Obuwie dla niepelnosprawnych

21. Data: 2000-11-16 16:19:12

Temat: Re: Darowanemu koniowi nie zaglada sie w zeby (bylo Re: Obuwie dla niepelnosprawnych)
Od: "Leszek Marażewki" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie weżcie się do roboty - a nie gardłowania, podsumujcie co udało sie
Wam zrobić,
a ile zniszczyć. Fakt - jestescie prawdziwymi POLAKAMI / to przysłowie o
szkodzie/.
Rece opadają - i człowiekowi sie odechciewa.
Stwierdzam po raz kolejny, że nie warto na Grupę pisać, a od dzisiaj, że
szkoda mojego
czasu na czytanie tych żółcią oblanych wypocin.
Odpada kolejny - chcący Wam pomóc ; zastanówcie sie nad tym.
Może jednak popełniacie Wy błędy, bo bez Was jakoś sobie poradzę, a wielu z
Was
mogłoby skorzystać.
Pozostaje do dyspozycji Grupowiczów na priva
Leszek Marażewski
l...@c...pl
Użytkownik "Joseph Rock" <a...@n...ca> napisał w wiadomości

> "Leszek Marażewki" <l...@c...pl> wrote in message
>
> Czemu wiec sami tego nie napisali.....?

> Na jakiej podstawie sprawdzsz swoich pracownikow na nienormalnosc ?
>
> Moze sie myle, ale nikt na grupie nie pisal o nienormalnosci Twoich
> pracownikow poza Toba Leszku.
> Skad takie skojarzenia ?

> Co bylo powodem tym razem ze nie wytrzymales znowu...........?
>
> pozdrawiam
>
> Joseph Rock

wiadomości

22. Data: 2000-11-16 16:31:39

Od: "Leszek Marażewki" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

KOMPUTERY TE SŁUŻĄ DO DNIA DZISIEJSZEGO MŁODZIEŻY
W GIMNAZJUM, ale dla Was - to pewnie tez obraza.
P.S. N a życzenie służe podziekowaniem od młodzieży i dyrekcji.

23. Data: 2000-11-16 18:19:58

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski wrote:

> Witam wszystkich

> Już wiem dlaczego nie pracuję w Pana firmie:
> - głupio wyglądałbym w dwóch róznch butach ;-)
> - nie stać mnie by było na porządne buty ;-)

A mnie sie wydaje ze bys nie przeszedl badan okresowych :->

A.A.

24. Data: 2000-11-16 19:12:10

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Andrzej Abraszewski napisał(a):

> A mnie sie wydaje ze bys nie przeszedl badan okresowych :->

A co, jestem zbyt odważny do udzielania osądów?
A może zbyt szczery?
A może mam inną koncepcję traktowania ON i ich prawa do porządnych
zarobków za porządną pracę?

No cóż taki już jestem :-)
I dobrze mi z tym.

Z podrowieniami

Jacek K.

25. Data: 2000-11-16 20:27:26

Od: "Joseph Rock" <a...@n...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Abraszewski" <a...@c...pl> wrote in message

> Przypomnij sobie swoje listy do mnie a moze zrozumiesz ze Cie cos
> troszku zwichrowalo. Jesli mnie tak szanujesz jak w nich piszesz to
> uszanuj moja, wyrazona w tym liscie opinie . Tym razem Ty wyrzadziles
> krzywde pewnej inicjatywie a teraz bezsensownie polemizujesz z kims kogo
> wkurzylo pieprzenie o godnosci kosztem zdeptania szlachetnego gestu.
>
> pozdrawiam
> Andrzej

.....Jeszcze daleka droga do tego aby zrozumiec zeby wszystkich ludzi z
okreslona niesprawnoscia nie wkladac do jednego worka ON.

Trzymaj sie cieplo Andrzejku,

26. Data: 2000-11-17 06:56:15

Temat: Dlaczego kulawi sa tacy ?
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego kulawi sa tacy ?

dot. Obuwie dla niepelnosprawnych

Znalazla sie firma, ktorej chcialo sie cos dac - moze niewiele
W tych czasach jest tak ze ludzi takich sie ceni, ale ja ich nie znam widze
tylko gest. Dyskusja sie toczy czy to dobry czy zly gest ? dac cos komus, to
zle ? mnie jeden but jest nie potrzebny, wiec podziekuje i nie przyjme,
komus innemu moze sie przyda. Co tu sie stalo ? ano ktos wypowiedzial sie w
imieniu wszystkich ON i zmieszal firme z blotem. Wiec sie pytam czy mogl on
wyzywac firme w imieniu nas wszystkich ? - to mnie sie nie podoba ! A to
wszystko co bylo pozniej to juz tylko nadaje sie do mojego kosza na smieci.
Ja tylko tak sie zastanawiam, a jak ten facet z firmy jest dobrym
czlowiekiem i pomaga niepelnosprawnym rowniez w innej formie, to czy to
bedzie robil nadal (po tym co zaszlo na grupie) ?

pozdrawiam
Arek

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi
http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi

27. Data: 2000-11-17 10:56:24

Temat: Re: Dlaczego kulawi sa tacy ?
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

algraf napisał(a):

> [...]
> komus innemu moze sie przyda. Co tu sie stalo ? ano ktos wypowiedzial sie w
> imieniu wszystkich ON i zmieszal firme z blotem.

Nikt nie powiedział, że wypowiedź Josepha Rocka była w imieniu
wszystkich
ON. Joseph wypowiedział się ze smutkiem, że oferowanie jednego buta dla
osoby
niepełnosprawnej może być obrazą dla niej. Zwraca też uwagę, aby firma
ta
zgłosiła się do lokalnych instytucji charytatywnych.

> Wiec sie pytam czy mogl on
> wyzywac firme w imieniu nas wszystkich ? - to mnie sie nie podoba !

No cóż nie jest to pierwsza wypowiedź w imieniu wszystkich, a znam
takich
na grupie co już pisma w mieniu wszystkich sporządzali bez niczyjej
wiedzy.

Z pozdrowieniami

Jacek K.

28. Data: 2000-11-17 12:18:03

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski wrote:

> No cóż nie jest to pierwsza wypowiedź w imieniu wszystkich, a znam
> takich
> na grupie co już pisma w mieniu wszystkich sporządzali bez niczyjej
> wiedzy.

A ja znam takich co ZADNYCH pism (w sprawach spolecznosci ON ) nie
sporzadzili a potrafia jedynie medzic, ironizowac, szydzic i rozpierzac
swoim malkontenctwem wszelkie cenne inicjatywy. No i budowac stabilne
routery ze zlomu :-p

Ale majacy SWOJE, WLASNE (???) zdanie, w mysl hasla :

"A co - nie wolno mi ?!" (rozwalac tego wszystkiego)

Nie - nie wolno !!! - jesli nie chce sie uchodzic za szkodnika, za
egoiste, za ....

pozdrawiam
A.A.

29. Data: 2000-11-17 20:43:34

Temat: Re: Obuwie dla niepelnosprawnych
Od: "Aleksander" <o...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joseph Rock napisał(a) w wiadomości: ...

>Witaj Olku,

Witaj :-)

>Dziekuje Tobie za pelen troski o innych ludzi komentarz mojego listu
>adresowanego do Wspolwlascicieli KAZAR S.C. Przemysl.
>Powod dla jakiego napisalem list byl jeden: nie kojarzyc czlowieka ktory z
>pewnych racji jest w grupie ON jako tego ktoremu mozna zaoferowac odpad.
>Za moj sarkazm z gory przeprosilem .

Zgadza się.
Piszesz o odpadzie, ale ten odpad przestaje być odpadem
np. dla mojego kolegi który jest bez jednej nogi i często chodzi bez
protezy. Niszczy jeden but ten na nodze, a drugi z protezy, nie zniszczony,
wyrzuca. Ma 380 zł renty socjalnej i gdyby ktos mu zaproponował jeden nowy
but na noge napewno by się nie obraził.
A czy do ciuch budy idą kupować używaną odzież ludzie pozbawieni godności?
Nie, godność oni mają, ale brakuje im pieniędzy, a ubierać się trzeba.
Często Polacy sprowadzają z Zachodu rozbite samochody( żebyś zobaczył jak
bardzo rozbite), tam to jest odpad, a w Polsce te samochody po naprawie są
używane przez wiele lat, czyli przestają być odpadami.

>Jeszcze raz Olku powiem ze wsrod ON sa profesorowie i doktorzy, i
>inzynierowie...a wiec ludzie wyksztalceni , sa ojcowie i matki , sa dzieci,

tu piszesz o elicie, a gro ON to ludzie słabo wykształceni i słabo
uposażeni, chociaż nie przeczę, że powoli to się zmienia- chodzi o
wykształcenie.

>sa ludzie weseli i smutni.... i ta stygma ze jak ktos na wozku albo z biala
>laska albo.... to jakby inna kategoria.
>Mnie dotknelo to, dlaczego wlasnie niepelnosprawnym......i tylko to.

Rozumiem to co Tobą powodowało, ale wczuj się w Polskie realia, jak wielu ON
w Polsce cierpi biedę i wielu z nich dostaje z "opieki" np. używane rzeczy.
A te 380 zł renty socjalnej na miesiąc to nie jałmużna poniżej ludzkiej
godności? A jednak biorą te pieniądze żeby przeżyć. Ale jak można przeżyć za
380 zł miesięcznie? Tego nie wiem!

>Gdyby do mnie ktos przyszedl i zaproponowal niekompletne buty to nie
mialbym
>nic przeciwko temu, jesli nie bylyby dobre podziekowalbym.......moze ktos
>inny z nich skorzysta.

właśnie o to chodzi, też tak uważam.

>Ale widzisz Olku w zyciu moim i tak w Polsce jak i w swiecie widzialem tak
>wiele kiedy sie dla ON robi ze wzgledu na...... o czym pisza gazety, grzmi
>na grupie bo ON padaja ofiarami przeroznych przekretow jako pracownicy,
>odbiorcy rzadowych i orgaizacyjnych programow z ktorych korzysci czerpia
>inni itd itp.....oraz najprzerozniejsze zwolnienia z podatkow......

zgadzam sie z Twoim zdaniem, ludzie są tylko ludzmi i dlatego musi być
prawo, żeby tych ludzi pilnować, żeby bali się okradać innych.

>ze powstalo pytanie ? Czemu ludziom niepelnosprawnym.

A komu innemu, ludziom co maja dwie dolne kończyny? Przecież wiadomo że nie
założą dwóch różnych butów, gdyż wtedy śmiesznie by wyglądali.

>Jest nadmiar produkcji, ubytki.....oddac tym ktorych nie stac na kupno ale
>czemu pomysl aby "niepelnosprawnych"
>Czy to takie normalne ze jak feler , odpad, nikompletne ...to osobom
>niepelnosprawnym.

Przecież to nie o to chodzi, chodzi o to że nikomu innemu te buty są
niepotrzebne

>dobre i na zle i tak w Kanadzie jak i w Polsce - lidzi dla ktorych
>pracowalem i od ktorych sie uczylem.
>Myslalem o Andrzeju Abraszewski z ktorym prowadzilem dlugie rozmowy na
temat
>poszanowania praw ON , stworzenia warunkow decydowania o sobie samym,
>nezaleznym zyciu ON poszanowaniu prawa dotyczacym wszystkich ludzi, o wedce
>zamiast ryby dla ON.....naduzyciach "tych " co dla ON....
>
>i tak sobie myslalem jak by sie czul Andrzej gdyby mu zaproponowano
>wybrakowane buty bo jest ON...

to jest błąd w mysleniu, nie dlatego że jest ON, ale dlatego że być może
takiej rzeczy potrzebuje.

>I to wlasciwie wszystko Olku co mialbym do powiedzenia.
>Wiem ze dobrze ludziom zyczysz,

życzę jak najlepiej

>Wiem ze ludzi nie posadzasz o zle,

czasami muszę, świat przecież nie jest doskonały.

>Wiem ze wierzysz w dobro,

tak wierzę w dobro i generalnie uważam że jak komuś wyrządzisz dobro to w
większości przypadków tym dobrem Ci odpłacą.

>Sprawy i tak potocza sie swoim torem bez wzgledu co ja mysle i jakie jest
>moje rozumienie Godnosci Czlowieka, czlowieka ktory z racji tej ze
>przynalezy do ON jest widziany inaczej .....
>
>Czy w polsce dalej obowiazuje przepis w sklepach , aptekach ....."inwalidzi
>o widocznym kalectwie i kobiety ciezarne obslugiane sa poza
>kolejnoscia"......

W sklepach chyba już nie, bo nie ma kolejek, ale widziałem podobny napis w
Urzędzie Zatrudnienia (dwie i pół godziny czekania) nie każdy to wytrzyma.

>Ciesze sie na twoja postawe i serdecznie pozdrawiam

Dzięki za ten bardzo wyważony list, takie listy aż chce sie czytać-
wyjaśniające, a nie obrażające. Myślę, że gdybyś w tym tonie napisał
pierwszy list nie byłoby tego zamieszania. Przecież my tak naprawdę nawet
nie wiemy jak te nieszczęsne buty wyglądają, a sobie Tylko je wyobrażamy.
Dla mnie jesteś człowiekiem mądrym i rozsądnym.
Pozdrawiam serdecznie
Olek

30. Data: 2000-11-17 20:47:48

Od: "Aleksander" <o...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kruszniewski napisał(a) w wiadomości:

>Już wiem dlaczego nie pracuję w Pana firmie:
>- głupio wyglądałbym w dwóch róznch butach ;-)
>- nie stać mnie by było na porządne buty ;-)

Jacku, powinieneś mieć trochę więcej taktu i nie szydzić z czegoś czego nie
znasz. Zawsze warto trzy razy pomyśleć zanim kogoś spróbuje sie obrazić :-(
Pozdrawiam, zdegustowany Twoją wypowiedzią
Olek

dot.przystosowania samochodu
Jak zdobyć skierowanie na turnus rehabilitacyjny w Konstancinie?
FBI
art at home
Psychomotoryka- nowe podejście do tematu rehabilitacji