Re: Prunus incisa Kojou-no-mai

1. Data: 2002-11-16 21:30:53

Temat: Re: Prunus incisa Kojou-no-mai
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Sapijaszko" napisała w wiadomości :

>Poza tym nie wiem czy jest się o co spierać bo jeżeli >prześledzić jej
>nazewnictwo (w internecie) to można kociokwiku >dostać. 'Jacquemontii' i
'>Doorenbos' stosują wymiennie, łącznie, osobno...

Iwono gratulacje za podejście do sprawy; nie ma się o co spierać,
ponieważ.........?
jedna i druga brzoza to ta sama roślina, nie są to różne odmiany.
Nieporozumienie wynika ze stosowania przez jednych zasad systematyki
botanicznej i wtedy mamy : Betula ultis varietes jacqemontii ( z małej
litery); a przez drugich zasad nazewnictwa roślin uprawnych i wtedy mamy
Betula ultis "Doorenbos"; przy czym nazwa "Doorenbos" nie jest nazwą odmiany
w sensie systematyki botanicznej ( tu tylko nazwy rodzajowe piszemy z dużej
litery) lecz nazwą kultywaru, czyli Odmiany Uprawnej ( i wtedy piszemy ją z
dużej litery). Tak więc : Betula ultis var.jacqemontii = Betula ultis
"Doorenbos".
Pozdrawiam.
Michał

Ps. przepraszam, że "idzie" to jako nowy wątek, lecz odpuściłem sobie
"wiśnie" i dopiero dzisiaj zgłebiłem się w nią, a nie wiem czy Wy będziecie
do niej jeszcze wracać.