Dlaczego trzeba czekac ?

1. Data: 2001-06-05 14:27:44

Temat: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: "Wally" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja zona ma powazne problemy z pecherzem - po wizycie w przychodni dostala
skierowanie i zapisala sie na USG podbrzusza: badanie ma sie odbyc ZA TRZY
TYGODNIE - pytam sie: dlaczego trzeba tak dlugo czekac? Czy tu chodzi o
lapowke czy o ilosc pacjentow? A jezeli o to drugie, to dlaczego lekarze nie
nadazaja z robieniem badan ?

2. Data: 2001-06-05 15:48:40

Temat: Re: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: "doktorek" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Idz prywatnie - problem z glowy.

3. Data: 2001-06-05 16:55:41

Od: "michal" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak Ty "doktorek" ale ja place skladke na u.zdrowotne i nie
zamierzam placic za badanie ktore zlecil mi lekarz.
Co do badania to moze wystarczy zrobic awanture - moja mama miala wyznaczona
wizyte u endokrynologa na sierpien poszla zrobila awanture i termin byl za 7
dni.
pozdrawiam
Zaba

4. Data: 2001-06-05 16:56:23

Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Idz prywatnie - problem z glowy.

40 zł mniej więcej kosztuje.
Fajnie jest płacić kasę na ubezpieczenie, a później jeszcze raz za badanie.
Czyli normalnie się płaci podwójnie. Ostatnio liczyliśmy, że gdybyśmy w
ogóle darowali sobie składki, a leczyli się wyłącznie prywatnie, to w ciągu
ostatnich lat taniej by nam wyszło płacić za prywatne wizyty. Wliczam w to
koszt cholycystectomii i ponad tygodniowego pobytu w szpitalu.

Oczekujących pocieszę - trzyletnie dziecko z widocznym gołym okiem
problemem, kolejka do ortopedy ponad półroczna. Jak to usłyszałam, mało
brakowało bym padła ze śmiechu.

Asmira

5. Data: 2001-06-05 19:23:12

Od: Wladyslaw Gawel <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Asmira wrote:

> Użytkownik "doktorek" napisał
ciach.
Pocieszcie sie ze tylko tyle.
W zeszlym tygodniu mialem pacjentke z Hiszpanii. Na moje stwierdzenie,
ze zona wymaga stalego leczenia i nazlezy sie liczyc z przynajmniej
kilkoma wizytami w odstepach miesiecznych oraz rozszerzonej diagnostyki
laboratoryjnej , jej maz (Polak) rozesmial sie i stwierdzil:
"Comiesieczne wizyty u ginekologa ? w Hiszpanii ? Pan zartuje . zona
miala wyznaczona wizyte za 4 miesiace a i tak nie wiadomo bylo do konca
czy ta wizyta nie zostanie odwolana."
Narzekajacym przytocze jeszcze notatke z gazety wybiorczej sprzed pol
roku:
Chorować nie wolno!
Brytyjskie Stowarzyszenie Medyczne (BMA) ostrzegło we wtorek rząd
Tony'ego Blaira, że publiczna służba zdrowia (NHS) potrzebuje ponad
dziesięciu tysięcy lekarzy. Brakuje nadal jednej trzeciej pielęgniarek,
choć dostały w tym tygodniu kolejne kilkuprocentowe podwyżki
Eksperci prorokują, że spodziewana w styczniu 2001. epidemia grypy
rozłoży niedofinanowaną NHS na ło-patki. Latem tego roku rząd obiecał
zwiększenie liczby lekarzy do roku 2005 o zaledwie 2 tysiące, znacz-ne
skrócenie czasu czekania na wizytę u lekarzy. - To nierealne - twierdzą
eks-perci. - Pracujemy po 70 godzin tygod-niowo - mówią lekarze z
najbardziej obleganych przychodni,
Wypadek albo nagła poważniejsza choroba może być dla Brytyjczyka
wiel-kim ryzykiem albo wręcz wyrokiem. Rząd chce, by za kilka lat na
wizytę u le-karza domowego czekało do dwóch dni - teraz, w niektórych
dzielnicach Lon-dynu zdarza się, że czeka się tydzień. Prywatna wizyta
lekarza w domu kosz-tuje 80-100 funtów.
Na przyjęcie na pogotowiu czeka się od dwóch do pięciu godzin.
Brudne i niewygodne poczekalnie wyglądają jak i Orwella. Na
elektronicznych ekranach przesuwają się się informacje o aktualnym
czasie oczekiwania-, ciężkie przypadki - do godziny, "chodzący" - 3
godziny, przy-padki Jżejsze" - 5 godzin. Pacjenci pa-dają ofiarą
partackich diagnoz począt-kujących, przepracowanych medyków albo z braku
miejsc odsyłani są od szpi-tala do szpitala. Bywa, że kończy się to
śmiercią pacjenta w karetce (lub tak-sówce).
Na pogotowie trafiają także zamoż-niejsi Brytyjczycy opłacający słone
składki prywatnych ubezpieczeń medycznych, bo prywatna służba zdrowia
nie udziela porad w nagłych przypad-kach. Często jedynym sposobem
szyb-kiego przyjęcia przez szpitalnego leka-rza jest omdlenie ł
efektowne osunięcie się na podłogę, bo szpitale boją się procesów o
odszkodowanie w przypadku śmierci pacjenta.
Związkowcy twierdzą, że 4-proc. wzrost płac pielęgniarek i lekarzy nie
zapobiegnie odpływowi ludzi ze służ-by zdrowia. Dodatkowe pieniądze
nie-wiele przewyższają inflację (aktualnie 3,2 proc.), a rekordowo
niskie bezrobo-cie zachęca specjalistów do poszukania atrakcyjniejszych
ofert (często w prywatnej służbie zdrowia).
W Londynie pielęgniarki zarabiają nie więcej niż 15-16 tysięcy funtów,
rocz-nie. Ta pozornie zawrotną suma topnie-je w starciu z cenami.
Kilkaset funtów za bilet miesięczny, drugie tyle za skromne mieszkanie
lub pokój.
MAREK RYBARCZYK, BBC, LONDYN
INFORMACJA Z GW 20.12.2000.

W.Gawel

6. Data: 2001-06-05 19:45:55

Temat: Odp: Dlaczego trzeba czekac ?
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za 40 zł badanie usg to na sprzecie chyba z poprzedniej epoki .Rozsądny
aparat usg kosztuje około 200 -300 tys zł. Ciekaw jestem jak po takiej cenie
ma sie ten aparacik zwrócić. Swoja drogą podzielam opinię doktorka że trzeba
mieć pretensje do Kas Chrych a nie lekarzy bo w większości przypadków
dostają one marne pensje nie uzależnone od ilości wykonanych badań czy wizyt
itp tylko od wysiedzonych godzin co jest paranoją .Ale tak jest. Więc nie ma
się co dziwić że nie chcąoni badać więcej pacjentów bo brak motywacji . A co
do przysięgi hipokratesa i etyki to jeden z bardzo mądrych profesorów
filozofii powiedział Należało by się zastanowić czy etycne jest to że
społeczeństwo które pozwala na to że personel medynczny pracuje za głodowe
stawki a dopiero rozpatrywać należy etykę personelu medycznego.

Pozdrawima Doctore
Doctore
"Szkoda śliny żeby rozmawiać bezproduktywnie"-
prof dr.hab. med. Kazimierz Ostrowski

Użytkownik Adam 'aimsoft' Michalski <a...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9fjjdi$9s7$...@n...tpi.pl...

7. Data: 2001-06-05 19:56:58

Od: "piterek" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jezeli o to drugie, to dlaczego lekarze nie
> nadazaja z robieniem badan ?

Bo nie ma pieniędzy na zakup sprzętu. A lekarze robią co mogą. Uwierz mi.

8. Data: 2001-06-05 20:20:06

Od: "doktorek" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Idzcie na skarge do Kasy Chorych a nie do lekarzy. Do ministerstwa po kase
na zakup sprzetu. Wymagacie aby lekarz pracowal za darmo i jeszcze na
sprzecie, ktory sam sobie pewnie ma kupic?
Chcieli pacjenci reformy sluzby zdrowia - no to jest.

9. Data: 2001-06-05 20:24:36

Od: "doktorek" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie, ze te skladki to kompletna bzdura. Jak bym sobie to odkladal na
konto to bym mial na kazde leczenie. Oczywiscie wiecie, ze te skladki po
roku przepadaja. Czyli jesli nie zachorujecie w ciagu roku to nie macie
zadnego kapitalu. Jesli w dowolnym momencie zachorujecie tak na maksa to i
tak bedzieci musieli zaplacic za czesc leczenia bo Chora Kasa zwaraca tylko
jakis tam procent.

I co , czy to jest wina lekarzy tych rzadzacych kretynow.

10. Data: 2001-06-05 20:25:54

Temat: POPRAWKA
Od: "doktorek" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I co , czy to jest wina lekarzy tych CZY TYCH rzadzacych kretynow.

Nos po zlamaniu
Fruktozemia
Przenoszenie zarazków
Osteoporoza
Pecherzyki z ciecza na ustach - co to jest ?