Re: Dla przytomnych

1. Data: 2016-01-24 16:55:15

Temat: Re: Dla przytomnych
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik glob r...@g...com ...

> http://tvn24bis.pl/wideo/balcerowicz-pis-zaryzykuje-
ze-zafunduje-polsce
> -kryzys-bankowy,1499857.html

Mysle ze troche przesadza - na zapas.

Kryzysu w takim znaczeniu słowa ze nagle upadną 3-4 wielkie banki raczej
nie bedzie.
A co bedzie? Zwolnienie akcji kredytowej, podrozenie tych kredytów - a co
za tym idzie spadek PKB o jakies 0,2 - 0,3%.
Czy to duzo? Zapewne.

Podatek bankowy powinien być zapewne w duzo nizszej wysokosci ale co zrobić
jak potrzebna redystrybucja na dzieci.
A frankowicze - coż... Tu moje zdanie juz znasz - złodziej nabroił,
złodziej musi poniesc konsekwencje. I trudno, ze to bedzie drogie.
Natomiast pewnie racje maja ci, co mówia, ze pomoc mozna by jakos odciąc z
góry, bo zapewne ktos kto kupował za milion czy dwa apartamenty wiedzieł
troche bardziej co robi niz ten kto przychodził po kredyt na mieszkanie za
200 czy nawet 300 tysiecy w jakis wiekszych miastach.

2. Data: 2016-01-24 17:10:10

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 24 stycznia 2016 16:55:16 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
> troche bardziej co robi niz ten kto przychodził po kredyt na mieszkanie za
> 200 czy nawet 300 tysiecy w jakis wiekszych miastach.

Większość "frankowiczów" chciała zarobić na kursie franka, powiedzmy sobie jasno.
Ryzyk-fizyk, a teraz pretensje i zgrzytanie zębów. Ale dlaczego ja mam im dokładać???

3. Data: 2016-01-24 17:13:05

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.01.2016 o 17:10, XL pisze:
> Większość "frankowiczów" chciała zarobić na kursie franka, powiedzmy sobie jasno.
Ryzyk-fizyk, a teraz pretensje i zgrzytanie zębów. Ale dlaczego ja mam im dokładać???

Dlaczego Ty? Niech banki dołożą. złodziej nabroił, złodziej musi ponieść
konsekwencje.

4. Data: 2016-01-24 20:00:59

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL n...@g...com ...

ze-zafunduje-pol

> Większość "frankowiczów" chciała zarobić na kursie franka, powiedzmy
> sobie jasno. Ryzyk-fizyk, a teraz pretensje i zgrzytanie zębów. Ale
> dlaczego ja mam im dokładać???

Po pierwsze pozwolisz ze sie nie zgodze? Nie chcieli zarobic, chcieli kupić
mieszkanie.
Sam byłem w podobnej sytuacji. Poszedłem wiec na spotkanie do 7 czy 8
banków. W kazdym rozmowa wygladała nastepująco: chce pan kredyt w pln, nie,
to sie nie oplaca, teraz tylko franki, zreszta we frankach bedzie pan mogł
wziac sporo wiecej. Ja: ale jak to? A co sie stanie jak frank podrozeje?
Odp: nie ma sie czym martwic, to stabilna waluta, nawet jak troche
podrozeje to zpałaci pan 200 zł wiecej raty. A za chwile znów spadnie.

I tak w kołko - w 8 bankach...
Ani słowa o tym, ze moze podrozec dwukrotnie, ze kurs jest utrzymywany
sztucznie do euro, ze jak podrosnie to nawet jak rata wzrosnie nieznacznie
to mieszkanie stanie sie niesprzedawalne.
I wierz mi, ze wtedy nie miałem zielonego pojecia jak to działa i jakie sa
konsekwencje. A banki mówiły o tym jak o normalnej praktyce a nie o jakims
wyjątkowym narzedziu.
Tylko zbieg pewnych okolicznosci nie sprawił ze byłbym dzis w sytuacji
znajomego - mieszkanie za 200 tys a po 7 latach spłacania do spłaty
pozostało 330 tysiecy...

Oczywiście zapewne była grupa ktora wykorzystała to narzedzie jako produkt
spekulacyjny, ale raczej mniejsza i to ta, co kupowała, duze, drogie, na
wynajem etc.

Po drugie - przeciez nikt ci nie kaze sie dokładać. Ja tez sie nie zgadzam,
aby to budzet dołożył do przewalutowania.
Uwazam, ze te zabe powinni połknąc winni, czyli w 90% banki.

5. Data: 2016-01-24 21:27:31

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Budzik
> [...]

A co bedzie? Zwolnienie akcji kredytowej, podrozenie tych kredytów - a co
za tym idzie spadek PKB o jakies 0,2 - 0,3%.

Przedtem też zapewniałeś że przesadzam a jednak klienci płacą podatek " bankowy"
Kaczyński przywraca PRL, a w takim ustroju jest tylko bieda, postępowanie do banków
wykończy prywatne firmy, przedsiębiorstwa, zlecenia na usługii itd... czyli
gospodarkę, bo to mentalność w PIS kolektywistyczna, co prywatne to zachodnie,
wrogie, bo za komuny nie ma prywatne, a to jest właśnie rozwój, prywatne, które pis
za wszelką cene grabi i niszczy.

6. Data: 2016-01-24 22:01:09

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik glob r...@g...com ...

> [...]
> bo za komuny nie ma prywatne, a to jest właśnie rozwój, prywatne,
> które pis za wszelką cene grabi i niszczy.

Pisałem, ze przesadzasz w kontekscie ze 100% zostanie przerzucone na
klinetów. Pisałem to nie w oparciu o własną wiedze, tylko o to co słuchałem
w wypowiedziach wielu ekonomistów.

Co do reszty to jest juz zupełnie inny temat i ... zobaczymy jak bedzie :)

7. Data: 2016-01-28 23:43:40

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-24 o 17:10, XL pisze:

> sobie jasno. Ryzyk-fizyk, a teraz pretensje i zgrzytanie zębów. Ale
> dlaczego ja mam im dokładać???

Frankowicze płacą na twoje kościoły, ty płać na nich :)

--
"Nie ma grzecznej metody sugerowania komuś ze poświecił całe
swoje życie szaleństwu."

Ktoś tego nie przewodział?
KOD walczy! (cd)
Re: Dla przytomnych