Do ginekologa-pilne

1. Data: 2005-01-27 13:57:40

Temat: Do ginekologa-pilne
Od: "Gosia" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio ginekolog podczas badania stwierdził , nieruchomą macicę, w czasie usg
dopochwowego wyszło endometrium linijne i to że lewy jajnik jest w łączności z
macicą. Ma zamiar przeprowadzić u mnie laparoskopię. Jako że nie chcę się od
razu kłaść na stół operacyjny poszłam do kolejnego specjalisty , który
stwierdził po zwykłym badaniu ginekologicznym że to normalne w moim wieku (mam
22lata).I że powinnam się zacząć martwić dopiero wtedy gdy wyjdę za mąż. Po
wyjściu z gabinetu zgłupiałam. Już nie wiem któremu lekarzowi mam wierzyć.A co
wy o tym myślicie??

2. Data: 2005-01-27 15:40:00

Temat: Re: Do ginekologa-pilne
Od: "Andrzej m." <O...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia" <c...@b...pl> wrote in message
> [...]
Po
> wyjściu z gabinetu zgłupiałam. Już nie wiem któremu lekarzowi mam

Hej,
Oryginalny nie bede, najlepiej isc do jeszcze jednego lekarza majacego
dobra opinie. Niedawno jeden ginekolog po badaniu USG powiedzial mojej zone
ze wszysko jest OK. Nie cale dwa dni potem odwiedzila innego ginekologa
ktory na podstawie takiego samego badania wyslal ja na stol operacyjny. I
cale szczescie, bo zamiast prostego zabiegu moglo by sie skonczyc na
zapaleniu otrzewnej.

Pozdrawiam
Andrzej.

3. Data: 2005-01-27 15:49:10

Od: "prawda_w_oczy_kole" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktory na podstawie takiego samego badania wyslal ja na stol operacyjny. I
> cale szczescie, bo zamiast prostego zabiegu moglo by sie skonczyc na

nie wierz nigdy kobiecie...i lekarzowi ! :)
Też nie będę orgonalny jak powiem, że jeśli pacjent chce wyzdrowieć to nawet
medycyna jest bezsilna....

4. Data: 2005-01-28 15:07:12

Od: "news.man.szczecin.pl" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Po
> wyjściu z gabinetu zgłupiałam. Już nie wiem któremu lekarzowi mam

i dalej

Użytkownik "Andrzej m." <O...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ktory na podstawie takiego samego badania wyslal ja na stol operacyjny. I
> cale szczescie, bo zamiast prostego zabiegu moglo by sie skonczyc na

i jeszcze

Użytkownik "prawda_w_oczy_kole" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> nie wierz nigdy kobiecie...i lekarzowi ! :)
> Też nie będę orgonalny jak powiem, że jeśli pacjent chce wyzdrowieć to
nawet
> medycyna jest bezsilna....

Brawo, brawo, Brawo "Andrzeju" i ktoś kto nie chciał się podpisać a w
adresie ma "prawdawoczykole" - prawda jest taka ze chęć wypiwiedzenia sie na
forum jest 100x wieksza niz wiedza jaką możecie się podzielić. Takie
wypowiedzi to taki SPAM na forum i szkoda ze ciągle najwięcej rad udzielają
ludzie nie mający o tym pojęcia. Pomogliście dziewczynie bardzo - najlepiej
przegonić ją jeszcze po siedmiu gabiinetach żeby wydała jeszcze z 1000 zł.

Gosiu - odpowiedź na Twoje pytanie jest prosta - a wbrew temu co uważasz
obydwaj ginekolodzy mówią to samo tylko każdy inaczej widzi rozwiązanie
problemu... już tłumaczę dlaczego:
Nieruchoma macica, jajnik w zrostach ( drugi ginekolog nie robił USG bo
miałaś juz zrobione , a poszłaś do niego po opinię nie po badanie ) świadczą
o przebytym stanie zapalnym w miednicy mniejszej: zazpalenie przydatków,
zapalenie wyrostka lub inne stany zapalne w tej okolicy, lub też o chorobie
takiej jak endometrioza (* o tym za chwile ). Wszystkie te sytuacje bedą
powodowały powstanie zrostów w miednicy mniejszej i o ile nie musi to
powodować dolegliwosci to może prowadzić do niepłodności mechanicznej
poprzez uniedrożnienie jajowodów.
Tu pojawiają się rozbieżności w postrzeganiu sytuacji: Co do tego że trzeba
coś z tym zrobićnie ma wątpliwości skoro może powodować niepłodność ale:]
- najpier woże starać się o dziecko - jeśli uda się zajść w ciążę w zasadzie
nie potrzebne będzie jakie kolwiek inne działanie ( chyba że przy następnej
próbie pojawi się niepłodność )
- zakładając że zmiany jakie masz spowodują niepłodność - czy od razu Cię
operowac? bo na odpowiedz cczy jajowod po udrożnieniu może znowu być
niedrożny - odpowiedź jest niestety "tak" najlepiej od razu po okresie
rekonwalescencji zajsc w ciąże.
- *Endometrioza - nieprawidlowe występowanie śluzówki macicy w innym niż to
przewidziane dla niego przez naturę miejsce. Niestety jedyne pewne
rozpoznanie postawić można po zrobieniu laparoskopii - inne badania mogą
jedynie z mniejszym lub większym prawdopodobieństwem zbliżyć nas do niego.
Czy warto robić laparoskopię jeśli nie planujesz zajść w Ciążę jeśli masz
podejrzenie endometriozy? - myślę że tak - bo endometrioza działa
destrukcyjnie np na jajowody - wczesne jej wykrycie i leczenie hormonalne
znacznie zwiększa szansęna posiadanie dzieci

Reasumując - pierwszy lekarz z jakiegoś powodu kładł Cię na stół operacyjny.
Miał po temu jakieś dane - warto dowiedzieć się od niego czy podejrzewa
endometrioze - innymi słowy czy stan jest w chwili obecnej stacjonarny czy
cały czas idzie na przód. Jeśli stacjonarny i nic sie nie zmieni - możesz
czekać. Jeśli istnieje ryzyko że wraz z czekaniem stan będzie się
pogłębiał - to masz odpowieź.
Decyzja o operacji to jest wspólna decyzja lekarza i pacjenta - poczytaj
artykuły na forum niepłodnościowych, poszukaj podobnyhc przypadków i
podejmij decyzję świadomie.

Ja mam za mało danych by Ci doradzać ( w przeciwienstwie do pana
"prawdawoczykole" )

Pozdrawiam - Piotr

5. Data: 2005-01-28 15:32:31

Od: "Gosia" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podejmij decyzję świadomie.
>
> Ja mam za mało danych by Ci doradzać ( w przeciwienstwie do pana

Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź... Serdecznie pozdrawiam.

[trojmiasto] gdzie dostane lek - Vitreolent
Rana pooperacyjna - przemywanie
Brodawczak-HPV-prosze o pomoc
Ból barku i pod łopatką - to już jest nieznośne !!!
Gdzie i jak rehabilitowac po zerwaniu sciegna Achillesa