Do czego lepszy spiritus rektyfikowany a do czego salicylowy ?

1. Data: 2005-05-11 09:06:30

Temat: Do czego lepszy spiritus rektyfikowany a do czego salicylowy ?
Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

właśnie zamierzałem do domowej apteczki zakupić spiritus
i uświadomiłem sobie, że wiem o istnieniu co najmniej dwóch...
Stąd mam do Was pytanie - do czego (tak naprawdę) służy
rektyfikowany a do czego salicylowy ?

Z góry dziękuję za informacje
Marcin

2. Data: 2005-05-11 09:19:14

Od: "Pawel Lesniak" <p...@t...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i uświadomiłem sobie, że wiem o istnieniu co najmniej dwóch...
> Stąd mam do Was pytanie - do czego (tak naprawdę) służy

Podstawowy środek dezynfekcyjny tzw. spirytus salicylowy, to 2-procentowy
roztwór kwasu salicylowego w 70-procentowym etanolu.

By powstał rektyfikowany to mamy 15-18% roztwór wodny etanolu,
zanieczyszczony innymi alkoholami z którego wyodrębnia się czysty alkohol
przez staranną destylację, zwaną rektyfikacją, której istota polega na
wielokrotnym odparowaniu i skraplaniu. W jej wyniku otrzymuje się tzw.
spirytus rektyfikowany, zawierający 96% etanolu i 4% wody.

Rektyfikowany jest czystszy po prostu

pl

3. Data: 2005-05-11 09:25:00

Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rektyfikowany jest czystszy po prostu

...i smaczniejszy ;P

4. Data: 2005-05-12 19:33:27

Od: "Cheater!!!" <c...@...p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik Michał podszywający się pod maila m...@o...pl po ciężkich
przejściach naskrobał:

> ...i smaczniejszy ;P

to przedewszystkim ;)

Zdraviam!

--
Pzdr
Cheater!!!

morfologia
szukam dobrego dentysty
Konkurs dla radiologow - glowna nagroda - wyjazd do Wiednia na ECR w 2006 roku
Poradnia proktologiczna we Wrocławiu
Olympus Celon - czy ktoś zna?