Dlaczego Chiron chce być czarnuchem?

11. Data: 2015-05-14 22:42:23

Temat: Re: Dlaczego Chiron chce być czarnuchem?
Od: ruski szpieg <r...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.05.2015 o 21:54, Chiron pisze:
> Rzeczywiście jesteś ruskim szpiegiem.
Ale ja się nie wypieram... Powstanie Styczniowe - jak się chce zdobyć
władzę to różne gruchy na wierzbie się obiecuje. Car miał realną władzę
i on zniósł pańszczyznę a nie Powstanie Styczniowe.

12. Data: 2015-05-14 23:18:28

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ruski szpieg
> [...]
władzę to różne gruchy na wierzbie się obiecuje. Car miał realną władzę
i on zniósł pańszczyznę a nie Powstanie Styczniowe.

************-
Oczywiście i wklejeczka;

Upadek powstania styczniowego przyniósł decyzje kończące długi proces likwidacji
systemu pańszczyźnianego na ziemiach polskich. W 1864 r. car Aleksander II wydał ukaz
o nadaniu chłopom własności gruntów, które uprawiali. Reformy agrarne chcieli
przeprowadzać polscy działacze (powstanie styczniowe zaczynano, ogłaszając taką
reformę), lecz ostatecznie wcielały je w życie obce rządy. Napoleon I nadał chłopom
wolność osobistą w Księstwie Warszawskim, w epoce napoleońskiej rozpoczął się także
cykl reform w państwie pruskim; w 1848 r. ziemię na własność otrzymali chłopi
galicyjscy.

13. Data: 2015-05-15 00:48:31

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

No ale dobra, chyba staje się jasne dlaczego kler tak kocha tamte czasy i debilom
wmawia jaki świat był cudowny?

Każda z wymienionych kategorii chłopów była obciążona stosownie do swojego stanu
posiadania, pańszczyzną i innego rodzaju powinnościami na rzecz dworu i folwarku.
Życiu chłopa towarzyszył w tamtych czasach nieustanny wyzysk ze strony feudalnych
właścicieli, w domu panowały nierzadko nędza i głód."

Chłopi pańszczyźniani oprócz prac na roli musieli wykonywać także inne powin-ności,
np. ścinali i zwozili drewno z lasu, pilnowali pańskich posiadłości (tzw. stróża),
wypa-sali pańskie bydło, stawiali budynki, wozili towar na sprzedaż (tzw. podwody).

Jedną z najbardziej łupieżczych danin stanowiła dziesięcina, uprzywilejowana przed
wszystkimi innymi daninami tak dalece, że poddany nie mógł tknąć zbioru, dopóki
swojej części nie odebrał Kościół. Pobierano ją zaś nie tylko ze zboża, lecz także z
owiec, kóz, świń, kur, lnu, sera itd. Kler nie gardził żadnym środkiem dla ograbienia
swych poddanych. Urodzenie, życie, małżeństwo, śmierć -- wszystko dostarczało im
powodu do obdzierania nieszczęśliwych chłopów.

14. Data: 2015-05-15 01:31:55

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chwilunia i wy narzekacie na stalinizm?

Nieliczne wolne chłopstwo zniknęło bowiem wkrótce całkowicie na skutek
rozpowszechnienia się prawa rzymskiego w Europie -- zostało wchłonięte przez
latyfundia świeckie bądź kościelne. Postęp cywilizacji chrześcijańskiej pociągał za
sobą coraz większy ucisk chłopów, najpierw przemienionych w ludzi przypisanych do
ziemi, a później w odrabiających pańszczyznę. Mogli być razem z ziemią dziedziczeni,
sprzedawani, wymieniani, darowani i dla swoich panów znaczyli często mniej niż bydło.
Wielki mistrz zakonu krzyżackiego Siegfried von Feuchtwangen zwykł, około roku 1300,
mawiać, że nie smakuje mu ani jeden kęs, jeśli przedtem nie każe powiesić kilku
chłopów.

Duchowni i szlachta, tron i ołtarz -- za ich sprawą całe narody były przez tysiąc lat
otaczane pogardą, uciskane, wyzyskiwane. Każdy mógł budować na tyranii tamtego
drugiego. I chociaż często występowali przeciw sobie nawzajem, z socjologicznego
punktu widzenia stanowili jedność, w układzie społecznym trzymali się razem, byli
klasą zorientowaną na władzę i zysk, żyjącą z potu i krwi innych ludzi,
zdemoralizowaną mniejszością, jak pisze ze Strasburga o władcach swoich czasów
Büchner, mniejszością, która "przemienia masy obywateli w harujące bydło".
***********

Polska;

Kolejne konstytucje z lat 1501, 1503, 1532, 1543 przywiązywały chłopa coraz bardziej
do ziemi. Właściwie tylko córki chłopskie mogły opuszczać wieś w celu zamążpójścia.
Konstytucja z 1511 roku głosiła, że małżeństwa córek rolniczych są wolne. O
małżeństwie chłopa decydował pan - jeśli wybranka należała do dóbr innego
właściciela, to było ono praktycznie niemożliwe. Ograniczano również i kobietom prawo
swobodnego zamążpójścia. Wszystkie te postanowienia były kontynuacją procesu
zapoczątkowanego w statucie piotrkowskim z 1496 r.

15. Data: 2015-05-15 01:59:33

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A teraz jak ja mam się nie wkurwiać jak gnoje katolickie menelom wmawiąją jaki kleruś
był cudowny, te prawicowe gówna, pełne fałszu ryje , ta propaganda wiecznego
kłamstwa, sprzedawczyków smierdzących co lizali moskwie a teraz watykanowi dupe,
ścierwo bez żadnej godności, no jak można na taką niemoralość, bezczelne kłamstwa,
patrzeć spokojnie, bo niedowładowi cwaniak Rydzyk tak powiedział, no jak kurwa mać
jak, przełknąć te tony obleśnej obłudy lanej z niegodziwych katolickich ryji,
pozbawianych minimum człowieczeństwa?

"Chrześcijańskie średniowiecze
A teraz, gdy chrześcijaństwo zostało już solidnie zorganizowane, co widzimy ? Czy
królestwo Boże na ziemi ? Wprost przeciwnie. Degradacje moralną i intelektualną
jakiej nie znała dotąd ludzkość. Lecky pisze: "Ojcowie Kościoła są zgodni co do tego,
że dwa wieki po śmierci Konstantyna to okres powszechnego występku i rozpusty". A dwa
następne nie były wcale lepsze. Biskup Grzegorz z Toursu opisuje te wieki jako jeden
z najczarniejszych rozdziałów całej historii ludzkości. A Gibbon tak to komentuje:
"Trudno byłoby gdziekolwiek znaleźć więcej występku i mniej cnoty. A co się tyczy
wieku V, Salvianus, kościelny historyk pisał: "Czyż chrześcijaństwo, poza bardzo
nielicznymi wyjątkami, nie jest w istocie jednym wielkim bagnem nieprawości? Iluż
znajdziesz w Kościele ludzi, którzy nie są pijakami, cudzołożnikami, wszetecznikami,
hazardzistami, grabieżcami, mordercami, lub sumą tego wszystkiego ? "

16. Data: 2015-05-15 18:28:49

Od: ruski szpieg <r...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.05.2015 o 22:10, Chiron pisze:

> Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]
> powstańczy Rząd Narodowy 22 I 1863 ogłosił uwłaszczenie chłopów, co
> skłoniło carat do zarządzenia uwłaszczenia 2 III 1864 na
> korzystniejszych dla chłopów warunkach niż w cesarstwie rosyjskim
>

> Jeszcze raz:
> i dopiero powstańczy Rząd Narodowy 22 I 1863 ogłosił uwłaszczenie chłopów,
> Jeszcze raz:
> i dopiero powstańczy Rząd Narodowy 22 I 1863 ogłosił uwłaszczenie chłopów,
>
> ==================================
>
> Napisałem to samo. Jednakże ci zboczeńcy z "Krytyki Politycznej" łżą i

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozbiory_Polski#/media/
File:Rejtan_Upadek_Polski_Matejko.jpg

17. Data: 2015-05-16 00:13:39

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

https://www.youtube.com/watch?v=pe6mqxaclyI

--

Chiron

18. Data: 2015-05-16 19:09:33

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Penetrator napisał:

> Co jest kurwa, pańszczyzna to była zniewolenie ludu, całkowite wykorzystywanie,
gorsze niż czarnego pierdolonego murzyna.

http://i45.tinypic.com/b4c8br.jpg

19. Data: 2015-05-16 20:06:32

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...com
użytkownik Penetrator napisał:

> Co jest kurwa, pańszczyzna to była zniewolenie ludu, całkowite wykorzystywanie,
gorsze niż czarnego pierdolonego murzyna.

http://i45.tinypic.com/b4c8br.jpg

1/ 3 roku chłopi jedli trawę, dlatego w tych norach pyski wygłodzonego chłopstwa były
zielone, (lektury szkolne Żeromskiego). Coś takiego jak Ikselka to przykuta łańcuchem
do kowadła, by była, bo na lekarza nie było stać, to wariatki łańcuchem do podłogi
czy czegoś mocnego przykuwali.

Odszkodowania za feudalizm czyli pańszczyźniane niewolnictwo?
Spaślaki znowu nakradły
Chcą wrobić Kukiza?! Palikot też go atakuje. Zemsta?!
Na kogo głosować?
- Zemsta Caritasu