Re: Dlugie orzekanie o niepelnosprawnosci??

1. Data: 2002-09-13 10:50:47

Temat: Re: Dlugie orzekanie o niepelnosprawnosci??
Od: Piotr Zawadzki <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

eugen wysłał na grupę pl.soc.inwalidzi wiadomość
<icig9.91102$1S3.2975614@news.chello.at>, na którą niniejszym
odpisuję:

>Zlozylem wniosek do Powiatowego Zespolu ds Orzekania o Stopniu
>Niepelnosprawnosci
>Poinformowano mnie ze posiedzenie skladu orzekajacego moze sie odbyc za 6
>miesiecy
(...)
>Co mozecie mnie poradzic ???

Bardzo mi przykro, ale chyba możesz tylko czekać :-( Możesz też
_spróbować_ pogadać osobiście z przewodniczącym zespołu, prosząc o
przyspieszenie procedury i motywując to ważnymi i wyjątkowymi
względami (sytuacje losowe, praca, brak dochodów... nie wiem, coś w
tym stylu).
BTW: mogę wiedzieć, w jakim powiecie złożyłeś swój wniosek? (odp. na
priv)

Z poważaniem
Piotr Zawadzki
http://irss.and.pl
GG2993226

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem

2. Data: 2002-09-13 20:45:02

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...)
>
> Bardzo mi przykro, ale chyba możesz tylko czekać :-(

W zadnym wypadku! Zgodnie z KPA tego typu sprawa musi byc rozpatrzona w
ciagu 30 dni. W kwietniu dostalismy termin komisji na koniec pazdziernika.
Zmusilem sie do poczytania KPA i Rozporzadzen jakiegos Ministerstwa, z
ktorych wynika, ze 30 dni to max, przy wyjatkowo zlosliwym urzedniku moze to
byc 60 dni, jesli osoba jest niesprawna ruchowo, to posiedzenie komisji moze
odbyc sie bez jej uczestnictwa lub komisja jedzie do niej, itd, Uzbrojony w
taka wiedze napisalem zazalenie i _zazadalem_ wyznaczenia terminu zgodnego z
przepisami. Rezultat byl taki, ze po miesiacu bylismy po komisji.
TG

3. Data: 2002-09-14 11:23:10

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Gumny napisał(a):

> [...]
> taka wiedze napisalem zazalenie i _zazadalem_ wyznaczenia terminu zgodnego z
> przepisami. Rezultat byl taki, ze po miesiacu bylismy po komisji.

Poszukam gdzieś te przepisy w intenecia, dobrze że ktożzajżał do KPA -
znajomość
prawa to jest duży pakiet miedzy.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

4. Data: 2002-09-14 19:23:29

Od: "eugen" <h...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzbrojony w

> Poszukam gdzieś te przepisy w intenecia, dobrze że ktożzajżał do KPA -
> znajomość
> prawa to jest duży pakiet miedzy.
>

> Z pozdrowieniami
>
> Jacek Kruszniewski
>
> +-------------------------------+
> | http://www.proinfo.pl/jacek.k |
> +-------------------------------+

dziekuje za informacje wydaje mnie sie ze tez powinienem wyslac pismo o
zalatwienie sprawy w ciagu miesiaca tylko nie bardzo wiem jakiej tresci

5. Data: 2002-09-14 19:58:12

Od: "Tomasz Gumny" <t...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dziekuje za informacje wydaje mnie sie ze tez powinienem wyslac pismo o
> zalatwienie sprawy w ciagu miesiaca tylko nie bardzo wiem jakiej tresci

Maly cytat na dobry poczatek ;-)
"[...]
Na podstawie art. 37. $ 1. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks
postępowania administracyjnego (Dz.U.80.9.26) z późniejszymi zmianami,
składamy zażalenie na Postanowienie Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania
o Stopniu Niepełnosprawności w [...] z dnia [...] i zgodnie z art. 37. $ 2.
KPA żądamy wyznaczenia dodatkowego terminu załatwienia wnioskowanej sprawy.
[...]
Dlatego jesteśmy przekonani, że ustalenie stopnia niepełnosprawności naszego
dziecka nie jest sprawą szczególnie skomplikowaną ani nawet wymagającą
postępowania wyjaśniającego w rozumieniu art. 35. $ 3. KPA i jako taka
powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki. Biorąc pod uwagę stan [...],
można - przy odrobinie dobrej woli - zaoszczędzić dziecku trudów, a nam
kosztów transportu z [...] i z powrotem (zgodnie z $ 10. pkt. 1.
Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 stycznia 2001
r. w sprawie szczegółowych zasad orzekania o stopniu niepełnosprawności oraz
wydawania opinii (Dz.U. z 2001 r., Nr 7, poz. 60).
[...]"
TG

powiększlnik dla niedowidzącego 200zł
Wiadomość dla grupowiczów, znanych mi i nie znanych :)
Edukacja dzieci niepelnosprawnych
Biuletyn DPS Forum nr 29A / 12.09.2002
Ponawiam prosbe.