Dieta niskokaloryczna po zawale

1. Data: 2009-01-15 09:18:25

Temat: Dieta niskokaloryczna po zawale
Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wypisie ze szpitala po zawale (2 tygodnie temu) przeczytalem oprocz
zaleconych lekow ze zaleca sie diete niskokaloryczna.
Takie okreslenie jest dla mnie niejednoznaczne a nie mam sie u kogo zapytac
co to znaczy.
Prosze o wytlumaczenie mi jesli to mozliwe.
Czy np jedzac niskokaloryczne produkty typu warzywa i owoce ale w ilosci
3000 kcal dziennie to jest dieta niskokaloryczna?
Czy moze zjedzenie raz dziennie duzej golonki o warosci 1000 kcal jest
bardziej niskokaloryczna dieta?
Jak to wszystko ma sie do zalecenia stosowania po zawale diety
niskokalorycznej?

Wyslalem kilka dni temu to samo zapytanie na grupe pl.sci.medycyna
ale jak na razie nikt mi na to pytanie rozsadnie nie odpowiedzial.
Leczacy mnie kardiolodzy tez nigdy tematu diety nie podjeli mimo moich
pytan.
Przypuszczam ze medycyna a do tego "sci" nie zajmuje sie takimi trefnymi
tematami jak wplyw diety na stan zdrowia czlowieka. (Temat ten jest
prawdopodobnie zarezerwowany dla znachorow, widzm i szarlatanow)
Pisze wiec na grupe typowo dietowa, moze tu ktos bedzie w stanie mnie nieco
oswiecic.

Czy ktos z grupowiczow moze podac mi namiar na jakies materialy gdzie badany
bylby sposob odzywiania sie w kontekscie powstawania i leczenia choroby
wiencowej?

--
Arek

2. Data: 2009-01-15 12:53:09

Temat: Re: Dieta niskokaloryczna po zawale
Od: "zosia.p" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz nadwage?
TO ma znaczenie.
z.

3. Data: 2009-01-15 17:03:50

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia.p" <z...@a...pl> napisał

> Masz nadwage?
> TO ma znaczenie.

Nie, moja masa ciala przez dziesieciolecia jest taka sama bez wzgledu na to
co i
ile jadam.
Raczej jest to permanentna niedowaga.
Mam 184 cm i waze zawsze ok 74 kg i zadnych odkladow tluszczowych.

--
Arek

4. Data: 2009-01-15 18:16:34

Od: " Krystyna*Opty*" <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> 3000 kcal dziennie to jest dieta niskokaloryczna?
> Czy moze zjedzenie raz dziennie duzej golonki o warosci 1000 kcal jest

Z pewnością zależy DLA KOGO. Dla małego dziecka i 1000 kcal będzie dietą
wysokokaloryczną, a dla dorosłego średnio aktywnego faceta 1000 kcal to
raczej mało kalorii.

> Jak to wszystko ma sie do zalecenia stosowania po zawale diety
> niskokalorycznej?

I warzywa i golonka jest OK. Bylebyś nie zjadał więcej kalorii niż Twój
organizm spala w ciągu doby. A ile to jest, to już sprawa indywidualna.

> [...]
> ale jak na razie nikt mi na to pytanie rozsadnie nie odpowiedzial.
> Leczacy mnie kardiolodzy tez nigdy tematu diety nie podjeli mimo moich

Czasem milczenie jest bardzo wymowne...

> [...]
badany
> bylby sposob odzywiania sie w kontekscie powstawania i leczenia choroby

Jest cała kopalnia informacji o rzeczywistych przyczynach powstawania
miażdżycy.
Jeśli rzeczywiście Cię to interesuje i chcesz poważnie traktować swoje
odżywianie w kontekście zdrowia, to polecam:
http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=867

http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=80

P.S. A jeśli chodzi o istotę kalorii w diecie, to uważam, że nasza dieta nie
powinna być ani niskokaloryczna, ani z nadmiarem kalorii, ich ilość powinna
być dokładnie taka, jakiej dany organizm potrzebuje, czyli optymalna... :)

5. Data: 2009-01-15 19:24:05

Od: "zosia.p" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, moja masa ciala przez dziesieciolecia jest taka sama bez wzgledu na
> co i ile jadam.

Moze dlatego za bardzo nie dyskutowali z toba o diecie.
W takim razie lekarskie "niskokaloryczna" nie mialo sensu zbytnio, skoro nie
powinienes chudnac.

Raczej zalecana jest ci dieta lekkostrawna, zeby nie obciazac orgaizmu.
Sam wiesz co jadles i co moglo doprowadzic do miazdzycy.
Z mojej strony - w mojej rodzinie zawal i wylew to byla norma - radze
bezwzglednie odrzucic fajki - jesli palisz. Co do jedzenie to odstaw sol, i
tak zjadamy jej za duzo, no i chemie - wszelkie ulepszacze, vegety,
kucharki, kostki smaku etc. I wszelka sztuczna zywnosc, czipsy, zupki etc.
Za duzo chemi i wlasnie soli.
Jak bedziesz jadl naturalnie - to co lubisz ale wlasnie bez tego co
wymienilam wyzej - powinno byc lepiej.
I duzo tlenu w pluca :)
Jakas gwaltowna zmiana diety nie ma sensu, bedziesz sie tylko zmuszal i
stresowal.
Jednym zdaniem: odstaw to co sztuczne, sol, fajki, wyluzuj i zwolnij, zycze
zdrowia :)

zoska

6. Data: 2009-01-15 21:25:02

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia.p" <z...@a...pl> napisał

> Jednym zdaniem: odstaw to co sztuczne, sol, fajki, wyluzuj i zwolnij,
> zycze zdrowia :)

W tym rzecz ze ja nie mam za bardzo co odstawiac bo od wielu lat prawie nie
uzywam soli, zadnych slodyczy, ciast itp.
Pieczywo tylko razowe i to w niewielkich ilosciach, zadnych napojow
slodzonych, nie pale od 32lat itp.
Moze wina czerwonego uzywalem troche wiecej niz zalecaja kardiolodzy.
Przez cale zycie bylem i jestem chudy i mimo wszystko 2 tygodnie temu mialem
zawal (jedna tetnica wiencowa zatkana calkowicie ). Przy wypisie ze szpitala
lekarz stwierdzil ze Cholesterol mam dobry.

--
Arek

7. Data: 2009-01-15 22:45:06

Od: jacko <j...@n...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos z grupowiczow moze podac mi namiar na jakies materialy gdzie badany
> bylby sposob odzywiania sie w kontekscie powstawania i leczenia choroby
> wiencowej?

http://www.trackyourplaque.com/
a w ramach tego programu np.
http://heartscanblog.blogspot.com/ - blog Dr. Williama Davisa

w zasadzie to trzeba by zacząć od wyznaczenia stopnia zwapnienia aorty
(to jakaś tomografia, nie wiem dokładnie, dopiero po 40-stce będę się
tym interesować szczegółowo :)
w każdym razie ten Heart Scan Score to jest informacja o zagrożeniu
zawałem na wiele lat przed incydentem, a nie jakiś cholesterol.

najważniejsze elementy prewencji w programie to m.in.:
1. zero cukru i pszenicy w diecie
2. witamina D3
3. niacyna (wit PP)
4. kwasy omega 3

**********************

albo jeszcze coś z zupełnie innej beczki - tzw. protokół Paulinga
chodzi o Linusa Paulinga który zalecał przyjmowanie ok. 5g wit. C i tyle
samo jakichś aminokwasów (lysine i coś tam, na pewno znajdziesz)

8. Data: 2009-01-16 08:06:18

Od: "slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
Przy wypisie ze szpitala
> lekarz stwierdzil ze Cholesterol mam dobry.

Normalnie CUD ;)

--
Slawek

9. Data: 2009-01-16 10:24:24

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <s...@b...pl> napisał

> Normalnie CUD ;)

Sadze ze przyczny arteriosklerozy moga byc bardzo roznorodne.
Nie koniecznie trzeba byc grubym i tlustym.
Na przyklad ostatnio na grupie pojawila sie jakas informacja ze przyczyna
artriosklerozy moze byc niedobor witaminy C.

--
Arek

10. Data: 2009-01-16 10:36:22

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacko" <j...@n...orange.pl> napisał

> http://www.trackyourplaque.com/
> a w ramach tego programu np.
> http://heartscanblog.blogspot.com/ - blog Dr. Williama Davisa

Dzieki za linki ale nie jestem zbyt biegly w angielskim.
Czy nie masz jakis linkow do tekstow polskich?

Jesli chodzi o diete to cukru i pszenicy nie uzywam od lat.
Ponizsze zalecenia obecnie staram sie wdrazac w swojej diecie + wiecej
witaminy C, ktorej dotyczczas prawie nie spozywalem.

2. witamina D3
3. niacyna (wit PP)
4. kwasy omega 3

--
Arek

Eliminacja tłuszczu z diety remedium na raka
Tłusta dieta Eskimosa zimą
Dieta Strażników Wagi - jak ją zakończyć?
Co z tłuszczykiem poświątecznym?
Żywienie eskimosa