Re: Dlaczego uważam Chrystusa za oszusta.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Wed, 1 Aug 2018 10:20:17 -0700 (PDT)
Subject: Re: Dlaczego uważam Chrystusa za oszusta.
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu środa, 1 sierpnia 2018 04:45:44 UTC+2 użytkownik j...@o...pl napisał:
> [...]
Pantera

??????????

> Nic nie mylę:) To Ty jesteś w błędzie jeśli myślisz, ze ziemska nauka to
> szczyt rozwoju istot rozumnych.

wiary z nauką empiryczną jak to robisz, ponieważ w ten sposób nic nie

> Co mi znowuż tu starasz się wmówić? Gdzie w tej wypowiedzi pomyliłem wiarę z nauką
empiryczną?
> Nie o to chodzi, ze dowody na istnienie owego "rabina", jak go raczyłeś określić,
> istnieją (i tego już ani Ty, ani nikt inny podważyć na szczęście nie może).
> Ja nawet przecież o tym nie mówiłem.
> A Ty podajesz ten fakt, i w dalszym toku wywodu od jakichś fideistów wyzywasz.
> Gdzie tu logika?

wiary (wysoko wyzwolonym bodhisattwą, synem mieszkańca niebios, który wyzwolił istoty
z piekła i odrodzi się jeszcze dwa razy, pierwszy raz jako Kalkin a drugi

> [...]
> genetycznego do ciała konkretnej kobiety i to w czasie konkretnej owulacji?
> I jeśli owa istotA sama ten kościec genetyczny zaprojektowała, to czy nie można
uznać,
> ze jest ojcem dziecka? I to w dużej mierze dziecka, jakie mieć chciała;
> stad tez "zrodzony, a nie stworzony", jest tu całkowicie pełnoprawne.
>
> To Jakubie, co dla nas obecnie jest nieosiągalne, dla takiej istoty jest dziecinnie
proste.
> I naprawdę trzeba dużo uporu, żeby widząc obecny postęp nauki,

Jeżeli chodzi o przekonania, przecież nie powiedziałem, że nie mogło się stać
podobnie jak mówisz. Nie wiesz do końca, jak daleko jestem od wykluczenia
Twoich wierzeń. Nawet powiedziałem, że podzielam jakąś ich część - dokładnie
taką która nie wymaga ode mnie zmiany przynależności grupowej czy praktyk.

Natomiast chodziło mi o to, że jest to sprawa wiary, czyli przekonania,
domniemania - które np. Kowalski podziela, a Nowak ma z kolei wątpliwości -
nie zaś fakt ściśle naukowy, który można zmierzyć, zważyć, porównać z innymi
zapisami etc.