego pierwszego to mocno się obawiam, że tego nie wie nikt ... ale
masz szansę zasłużyć się dla ludzkości i sprawdzić to na sobie :-)

Pozdrawiam, Iza.]

17. Data: 2002-01-28 08:07:43

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> Polecam :))))
> Gianty siedmiolatków też mogą być fajne, o ile da się siodełko
podnieść :)
> Ten żółty, czy fioletowy? ;)

Cześć:-)
Czerwony. I chyba nie da się już bardziej wyciągnąć siodełka:-((
A roweru nie kupię, bo dopiero co zainwestowałem w buty do biegania...
Pzdrw
Piotr

18. Data: 2002-01-28 09:31:26

Temat: Jak to jest ze sportowcami?
Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Już kiedyś pisałem. Spróbuj dawać kolarzom w trakcie wyścigu śmietanę i
> jajka. Zobaczymy jak daleko zajadą. Albo spróbuj namówić Korzeniowskiego

Wybrane fragmenty z obszernego cytatu:

> [...]
> Główne zadanie węglowodanów to dostarczenie energii dla
> centralnego układu nerwowego, dla pracujących mięśni i umożliwienie

Do powyższego mam pytanie do zorientowanych optymalnych. Czy prawdą jest że
do spalania tłuszczy są potrzebne węglowodany. Już wcześniej słyszałem od
starszego lekarza stwierdzenia, że "tłuszcze spalają się w ogniu
węglowodanów". Czy ktoś z optymalnych może na ten temat się wypowiedzieć?
Czy to jest może jakiś przesąd pokutujący wśród lekarzy?

Do niedawna pracował ze mną pewien maratończyk (Niestety na DO nie dał się
namówić).
Od swojego trenera (Wawel-Kraków) miał następującą metodę przygotowania do
startu.
Na 5 dni przed biegiem przez kolejne 3 dni nie jadł węglowodanów. Ostatnie 2
dni przed biegiem mocno się nimi ładował. Zastanawiam się czy te 3 dni diety
tłuszczowej nie miały na celu wzmocnienie szlaku enzymatycznego przemiany
tłuszczy. Oczywiście nie przypuszczam aby za tym sposobem było coś poza
praktyką. Kolega ten nie potrafił podać żadnego uzasadnienia teoretycznego
do takiego żywienia przed startem.
Aby utrzymać kondycję na odpowiednim poziomie biegał tygodniowo ponad 100 km
(min 15 co dzień) w tym w soboty robił jeden dłuższy bieg na około 30km.
Opowiadał też, że tuż po 30 km w biegu maratońskim następuje straszny kryzys
i jest to typowe dla wszystkich ludzi. Może to wiąże się z wyczerpaniem
węglowodanów w komórkach mięśniowych (lub w całym organizmie) i przejściem
na zasilanie tłuszczowe? Ciekawe czy ten kryzys dotyczyłby również
maratończyka tłuszczojada.
Oczywiście zgadzam się z Leszkiem, że sport wyczynowy to coś tak
ekstremalnego, że może się mieć nijak do zwykłej DO i nie należy się tym
sugerować w normalnym życiu.

Pozdrawiam, Zbyszek (na DO od 3 V1999)

19. Data: 2002-01-28 10:15:22

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a31qcd$88o$...@n...tpi.pl...
[...]
> Dokładnie tak, jak ja. Ale gdzieś tam w głębi głowy majaczy hasło
> "maraton"...

To w mojej 'thriatlon' :)
Choc powiem szczerze, ze maraton to ma tradycje a triathlon
to ponoc 3 pijanych gosci wymyslilo :)

[...]
> To już obraz przed oczami się rozmazuje, co?...

:)) Noo ... a najdziwniejsze, ze mozna to polubic ...

> Nawet nie wiesz, jak szybko można to zmienić...

Zastanawialem sie czy to jest mozliwe. I wydawalo mi sie, ze
jak ktos jest dorosly to ciezko. To gdzie sie to wieksze serce
i pluca zmiesci? Zebra sie rozciagna? Zainteresowales mnie.

> [...]
> istniałyby na pewno brygady optymalnych trenerów i żywieniowców.
> A jak na razie, to Małysz zajada bułki z bananami:-)))))

:))) powiem Ci, ze faktycznie nigdy nie slyszalem o optymalnym
sportowcu. Zobaczymy moze cos na olimpiadzie sie wydostanie
na swiatlo dzienne ;) Jak ze znajomymi zastanawialismy sie
jak by tu sie dostac na olimpiade, w roli uczestnika rzecz jasna,
to wymyslilismy ze jedyna droga jest .... curling! (czy jak to sie pisze)
Bo nie slyszalem abysmy mieli reprezentacje :).
A i jeszcze jedno. Przyjechala do Polski reprezentacja Szwajcarii
w siatkowce (kadetki) i lekkie nieporozumienie - bo jak to w niedziele
dostaly rosol. Efekt byl taki ze wmlocily makaron a garnek rosolu
zostal. A okazalo sie ze cala reprezentacja vege tylko zapomnialy uprzedzic :)

pozdrawiam Chaciur

20. Data: 2002-01-28 10:15:53

Od: "chaciur" <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a31v6f$l0u$...@n...tpi.pl...
> [... Może wśród optymalnych już wiek nie ten by o sportach wyczynowych
> myśleć ;-))))
> Tylko mi głowy nie ukręcajcie, proszę :-)) Żartowałam oczywiście.:-)

:)) tez mi to przyszlo do glowy ale nie smialem zartowac ;)))

> [...]
> z "jednej strony" - znajdziesz tam też Zizou, który jest i sportowcem, i ma
> doświadczenia z DO ... negatywne zresztą. Więc zapraszam :-)]

Dzieki! No nie wiem czy sie odwaze. W kazdym razie dzieki.

> [...]
> namęczyłeś i jesteś bliski obłędu a Twój organizm zgłupiał na maxa. TO ZA
> MAŁO by cokolwiek wnioskować, nie wspomnę już o wyrokowaniu. ]

Oooo nie teraz to miekne. No w sumie to masz racje. Jeszcze to przemysle.
Dluzej niz 2 miesiace to sie nie zdecyduje.

> [Noo ... to pewnie dlatego mimo bolących stawów nadal trzymam się diety
> bogatotłuszczowej. Wprawdzie to nie ten efekt co optymalny ale zawsze coś
> ;-))))

Iza!! Ratuj sie! ;))))

> [No tak, a ja tu myślałam, że też mogę być Twoja siostra mimo iż do
> wegetarianizmu mi daleko ;-)]

Ty jestes moja siostra w umilowaniu naszej Matuli Natury. :)
Skoro jednak lubisz ostre akcje to przybywaj Siostro!

> [Co do tego pierwszego to mocno się obawiam, że tego nie wie nikt ... ale
> masz szansę zasłużyć się dla ludzkości i sprawdzić to na sobie :-)

Tylko zeby sie ze mnie emeryci nie nabijali na podjazdach, pliiiiiz ;))

pozdrawiam Chaciur

Blagam - pomozcie !!!
dieta niełączenia (białek i węglowodanów)
dieta Montignaca
dowcip dietetyczny (kuchenny)
sesja