Re: Dlaczego bogaci nie chca dzieci?

From: "Duch" <a...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dlaczego bogaci nie chca dzieci?
Date: Fri, 19 Mar 2004 09:57:25 +0100

Użytkownik "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_BE]@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:c3dbmd$4bd$1@nemesis.news.tpi.pl...

Dzwine jest w tym wszystkim to, ze mardrosc (czy bogactwo) jako
kolejny -powiedzmy-
etap rozwoju czlowieka powoduje w konsekwencji... brak dzieci,
a wiec koniec takich ludzi. Przyroda "eliminuje" takich.

Ja na razie stawiam na pewne delikatne "uwięzienie" czy wyrachowanie w jakie
wpada czlowiek mardy lub bogaty.
Mniejsze emocje, mniejsza kontakt ze swoja fizycznoscia, bardziej bycie
zimnym dla dzieci i dla tego typu klimatow,
niz spontaniczny-biedny.

> To jest ciekawy trop - ogólnie rzecz biorąc hierarchia społeczna
> a strategie flirtu. Niestety, w tym roku nie przewiduję rozwinięcia
> psycho-ewolucyjnego tego zagadnienia. Może ktoś inny się zgłosi
> na ochotnika? ;-)

> Rozwijanie przez
> kobietę kariery do późnej starości to z punktu widzenia ewolucji
> wynaturzenie.

Z punktu widzenia ewolucji tak - ale jednak ludzie tak robia i chca takiego
stylu zycia!
Chca - kariera przynosi zyski, jakie oprocz pieniedzy?
"jestem lepszy, mam wieksze prawa, wiecej znacze" - ludzie
dostaja przez kariere pewne marzenia,
wieksze poczucie wartosci i potrafia dla tego zrezygnowac z dzieci.

Znam kilka osob ktore robia kariere i to w dosc ostrym stylu, troche "po
trupach",
a po co? po co sklocac sie z otoczeniem dla pozycji? Nie wiem - moze
kariera daje brakujace poczucie stabilnosci? Wiele osob na tym swiecie
robilo i robil
rozne swinstwa, popelnialo zbrodnie dla swojej pozycji - cos musi byc w tej
pozycji
spolecznej takiego przyciagajacego, jak narkotyk.
Beria (albo Chruszczow) potrafil skazac na smierc 2 tysiace tzw. kułaków
tylko po
to zeby ewentualnie, w przyszlosci zwrocic na siebie uwage towarzysza
Stalina i miec "lepsze papiery"
w swojej karierze. Po co to robil? Moze to ten trop?
Dlaczego pozycja i kariera sa nam tak silnie potrzebne (nawet jesli jest to
pewne "usztywnienie" zycia?).
Pozdrawiam,
Duch