Dlaczego ludzie nie chcą mieć dzieci.

21. Data: 2006-10-31 12:09:38

Temat: Re: Dlaczego ludzie nie chcą mieć dzieci.
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Vicky" <b...@p...onet.pl> wrote in message
news:45460500$0$17968$f69f905@mamut2.aster.pl...

Tez mi sie tak zdaje: wygodnictw i pewien -nazwijmy to- konsumpcyjny tryb
zycia.
Tu sie z Korwinem nie zgadzam.
Duch

22. Data: 2006-10-31 12:16:26

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

Mi sie wydaje ze Vicky ma racje - pomijajac skrajne ubóstwo,
z tego co widze to najbardziej mowia o tym ze "dzieci sa drogie" Ci
ktorzy maja pieniadze.

Moze przeraza ich perspektywa ze beda musieli "podzielic" sie forsa z
dzieckiem,
a wiec ich wplywy zmaleją.
Albo nie potrafią życ skromnie i czują ze beda musieli dac dziecku
*najlepsze* przedszkole, najlepsze zabawki, złoty wózek,
a to wtedy rzeczywiscie kosztuje.

Duch

23. Data: 2006-10-31 12:20:37

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

A najlepiej to sie rozejrzec po znajomych, zwlaszcza takich ktorzy
mogą ale nie chce miec dzieci. I wszystko jasne.

Duch

24. Data: 2006-10-31 12:25:55

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

Ta chec "zapewnienia swojemu dziecku wszystkiego" - na to bym uwazał.
Widze takich ktorzy sie szarpia zeby dziecko siedzialo w zlotych krzesełku.

No i taki 2 letni maluch (jedynak) uczy sie juz plywac w basenie a z
glosnikow
puszczana lekcja angielskiego!
Biedne dziecko - ale rodzicom sie wydaje ze tego wlasnie to dziecko
potrzebuje.
Duch

25. Data: 2006-10-31 12:29:30

Od: "elGuapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:
> "Vicky" <b...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Tez mi sie tak zdaje: wygodnictw i pewien -nazwijmy to- konsumpcyjny tryb
> zycia.
> Tu sie z Korwinem nie zgadzam.

Czy aby na pewno?
Dlaczego ludzie sobie na ów konsumpcyjny styl życia mogą pozwolić?
Bo są przekonani, że nie muszą inwestować we własne dzieciaki na
starość, bo 'rząd coś wymyśli i się nami zaopiekuje'.
Gdyby nie było przymusu ubezpieczeń, to nie dość, że ludzie
inwestowaliby we własne dzieci na starość, to i przykładaliby się
do owej inwestycji lepiej, niż obecnie: państwo zaopiekuje się mną
na emeryturze, to po kiego mam tracić życie na wychowywanie bachora?
To oczywiście nie wyczerpuje wszystkich czynników sprzyjających
postawie konsumpcyjnej.

Pozdrawiam
NeG

--
Nauka jest ŚRODKIEM, a nie CELEM. Celem jest PRAWDA.
(własne - http://tinyurl.com/udxd8)

26. Data: 2006-10-31 12:51:04

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"elGuapo" <e...@v...pl> wrote in message
ps.com...

Ale nie wydaje mi sie zeby dzieci chcialo sie miec ze wzgledu na emeryture.
Dzieci to jest normalna kolej rzeczy: jak szkola, praca itd.
To wlasnie zeby NIE MIEC dzieci, trzeba wykonac pewien wysiłek.
No i ludzie starają sie NIE MIEC dzieci - tu trzeb zapytac z jakiego powodu?
Ja lubie sie rozejrzec po znajomych - widac konkrety. Jakie - nie chce mi
sie pisac ;)
Duch

27. Data: 2006-10-31 13:06:22

Od: "elGuapo" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:
> [...]
> Ja lubie sie rozejrzec po znajomych - widac konkrety. Jakie - nie chce mi

Chyba trochę demonizujesz skalę problemu - ludzie generalnie chcą i
mają dzieci, ale zatrzymują się na jednym czy dwóch, bo państwo
tak nas łupi podatkami, że kobietę trzeba posłać do pracy zamiast
pozwolić sobie na 'luksus' pozostawienia jej w domu.

Pozdrawiam
NeG

28. Data: 2006-10-31 13:07:58

Od: "bim_bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
> emeryture.
> Dzieci to jest normalna kolej rzeczy: jak szkola, praca itd.

Co to znaczy "normalna kolej rzeczy"?
Rodzice chcą, żeby dziei chodziły do szkoły PO TO, żeby czegoś się nauczyły
i poznały ludzi, przez co będzie im potem lepiej w życiu.
Ludzie znajdują pracę PO TO, żeby mieć za co żyć i móc sobie pozwolić na
przyjemności.
A PO CO ludzie mają dzieci? Niektórzy myślą, że dzieci im się "przydadzą",
to starają się je mieć. Inni tak nie myślą, więc starają się ich nie mieć

29. Data: 2006-10-31 13:08:40

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

elGuapo <e...@v...pl> napisał(a):

> Czy aby na pewno?
> Dlaczego ludzie sobie na =F3w konsumpcyjny styl =BFycia mog=B1 pozwoli=E6?
> Bo s=B1 przekonani, =BFe nie musz=B1 inwestowa=E6 we w=B3asne dzieciaki na
> staro=B6=E6, bo 'rz=B1d co=B6 wymy=B6li i si=EA nami zaopiekuje'.

MOżesz mnie nazwać wygodnicką, lecz słowa o opiece rządu czy jakiejkolwiek
instytucji skieruj do hordy bezmózgich nierobów.
W przeciwieństwie do wiecznie rządających pomocy wielodzietnych rodzin, Nikt
sie mną nie musi opiekować. Wystarczająco duzo i owocnie pracuje, by jeszcze
z moich podatkow szlo na zasiłki dla nygusów klepiących dzieci gorzej, niż
szczury, bo te przynajmniej ograniczają prokreację w niesprzyjających
warunkach.

EOT

30. Data: 2006-10-31 13:12:25

Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania "

ja widziałam badanie statystyczne (może tam i socjolog w nosie dłubał) nad
> korelacją m-dzy kolorem samochodu a powodowaniem wypadkow i mi wystarczy.

Brawo!!
To świdczy o Twojej wnikliwości i zaangażowaniu w omawiany problem :)

> Ale ja nie chcę zapewnić podstawowego.

Ale nikt Ci nie karze...
Jesteś wolnym człowiekiem i mozesz robić co Ci się podoba.
Chyba przesadzasz lekko z tym przybieraniem wszystkiego do siebie. :)

> Wiesz? Zamiast pieprzyć "z badań jasno wynika" (jak jasno, podaj proszę
> procenty) przejdź sie po takich domach, a najlepiej zamieszkaj z takimi
> ludźmi i potem zdaj relację z panującego pod ich dachami szczęścia.

Wszystkie wyniki badań dostępne są w bibliotekach wydziałowych uczelni
zajmujących się badaniem problemów społecznych.
Ty zapewne chodziłaś po domach i w temacie jesteś świetnie zorientowana :)
A może odnosisz wszystko tylko do swojego przypadku?

Pozdrawiam
Vicky

prosze o rozwiazanie takiego problemu
Mężczyźni i niemężczyźni