Re: Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)

From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Do tzw. lekarzy. Brawo PiS ( kto chce niech czyta)
Date: Sun, 1 Jan 2006 22:09:49 +0100

news:r5agr1hn824vufaq76uikv956ue5h15l99@4ax.com...

> I dostaje faktury co miesiac czy co tam sie wystawia ?

Normalnie fakture. Nie brales nigdy zadnej faktury????

> Za kazde _potrzebne_. Lekarz dzialajacy w imieniu NFZ chyba moze
> wzglednie obiektywnie okreslic co jest potrzebne ?

Powiedzmy ze jest. Ale to co jest "obiektywnie potrzebne" mozemy zapewnic
1/10 pacjentow. Sa opracowane standardy diagnostyki i leczenia, nawet
polskie, ktore jakby zastosowac to nie tylko POZ ale cala sluzba zdrowia
zbankrutowalaby po 3 miesiacach. Przeciez mamy srodki jak w kraju 3 swiata.
No dobrze jak np w Turcji.

> Oczywiscie beda musialy byc kontrole, a i czesciowa odplatnosc
> moglaby troche uzdrowic sytuacje.
>
> Tak na dobra sprawe to ta naprawde _podstawowa_ OZ moglaby byc
> calkowicie platna - wizyta u internisty, badanie krwi czy RTG
> to nie sa jakies wygorowane kwoty. Ubezpieczenie sie przyda
> przy powazniejszych sprawach.

Teoretycznie tak, ale nie wiem czy spoleczenstwo zgodzi sie aby np 1/3
dzieci nie byla szczepiona czy poddawana badaniom bilansowym. Bo conajmniej
w tylu domach rodzice woleliby kupic kolejna flaszke niz isc do doktora.