Re: Dieta niskokaloryczna po zawale

From: jacko <j...@n...orange.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Dieta niskokaloryczna po zawale
Date: Thu, 15 Jan 2009 23:45:06 +0100

> Czy ktos z grupowiczow moze podac mi namiar na jakies materialy gdzie badany
> bylby sposob odzywiania sie w kontekscie powstawania i leczenia choroby
> wiencowej?

http://www.trackyourplaque.com/
a w ramach tego programu np.
http://heartscanblog.blogspot.com/ - blog Dr. Williama Davisa

w zasadzie to trzeba by zacząć od wyznaczenia stopnia zwapnienia aorty
(to jakaś tomografia, nie wiem dokładnie, dopiero po 40-stce będę się
tym interesować szczegółowo :)
w każdym razie ten Heart Scan Score to jest informacja o zagrożeniu
zawałem na wiele lat przed incydentem, a nie jakiś cholesterol.

najważniejsze elementy prewencji w programie to m.in.:
1. zero cukru i pszenicy w diecie
2. witamina D3
3. niacyna (wit PP)
4. kwasy omega 3

albo jeszcze coś z zupełnie innej beczki - tzw. protokół Paulinga
chodzi o Linusa Paulinga który zalecał przyjmowanie ok. 5g wit. C i tyle
samo jakichś aminokwasów (lysine i coś tam, na pewno znajdziesz)