Dlaczego

1. Data: 2002-11-17 15:33:32

Temat: Dlaczego
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poniżej dlaczego uprawa własnych warzyw i owoców się "opłaca". No i to
świeże powietrze bez miejskich spalin i kurzu.

http://minilien.com/?wbLojmItTN

Ja...cki

2. Data: 2002-11-17 17:06:15

Temat: Re: Dlaczego
Od: "Anna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2002-11-17 17:12:25

Od: "Anna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2002-11-17 17:51:14

Od: "Anna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2002-11-17 18:26:07

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:ar8csf$erk$1@news.tpi.pl...
> Poniżej dlaczego uprawa własnych warzyw i owoców się "opłaca". No i to
> świeże powietrze bez miejskich spalin i kurzu.
>
> http://minilien.com/?wbLojmItTN

Niestety, niestety. W Ameryce jest jeszcze gorzej.
Tyle, ze mozna kupowac zywnosc organiczna (w Polsce
to ekologiczna), ta jest znacznie lepsza, ale oczywiscie
drozsza.

Poza tym wolalbym artykul napisany przez osobe choc troche znajaca sie
na rzeczy, a nie wstawiajaca bzdury typu "Ich miąższ w trzech czwartych
wypełniony jest fosforanami, konserwantami i barwnikami zapewniającymi
ich wieczny kolor" (w 3/4???????), "może doprowadzić do botulizmu, czyli
ogólnego zatrucia organizmu" (botulizm to zatrucie jadem kielbasianym,
powstaje na skutek spozycia zywnosci z jadem kielbasianym, a nie dwutlenku
siarki), czy ubolewajaca, ze piekarnie uzywaja kwasu askorbinowego (witaminy C).
Ciekawe co na to "Stowarzyszenia Producentów Zywności Materiałami
Ekologicznymi" (oczywiscie mialo byc "Metodami")?

Niestety, niezaleznie od niekompetencji autorki, zywnosc jest zatruta. I nie tylko
zywnosc. A uprawiajac wlasne warzywa i owoce nie trujmy ich chociaz!

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2002-11-17 18:36:10

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:3bRB9.14919$tY3.4693855@twister.neo.rr.com...

> [...]
nie tylko
> zywnosc. A uprawiajac wlasne warzywa i owoce nie trujmy ich chociaz!

Ja też ubolewam, że o tak ważnym problemie pisze dyletantka. Ważny jest
jednak, jak mi sie wydaje, sam problem.
Ja...cki

7. Data: 2002-11-18 12:35:57

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Poniżej dlaczego uprawa własnych warzyw i owoców się "opłaca".
No i to
> świeże powietrze bez miejskich spalin i kurzu.
>
> http://minilien.com/?wbLojmItTN

miejscami to jest aż śmieszne np.:
********
Pszenica, jęczmień, owies, żyto - żadna piekarnia nie dałaby rady
wypiec kilkaset bochenków chleba dziennie, gdyby nie pomoc kwasu
askorbinowego,
********
O Boże jaki straszny kwas askorbinowy ;-)))) - to jest "Witamina C"

Pozdrawiam
Qwax

8. Data: 2002-11-18 13:09:52

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> askorbinowego,
> ********
> O Boże jaki straszny kwas askorbinowy ;-)))) - to jest "Witamina C"

Pod względem budowy chemicznej to się nawet zgadza, ale ...
ta naturalna, jakoś mi nie szkodzi i raczej trudno ją przedawkować.
Natomiast kwas askorbinowy zamknięty w puszkach jako konserwant jest
błeee.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

9. Data: 2002-11-18 13:40:44

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast kwas askorbinowy zamknięty w puszkach jako konserwant jest
Pewnego razu w piątek wieczorem (jak to bywa) zaczęła mnie łapać
grypa. Apteki pozamykane dyżurna daleko a w domu ani jednej tabletki
Witaminy C. Za to miałem ok 0.5kg kwasu askorbinowego cz.d.a.(jestem
chemikiem). Wziąłem jedną łyżeczkę (nie ważyłem ile to jest - nie
chciało mi się) - do poniedziałku po grypie pozostało tylko tyle że
lekarz dał mi na odczepnego parę dni na rekonwalescencję.

Pozdrawiam
Qwax

10. Data: 2002-11-18 17:23:39

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chciało mi się) - do poniedziałku po grypie pozostało tylko tyle że
> lekarz dał mi na odczepnego parę dni na rekonwalescencję.

Przeciwko pastylkom, też nic nie mam bo mi nie szkodzą.
Natomiast, nie wiem dlaczego kiedy zamkną go w puszkach to szkodzi.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."