Dla amatorow kapusty

1. Data: 2012-03-03 21:56:54

Temat: Dla amatorow kapusty
Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

mlodej i nie tylko.
Dodatek karmelu daje +5 do smaku.
Znaliscie?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

2. Data: 2012-03-03 22:00:04

Temat: Re: Dla amatorow kapusty
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

KRZYZAK wrote:

> mlodej i nie tylko.
> Dodatek karmelu daje +5 do smaku.
> Znaliscie?

Znaliśmy. Nie zawsze pasuje, ale często tak. Choć nie używam karmelu w
gotowcu, tylko cukier.

Waldek

3. Data: 2012-03-03 22:18:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 03 Mar 2012 23:00:04 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

> Znaliśmy. Nie zawsze pasuje, ale często tak. Choć nie używam karmelu w
> gotowcu, tylko cukier.

A ja po prostu surową kapustę nieco karmelizuję (bo jest słodka; podsmażam
ją na jasnozłoto na niewielkiej ilosci tłuszczu, z surową cebulą zresztą)
przed duszeniem. Potem tylko sól, pieprz i nieco wody, duszę pod
przykryciem do miękkosci, na koniec redukuję sos przez powtórne delikatne
podsmażanie bez przykrycia, tym razem już do uzyskania koloru
ciemnozłotego.
Zupełnie inna klasa potrawy.

Podobnie gołąbki - PO zwykłym uduszeniu podsmażam na złoto ze sporą ilością
cebuli, skrapiam wodą, posypuję pieprzem i jeszcze chwilę do-duszam do
zgęstnienia sosu. Można dodać trochę harissy, też pyszne - żadnych tam
pomidorów ani mąki. Sos ma być cebulowy, klarowny, z oczkami tłuszczu,
gęsty.
Małmazja.

--

XL

4. Data: 2012-03-03 22:26:56

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 03 Mar 2012 23:00:04 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

> Znaliśmy. Nie zawsze pasuje, ale często tak. Choć nie używam karmelu w
> gotowcu, tylko cukier.

Ja tez. Ale karmelizuje osobno.

PS
Podoba misie ta grupa:) Da sie stad wycignac jakies sztuczki:)

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

5. Data: 2012-03-03 22:55:57

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Mar 2012 23:26:56 +0100, KRZYZAK napisał(a):

> PS
> Podoba misie ta grupa:) Da sie stad wycignac jakies sztuczki:)

Ale jeszcze poprosze sposoby na wyczesany, wyrazisty, klarowny, niegubiacy
smakow czysty barszcz czerwony.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

6. Data: 2012-03-03 23:28:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Mar 2012 23:55:57 +0100, KRZYZAK napisał(a):

> Ale jeszcze poprosze sposoby na wyczesany, wyrazisty, klarowny, niegubiacy
> smakow czysty barszcz czerwony.

Juuutro, kochany, jutro :-)
--

XL

7. Data: 2012-03-04 02:17:02

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-03 23:18, Ikselka pisze:

> A ja po prostu surową kapustę nieco karmelizuję (bo jest słodka; podsmażam
> ją na jasnozłoto na niewielkiej ilosci tłuszczu, z surową cebulą zresztą)
> przed duszeniem.

mlodej sie nie da karmelizowac a nawet jesli sie da...
to odbiera sie jej caly slodko-mdly smak mlodosci...
M.

8. Data: 2012-03-04 08:07:01

Od: "Alex D. B." <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

> Ale jeszcze poprosze sposoby na wyczesany, wyrazisty, klarowny, niegubiacy
> smakow czysty barszcz czerwony.

ukiś buraki, i na tym rob barszcz.

Alex.

9. Data: 2012-03-04 12:29:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 04 Mar 2012 03:17:02 +0100, Marsjasz napisał(a):

> mlodej sie nie da karmelizowac a nawet jesli sie da...
> to odbiera sie jej caly slodko-mdly smak mlodosci...

Ano mowa właśnie o starej kapuście, tzn tej zimowej.
--

XL

10. Data: 2012-03-04 18:26:37

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-03 23:55, KRZYZAK pisze:

> Ale jeszcze poprosze sposoby na wyczesany, wyrazisty, klarowny, niegubiacy
> smakow czysty barszcz czerwony.

Zrób barszcz na własnym zakwasie buraczanym.

Ewa

Polskie sery zagrodowe.
To tylko kwestia konwenansów 3-)
Re: No i... Bosch w kosch :-/