Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Dlaczego podejrzewam, że relacji "ja-to" jest w Polsce więcej niż relacji "ja-ty"? Re: Dlaczego podejrzewam, że relacji "ja-to" jest w Polsce więcej niż relacji "ja-ty"?

Re: Dlaczego podejrzewam, że relacji "ja-to" jest w Polsce więcej niż relacji "ja-ty"?

Data: 2010-06-08 20:23:47
Temat: Re: Dlaczego podejrzewam, że relacji "ja-to" jest w Polsce więcej niż relacji "ja-ty"?
Od: glob <r...@g...com>

azi napisał(a):

> Jest w tym prawda i półprawda.
> lekarz ma przede wszystkim primum non nocere a współczucie nie jest
> zawarte
> w wywiązywaniu się z obowiązków tego zawodu. o ile lekarz,który
> potrafi się
> wczuć w emocje i ból pacjenta(dostatecznie z jego punktu widzenia) dla
> samego pacjenta wydawałby się
> lekarzem\przyjacielem\bogiem\cudotwórcą\ a tyle sam dla siebie z
> czasem
> stałby sie wrakiem emocjonalnym i fizycznym. Nadchodzi moment w którym
> musi
> [...]
Normalny lekarz jest jeszcze lepszy gdy jest empatyczny, badania
mówią, że z takimi lekarzami pacjenci szybciej wracają do zdrowia, a z
lekarzami zimnymi wracają na sale operacyjną ,bo trzeba wyjąć
nożyczki, które lekarz obojętny na człowieka pozostawił. Tak więc nic
by się nie stało gdyby lekarz na tym obrazku potraktował pacjentkę jak
człowieka kilkoma serdecznymi słowami. Lub wcześniej przygotował ją na
to wydarzenie. Taki lekarz jest i medykiem i człowiekiem. Tak samo z
katolikami, kościół zatracił człowieczeństwo dla dogmatów, a w
chrześcijaństwie ono jest i w chrześcijaństwie mamy aborcję jako wybór
sumienia kobiety.....rozumiesz są różne okoliczności, czyli kk
zatracając człowieczeństwo jest w tej chwili tak samo krzywdzący i
obojętny jak nasi lekarze i narcyzi. Tak więc konsekwentnie będą
pogarszali i niszczyli każdego czującego człowieka życie.