Re: Dieta niskokaloryczna po zawale

From: " Krystyna*Opty*" <k...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dieta niskokaloryczna po zawale
Date: Thu, 15 Jan 2009 18:16:34 +0000 (UTC)

Arek <a...@w...pl> napisał(a):

> W wypisie ze szpitala po zawale (2 tygodnie temu) przeczytalem oprocz
> zaleconych lekow ze zaleca sie diete niskokaloryczna.
> Takie okreslenie jest dla mnie niejednoznaczne a nie mam sie u kogo zapytac
> co to znaczy.
> Prosze o wytlumaczenie mi jesli to mozliwe.
> Czy np jedzac niskokaloryczne produkty typu warzywa i owoce ale w ilosci
> 3000 kcal dziennie to jest dieta niskokaloryczna?
> Czy moze zjedzenie raz dziennie duzej golonki o warosci 1000 kcal jest
> bardziej niskokaloryczna dieta?

Z pewnością zależy DLA KOGO. Dla małego dziecka i 1000 kcal będzie dietą
wysokokaloryczną, a dla dorosłego średnio aktywnego faceta 1000 kcal to
raczej mało kalorii.

> Jak to wszystko ma sie do zalecenia stosowania po zawale diety
> niskokalorycznej?

I warzywa i golonka jest OK. Bylebyś nie zjadał więcej kalorii niż Twój
organizm spala w ciągu doby. A ile to jest, to już sprawa indywidualna.

> Wyslalem kilka dni temu to samo zapytanie na grupe pl.sci.medycyna
> ale jak na razie nikt mi na to pytanie rozsadnie nie odpowiedzial.
> Leczacy mnie kardiolodzy tez nigdy tematu diety nie podjeli mimo moich
> pytan.

Czasem milczenie jest bardzo wymowne...

> Przypuszczam ze medycyna a do tego "sci" nie zajmuje sie takimi trefnymi
> tematami jak wplyw diety na stan zdrowia czlowieka. (Temat ten jest
> prawdopodobnie zarezerwowany dla znachorow, widzm i szarlatanow)
> Pisze wiec na grupe typowo dietowa, moze tu ktos bedzie w stanie mnie
nieco oswiecic.
> Czy ktos z grupowiczow moze podac mi namiar na jakies materialy gdzie
badany
> bylby sposob odzywiania sie w kontekscie powstawania i leczenia choroby
> wiencowej?

Jest cała kopalnia informacji o rzeczywistych przyczynach powstawania
miażdżycy.
Jeśli rzeczywiście Cię to interesuje i chcesz poważnie traktować swoje
odżywianie w kontekście zdrowia, to polecam:
http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=867

http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=80

P.S. A jeśli chodzi o istotę kalorii w diecie, to uważam, że nasza dieta nie
powinna być ani niskokaloryczna, ani z nadmiarem kalorii, ich ilość powinna
być dokładnie taka, jakiej dany organizm potrzebuje, czyli optymalna... :)