Do mieszkańców mieszkań spółdzielczych.

1. Data: 2002-01-02 19:20:55

Temat: Do mieszkańców mieszkań spółdzielczych.
Od: Małgorzata <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam informację,że od 01.01 br jestem zmuszona płacić czynsz w banku za pomocą
książeczki opłat za czynsz (do tej pory płaciłam
przez bank z pomocą zlecenia stałego).Tylko opłaty dokonane w ten sposób pozwolą mi
na dokonanie odliczenia od podatku tzw. funduszu
remontowego. Jestem oburzona , bo już widzę te kolejki w banku przed-15 stym każdego
miesiąca.
Co sądzicie na ten temat ? Kto spotkał się z podobnym zarządzeniem?

Małgorzata

1. Data: 2002-01-03 08:30:20

Temat: Re: Do mieszkańców mieszkań spółdzielczych.
Od: "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
stym każdego miesiąca.
> Co sądzicie na ten temat ? Kto spotkał się z podobnym zarządzeniem?

U mnie w spoldzileni mozna dokonywac oplat na ten fundusz tak samo
jak czynsz /tzn. w moim wypadku zleceniem poprzez internet/, trzeba
tylko dokładnie zlecenie opisac. Tak stoi w intrukcji, ktora zalaczono
do drugiej ksiazeczki oplat. Co ciekawe, jest to ten sam numer konta, co
czynszu. Moze trzeba troche administracje przycisnac?

Piotr

1. Data: 2002-01-03 09:02:48

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgorzata <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a0vqkb$hlq$...@n...onet.pl...
> Dostałam informację,że od 01.01 br jestem zmuszona płacić czynsz w banku

Dlaczego zmuszona jezeli ponizej piszesz, ze juz placilas przez bank?

> za pomocą książeczki opłat za czynsz (do tej pory płaciłam
> przez bank z pomocą zlecenia stałego).Tylko opłaty dokonane w ten sposób
> [...]

Kto tak Ci powiedzial? Spoldzielnia interpretuje przepisy podatkowe?

>Jestem oburzona , bo już widzę te kolejki w banku przed-15 stym każdego
miesiąca.
> Co sądzicie na ten temat ? Kto spotkał się z podobnym zarządzeniem?

Czyje to zarzadzenie?

Karol

1. Data: 2002-01-03 10:05:59

Od: "TM" <Q...@G...PL> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Niedawno pisali właśnie o funduszu remontowym w Wyborczej. Wykładnia US jest
ponoć taka, iż aby móc sobie go odliczyć wpłata musi być dokonana na osobnym
blankiecie. Jak dla mnie to wymusza opłacanie w banku lub na poczcie. Jest
to idiotyczne, ale takie mamy prawo.

PS. Moja spółdzielnia jeszcze się niestety nie zreflektowała.

Pozdr,
TM

1. Data: 2002-01-03 10:08:18

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik TM <Q...@G...PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a11agt$66m$...@n...tpi.pl...
> [...]
jest
> ponoć taka, iż aby móc sobie go odliczyć wpłata musi być dokonana na

To akurat czytales jakas stara wykladnie. Najnowsza zezwala na wplacanie
jedna kwota za wszystko. Spoldzielnia musi tylko dac jakis papier, z ktorego
bedzie wynikalo ile przypada na fundusz remontowy.

>Jak dla mnie to wymusza opłacanie w banku lub na poczcie.

Nie pamietam zapisu w ustawie o PDOF, ktory nakazuje wplacac w banku lub na
poczcie.

> Jest to idiotyczne, ale takie mamy prawo.

? J.w.

Karol

1. Data: 2002-01-03 18:11:19

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
> bedzie wynikalo ile przypada na fundusz remontowy.

> Nie pamietam zapisu w ustawie o PDOF, ktory nakazuje wplacac w banku

To nie w tym rzecz. W ustawie PDOF jest taki zapis (choć jest wiele
osób, które z tym dyskutują, jednakże moim zdaniem US będzie miał prawo
do niekorzystnej dla naszej wygody interpretacji), na podstawie którego
US ma prawo nie uznać zaświadczenia ze spółdzielni (zarządcy wspólnoty)
potwierdzającego wpłatę przez lokatora określonej łacznie w ciągu roku
podatkowego kwoty na fundusz remontowy, a dla potwierdzenia żądać
wyłącznie dowodów bezpośrednio potwierdzających wpłatę (dowód wpłaty,
kasa przyjmie, polecenie przelewu itp.), przy czym obojętne jest, czy
jest to wpłata gotówkowa, czy przelew. Natomiast nigdzie (chyba) nie ma
mowy, że musi to być oddzielne konto bankowe - chyba wystarczy, że fakt
wniesienia czynszu i innych opłat będzie potwierdzony oddzielnym
dokumentem od wpłaty na fundusz remontowy.

--
Lejak
j...@p...onet.p

1. Data: 2002-01-03 19:48:30

Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wyłącznie dowodów bezpośrednio potwierdzających wpłatę (dowód wpłaty,
> kasa przyjmie, polecenie przelewu itp.), (...)

... a konkretnie: art. 27a. ust. 6:

"6. Wysokość wydatków na cele określone w ust.1 ustala się na podstawie
dokumentów stwierdzających ich poniesienie, z tym że:
1) wysokość wydatków na cele wymienione w ust. 1 pkt 1 lit. b) i d)-g) i
pkt 3 lit. b) ustala się na podstawie faktury wystawionej wyłącznie
przez podatnika podatku od towarów i usług, nie korzystającego ze
zwolnienia od tego podatku, lub dowodu odprawy celnej, a w przypadku
wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej - na
podstawie dowodu tej wpłaty,"
_Dowodu_tej_wpłaty_, a nie zaświadczenia, choć - jak wspomniałem -
są tacy, którzy upierają się, że żaświadczenie ze spółdzielni to też
dowód właty (dla mnie raczej potwierdzenie uiszczenia określonych opłat,
ale nie ja to będę weryfikował, wię c się nie upieram :-) ).

--
Lejak
j...@p...onet.p

1. Data: 2002-01-04 09:59:58

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarosław Lech <j...@a...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a12chp$2lj$...@n...tpi.pl...

> [...]
> dowód właty (dla mnie raczej potwierdzenie uiszczenia określonych opłat,
> ale nie ja to będę weryfikował, wię c się nie upieram :-) ).

Toz o to mi wlasnie chodzi, ze MF wydalo oficjalna interpretacje (jezeli
dobrze zapamietalem to co przeczytalem w prasie), ze moze byc papier ze
spoldzielni ze stawkami oplat, a dowod wplaty moze byc zbiorczy.

Karol

1. Data: 2002-01-04 10:30:21

Od: j...@a...net.pl (Jarosław Lech) szukaj wiadomości tego autora

a...@b...com (Karol) napisał w wiadomości
<a13umj$55s$1@news.tpi.pl>:

> [...]
>(jezeli dobrze zapamietalem to co przeczytalem w prasie), ze moze byc
>papier ze spoldzielni ze stawkami oplat, a dowod wplaty moze byc

Jak na moj gust, to tu nie ma czego interpretowac. Ale skoro MF ma
mozliwosc wydawania regulacji urzedom skarbowym i polecilo honorowac
takie zaswiadczenia - to tym lepiej dla nas. Oby tylko informacja nie
byla kaczka. Czytales ta interpretacje, czy tylko dziennikarskie
wynurzenia? Jesli te ostatnie - zebys nie byl zdziwiony.

--
Lejak
j...@a...net.pl

1. Data: 2002-01-04 10:42:23

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarosław Lech <j...@a...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@1...17.42.99...
> [...]
> takie zaswiadczenia - to tym lepiej dla nas. Oby tylko informacja nie
> byla kaczka. Czytales ta interpretacje, czy tylko dziennikarskie

AFAIR wynurzenia na podstawie interpretacji

> Jesli te ostatnie - zebys nie byl zdziwiony.

Ja nie bede :-))

Karol

Re: Do mieszkańców mieszkań spółdzielczych.
AGD firmy Indesit lub Ariston
zmywanie farby akrylowej
pytanka
Para na szybach