Do matek i ojcow

171. Data: 2005-10-21 19:13:35

Temat: Re: Do matek i ojcow
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek napisał(a):
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

Tnij posty.

> Nadmiar witaminy C szkodzi???

Czytaj:
http://www.dzieci.org.pl/pap/nauka/20010928170259.ht
ml

> Nie lapie kontekstu

To Mabu pisał o swoich chłopakach.
:-)
pozdr. Jerzy

172. Data: 2005-10-21 19:18:10

Temat: Re: (całkiem OT) Było: Re: Do matek i ojcow
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vidar napisał(a):
> Chodzi mi o to, że jak ktoś się dzieli przepisem, to może podziękować
> należy a nie czepiać się drobiazgów jak literówki, czy celowe
> zdrobnienia. [...]

Jak zaczniesz googlać za przepisem to tez o tym pamiętaj.
:-(
pozdr. Jerzy

173. Data: 2005-10-21 19:31:05

Temat: Re: Do matek i ojcow (OT)
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):
> Oboje macie 1/2 racji. I koniak i nalewka moga stac w szkle i beda z czasem
> coraz lepsze, z tym ze koniak musi wczesniej odlezec swoje w beczce, a
> nalewka nie musi.

Piszesz z doświadczenia?
Podziel się tym.
pozdr. Jerzy

174. Data: 2005-10-22 14:46:29

Od: "Kondziorek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek napisał(a):
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Ok chyle czola
argument nie do zbicia
Pozdrawiam
Kondziorek
p.s. pewnie znalazl bym inne artykuly przeczace temu co cytowales jednak ten
jest wiarygodny wg mnie

175. Data: 2005-10-22 20:10:20

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):
> Oboje macie 1/2 racji. I koniak i nalewka moga stac w szkle i beda z czasem
> coraz lepsze, z tym ze koniak musi wczesniej odlezec swoje w beczce, a
> nalewka nie musi.

Widzę, że nie podejmujesz tematu, poczytaj o starce chociażby tutaj,
cyt.:
Starka to najszlachetniejsza i najbardziej tajemnicza ze wszystkich
polskich wódek, której historia liczy sobie blisko 500 lat.
Smakowo Starka zbliżona jest do whisky, którą też wytwarza się ze zboża.
Ma jednak odmienny bukiet i smak, pełniejszy, bardziej wysublimowany.
Pierwowzorem tego królewskiego trunku był mocny napój alkoholowy
otrzymany z polskiego żyta, leżakowany w beczułkach dębowych, w
głębokich, szlacheckich piwnicach. Fenomen Starki wynika z jej
niepowtarzalnego aromatu, przebogatego, niezwykłego bukietu i wspaniałej
klarownej barwy.
http://www.proletaryat.pl/jadlospis.php
pozdr. Jerzy

176. Data: 2005-10-22 21:31:27

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 22 octobre 2005 ŕ 22:10:20, dans <dje68m$bk$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> http://www.proletaryat.pl/jadlospis.php

:)

--
Niesz

177. Data: 2005-10-23 08:22:34

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Oct 2005 21:31:05 +0200, JerzyN napisał(a):

> Piszesz z doświadczenia?
> Podziel się tym.
> pozdr. Jerzy

Z doswiadczenia i z teorii :)

Lezakowanie w debie jest integralnym elementem procesu produkcyjnego
koniaku, ale po zabutelkowaniu z czasem nadal zyskuje on na smaku (choc juz
nie tak, jak w beczce). W przypadku nalewki debowa beczulka moze byc
wskazana, ale nie musi. Zalezy od żądanego efektu. Wyobraz sobie np.
nalewke z wisni lezakowana w debie.

Czesciej zaleca sie starzenie w debie surowego spirytusu, z ktorego pozniej
robi sie nalewki.

To, co piszesz obok o starce, nie ma nic do rzeczy. Starka nie jest ani
brandy, ani nalewka, tylko wodka gatunkowa.

Maciek
"Wy mi nie mowcie co mam robic,
a ja wam nie powiem gdzie macie isc"

178. Data: 2005-10-23 08:50:31

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 23 Oct 2005 10:22:34 +0200, Maciek
<d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>
>To, co piszesz obok o starce, nie ma nic do rzeczy. Starka nie jest ani
>brandy, ani nalewka, tylko wodka gatunkowa.

Czy to sa instrukcje do matek i ojcow??? :P
Tytul waltku jaki byl taki jest...hehehe

Pierz
K.T. - starannie opakowana

179. Data: 2005-10-23 19:36:47

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):
> Lezakowanie w debie jest integralnym elementem procesu produkcyjnego
> koniaku, ale po zabutelkowaniu z czasem nadal zyskuje on na smaku (choc juz
> nie tak, jak w beczce).

Niepotrzebnie się powtarzasz.

> W przypadku nalewki debowa beczulka moze byc
> wskazana, ale nie musi. Zalezy od żądanego efektu. Wyobraz sobie np.
> nalewke z wisni lezakowana w debie.

Widzę i czuje jej smak, piłem takową 15 letnią z beczki prosto.

> Czesciej zaleca sie starzenie w debie surowego spirytusu, z ktorego pozniej
> robi sie nalewki.

I co dalej ...?

> To, co piszesz obok o starce, nie ma nic do rzeczy. Starka nie jest ani
> brandy, ani nalewka, tylko wodka gatunkowa.

Pewnie ci sie wydaje, ze wystarczy wlać bimber do dębowej beczki i
odczekać 20 lat?
Z nalewkami celem ich uszlachetnienia mozesz robić wszystko to samo co i
z winami.
pozdr. Jerzy

180. Data: 2005-10-23 21:29:56

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Jak zaczniesz googlać za przepisem to tez o tym pamiętaj.
> :-(
> pozdr. Jerzy

Więc według Ciebie lepiej się czepiać niż/zamiast podziękować? Smutne...

--
Wojciech Gawrys (Vidar)

kupic zapach ananasowy
pomysl na rostbef