Re: Dieta optymalna

From: jacek <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dieta optymalna
Date: Sun, 23 Sep 2001 17:10:48 +0200

In article <2...@n...onet.pl>, k...@v...pl
says...
> Pociesze cie - z bilogicznego punktu widzenia
>
> A oto nieznana ogółowi historia "religii" : )
>
> Prawda o żywieniu optymalnym
>

> Artykuł Ukazał się w DZIENNIKU ZACHODNIM nr 140 z dn. 18 czerwca 1999 r.
>
> Polemika Jana Kwaśniewskiego z Komitetem Terapii Polskiej Akademii Nauk

Tak sie sklada ze dokladnie sledzilem to co drukowano w DZ - nie wiem ale
to chyba jedyne pismo w Polsce ktore tyle pisalo o tej diecie. Zreszta
chyba juz sie zniechecili bo i tak czytelnictwo im spadlo. Nie udalo sie
tym przyciagnac ludzi. Moze potwor z Loch Ness bedzie lepszy ;-))

Wiec jak powiedzialem czytelem i stanowisku PANu na ten temat i
"polemike" Kwasniewskiego.
Dziwie sie ze ktokolwiek jeszcze z nim rozmawial. Przeciez tam jest
miedzy wierszami napisane ze:
1. Zlecnone badania wykazaly mierny efekt terapeutyczny, porownywalny z
placebo.
2. Badania zostaly zrobione (albo przedstawione) niezgodnie z standardami
takich badan.
3. Nie zostaly zrobione zadne badania zgodne z normami GCP.
4. Autor (Kwasniewski) nie przestrzega podstawowych zasad sztuki
lekarskiej (nie mowiac juz nic o dobrych obyczajach). Primum non nocere -
najpierw trzeba UDOWODNIC ze cos nie SZKODZI. A nie jak on uwaza ze
leczyc MOZAN WSZYTKIM dopoki nie udowodni sie ze nie szkodzi. Kompletne
postawienie sprawy na glowie.
5. Wyraznie udowadnia ze badania ktore prowadzil juz sa zdezaktualizowane
a nowe nie powstaly.
6. Wyraznie poswiadczyl ze nie ma jakieejkolwiek wiedzy w medycynie a
szczegolnie w wiedzy na temat chorob cywilizacyjnych.

Wiec nie dziwota ze malo kto zna ta "polemike" gdzy po prostu
inteligentnie czytajac ja trudno nie zauwazyc tego co napisalem.