Dlaczego portale medyczne są dostępne tylko dla lekarzy?

1. Data: 2005-05-13 08:47:52

Temat: Dlaczego portale medyczne są dostępne tylko dla lekarzy?
Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego portale medyczne są dostępne tylko dla lekarzy?
Dlaczego zwykły użytkownik musi albo kłamać: podawać nieprawdziwe dane,
albo rezygnować z różnego typu baz wiedzy?

(np. www.mp.pl, albo www.medilex.pl)

2. Data: 2005-05-13 09:17:46

Od: "Pawel Lesniak" <p...@t...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dlaczego portale medyczne są dostępne tylko dla lekarzy?
> Dlaczego zwykły użytkownik musi albo kłamać: podawać nieprawdziwe dane,
> albo rezygnować z różnego typu baz wiedzy?
>
> (np. www.mp.pl, albo www.medilex.pl)

Medycyna Praktyczna - portal dla lekarzy - myślę że nagłówek tego portalu
tłumaczy dlaczego jest on niedostępny tylko dla "nielekarzy".

W artykułach i innych materiałach na stronie (tak samo jak w formie
papierowej) bardzo czesto występuja reklamy leków na receptę, a takowe moga
być tylko kierowane do osób wystawiających receptę. Całośc reguluje prawo
farmaceutyczne. To jeden z powodów.
Poza tym w niektórych materiałach są informacje, które wykorzystane przez
samoleczącego się "nielekarza" moga mu zaszkodzić.

Jeśli jednak chcesz zerknąć do środka to jest inna legalna metoda. Jak
wyszukujesz na googlach masz opcję kopia strony - dostępna bez logowania -
czasem się sprawdza.

pl

3. Data: 2005-05-13 10:09:44

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Medycyna Praktyczna - portal dla lekarzy - myślę że nagłówek tego portalu
> tłumaczy dlaczego jest on niedostępny tylko dla "nielekarzy".
NIe : wykłady np. z matematyki nie są zamkniete dla np. wolnych słuchaczy, czy
kogokolwiek z ulicy. Portale o tej tematyce też.

> W artykułach i innych materiałach na stronie (tak samo jak w formie
> papierowej) bardzo czesto występuja reklamy leków na receptę, a takowe moga
> być tylko kierowane do osób wystawiających receptę.
To najwyżej mu nie sprzedadzą leku w aptece, to nie na temat.

> Całośc reguluje prawo farmaceutyczne.
Prawo nie zawsze jest obiektywnie dobre.
Konkretnie, jaki przepis, nr ustawy, zabrania udostępniania wiedzy medycznej
nie lekarzowi?

> Poza tym w niektórych materiałach są informacje, które wykorzystane przez
> samoleczącego się "nielekarza" moga mu zaszkodzić.
Prawie każdy lek źle wykożystywany może zaszkodzić. (ten nie na receptę też).

> Jeśli jednak chcesz zerknąć do środka to jest inna legalna metoda. Jak
> wyszukujesz na googlach masz opcję kopia strony - dostępna bez logowania -
> czasem się sprawdza.
Łatwiej jest jednak podać nieprawdziwe dane na wstępie.
A wogóle to nie portal do nauki hakerstwa.

stokrotka

4. Data: 2005-05-13 11:04:17

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiedzą matematyczną sobie ani innym nie można zaszkodzić...
Można , np łamiąc cudze szyfry.

> ktoś sobie poczyta o
> jakiejś chorobie, stwierdzi, że objawy ma dokładnie te same a lek na to ma
> jeszcze ciocia Marylka w apteczce, bo wszystkiego nie wykorzystała i termin
> ważności jeszcze nie upłynął...
Jeśli objawy są te same to lekarz też może popełnić błąd, a dla lekarza to
chyba lepiej, jesli pacjent będzie odpowiadał za swój błąd, a nie lekarz?

5. Data: 2005-05-13 11:16:29

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5/13/2005 12:09 PM,Użytkownik stokrotka usiadł wygodnie i napisał:

> NIe : wykłady np. z matematyki nie są zamkniete dla np. wolnych słuchaczy, czy
> kogokolwiek z ulicy. Portale o tej tematyce też.

Wykłady z filologii polskiej też nie. Tylko jeśli źle zinterpretujesz
wiersz, nic Ci się nie stanie, natomiast, jeśli pacjent chory dajmy na
to na drobnokomórkowego raka płuc zechce wypróbować bez konsultacji z
lekarzem nowatorską, alternatywą metodę leczenia, o której sobie
poczytał, zamiast włączenia chemioterapii, to może, brzydko mówiąc,
zrobić sobie kuku.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

6. Data: 2005-05-13 11:20:57

Od: Tomasz Jarzynka <t...@Z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

Kriepa wrote:

> Wiedzą matematyczną sobie ani innym nie można zaszkodzić...

Paskudny snobizm lekarski. Wydawaloby sie, ze w dzisiejszych czasach
wiedza powinna byc dostepna dla wszystkich, a lekarzom najwygodniej
jest jednak stawiac sie na uprzywilejowanej pozycji i pouczac pacjenta,
i niechetnym okiem patrzec na takiego, co tez ma jakas wiedze i czelnosc
sie dopytywac.

Z jakichs powodow nie zakazano np. symulatorow lotu po atakach na WTC.

> [...]
> jakiejś chorobie, stwierdzi, że objawy ma dokładnie te same a lek na to ma
> jeszcze ciocia Marylka w apteczce, bo wszystkiego nie wykorzystała i

A nauka fizyki moze prowadzic do blednego mniemania na temat pradu
elektrycznego i ciezkich obrazen, i tak dalej.

Zauwaz, ze np. portale amerykanskie sa dostepne dla wszystkich, a
zdarzaja sie tam kontrowersyjne badania z ktorych mozna wyciagnac
jednostronne wnioski.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"The last good thing written in C was Franz Schubert's Symphony No. 9"

7. Data: 2005-05-13 11:34:50

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> alternatywą metodę leczenia, o której sobie
> poczytał, zamiast włączenia chemioterapii,
> to może, brzydko mówiąc, zrobić sobie kuku.

Niektórzy próbują alternatywnych metod leczenia i dzięki temu żyją.
Inni nie próbuja i nie żyją.

Patrz np.film, oparty na faktach z ostatniej środy, z g.21 pr 1.

8. Data: 2005-05-13 11:36:41

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

jeszcze ciocia Marylka w apteczce, bo wszystkiego nie wykorzystała i termin

Pozdrawiam, Marta

9. Data: 2005-05-13 11:37:42

Od: "Pawel Lesniak" <p...@t...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest jednak stawiac sie na uprzywilejowanej pozycji i pouczac pacjenta,
> i niechetnym okiem patrzec na takiego, co tez ma jakas wiedze i czelnosc

Masz świadomośc że taki lekarz najpierw studiował 6 lat, potem rok na stażu
potem 5 lat specjalizacji.
I całe życie się musi uczyć?
Niektórym na tej grupie wydaje się, że są w stanie sobie sami zinterpretowac
wyniki morfologii nie będąc wykształconymi lekarzami.
Efektem takiego podejścia jest trzymanie głodnego dziecka w domu przez dwa
tygodnie, lub szukanie pomocy na grupie dyskusyjnej po obtłuczeniu sobie
żeber. Tak się czasem zastanawiam po co wymyślono rentgen jak są przecież
grupy dyskusyjne.
Niektórzy piszący tutaj traktują ta grupę jako wizytę u lekarza, a to jest
straszne.

> Zauwaz, ze np. portale amerykanskie sa dostepne dla wszystkich, a
> zdarzaja sie tam kontrowersyjne badania z ktorych mozna wyciagnac
> jednostronne wnioski.

Polska to nie Ameryka - na szczęście....
Ta grupa jak dla mnie to powinno być miejsce dyskusji o medycynie jako
nauce, o najnowszych badaniach itp, a nie gabinetem lekarskim.
Lekarz na tej grupie za dużo nie znajdzie a wydaje mi się że właśnie dla tej
grupy zawodowej w większości ta grupa jest przeznaczona.

pl

10. Data: 2005-05-13 11:39:29

Od: "Pawel Lesniak" <p...@t...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Można , np łamiąc cudze szyfry.

> Jeśli objawy są te same to lekarz też może popełnić błąd, a dla lekarza to
> chyba lepiej, jesli pacjent będzie odpowiadał za swój błąd, a nie lekarz?

Błędne myślenie - objawydla różnych chorób mogą być te same i zadaniem
lekarza jest właśnie sprawdzenie czy to tylko przeziębienie czy zapalenie
płuc.
Z Twoim podejściem zawód lekarza jest zbędny w tym kraju.

pl

Poziom CA-125
{NTG/ SPAM} Jeśli ukradną Tobie komórkę....
chyba ntg - szybkie pyt. dotyczace wody i czlowieka :)
poparzona" skóra
antykoncepcja logest i harmonet