Dobre winko

11. Data: 2004-10-21 19:24:03

Temat: Re: Dobre winko
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:004201c4b795$aca681e0$a78a1b53@smal9k1kzfv9ki..
.
> wionogrona czy inne owoce
> drozdze maja nie w sobie a na powierzchni owocow
> :)
> w naszej strefie klimatycznej przewazaja te mniej szlachetne
> ktore nie tylko sa mniej efektywne przy przerabianiu cukru na alkohol
> ale daja posmaczki drozdzy
> slabiej klaruja
> :)
> dlatego owoce powinno sie plukac

Nie myję owoców, żeby nie pozbyć się naturalnych drożdży.

> stosowac przegotowana wode

Daje wodę przegotowaną

> i zaszczepiac kultury szlachetniejszych odmian
> :)
> cukier i spirytus sa dosc drogie
> a te szlachetniejsze drozdze z tej samej ilosci cukru
> dadza duzo wiecej alkoholu niz te poslednie
> :)
> z gustami coprawda sie nie dyskutuje
> ale z tego co piszesz wydaje mi sie
> ze dla Ciebie i Twoich znajomych
> podstawowym kryteriom smakowitosci wina jest to
> na ile jest ono slodkie

Nie lubię słdkich win ,robię wytrawne.

Pozdrawiam TeresaR

12. Data: 2004-10-21 19:28:49

Temat: Dobre winko
Od: "Jacek K." <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam troche winogron i chce zrobic z nich dobre winko
Gdzie w Lodzi mozna kupic jakies drozdze winiarskie
i inne przydatne rzeczy ?

--
pozdr
Jacek K.

13. Data: 2004-10-21 19:59:21

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) writes:

> to ja naprzyklad jeszcze nie zalapalem jak tam zadawac pytania
> :(((((

http://www.winogrona.org/modules.php?name=Forums później wybierz sobie
wybraną tematykę, np. Test i naciśnij przycisk ,,nowy temat''.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pragnąc kurczęcia, pewien burmistrz
Przypuścił do kucharki szturm i strz-

14. Data: 2004-10-22 05:12:23

Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam troche winogron i chce zrobic z nich dobre winko
> Gdzie w Lodzi mozna kupic jakies drozdze winiarskie
> i inne przydatne rzeczy ?
Z winogron to najlepsze wino jest bez drozdzy tj na tak zwanych dzikich
szczepach zyjacych na winogronie. Dymion, korek i rurki bywaly w
praktikierze, ale nie wiem, czy macie ten sklep w Lodzi. Jesli chodzi o
konkretny przepis to moge ci podac recepture stosowana przez moja rodzinke
od pokolen.

15. Data: 2004-10-22 05:15:34

Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w naszej strefie klimatycznej przewazaja te mniej szlachetne
> ktore nie tylko sa mniej efektywne przy przerabianiu cukru na alkohol
> ale daja posmaczki drozdzy
> slabiej klaruja
Wrecz przeciwnie. Moze to i sa "dzikusy" ale w zyciu nie mialam problemow
ani z posmakiem ani z klarownoscia wina. To nieumiejetne stosowanie drozdzy
winiarskich moze doprowadzic do takich efektow.

> dlatego owoce powinno sie plukac
> stosowac przegotowana wode
> i zaszczepiac kultury szlachetniejszych odmian
Ja jestem zwolennikiem "dzikusow" od wielu lat robie za ich pomoca wina z
winogron i mam swietne efekty. W zyciu bym nie "popsula" winogron wrozdzami
ze sklepu.

16. Data: 2004-10-22 06:37:59

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JoShi" <s...@f...edu.pl>
> Z winogron to najlepsze wino jest bez drozdzy tj na tak zwanych
dzikich
> szczepach zyjacych na winogronie. [...]

To skąd się biorą drożdże szlachetne?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

17. Data: 2004-10-22 07:32:48

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konkretny przepis to moge ci podac recepture stosowana przez moja rodzinke

Właśnie,po co do wina z winogron dawać obce drożdze.Na winogronach
są całkiem przyzwoite drożdże.Zamiast drożdży ze sklepu można dać
garść winogron-jeśli wino jest z czego innego.
Jaki masz ciekawy przepis?
Mirzan

18. Data: 2004-10-22 08:59:26

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Oct 2004 15:32:18 +0100, "Teresa" <t...@o...pl>
wrote:

> Na tym to mi najmniej zależy ,byle by mi winko drożdżami nie zalatywało.
>jak komu mało procentów to spirytusem zakropi.

Zapewniem, że żadnymi drożdzami nie zalatuje, spirytusem
(barbarzyństwo!) nie zakrapiałam, a wyszło szybko, klarowne,
mocne, aromatyczne i bez stresu, że się zepsuje. No i nie ma
wstrętnego posmaczku win "działkowych", tj. tych, które pamiętam
z czasów, kiedy rodzina i znajomi nastawiali sobie w balonie
owoce z cukrem i czekali aż powstanie tzw. wino.
Po to wyselekcjonowano szlachetne drożdże, żeby otrzymać lepszą
jakość wina.

Pozdrawiam,
Anka :)

19. Data: 2004-10-22 10:58:02

Od: "Stanisław Midera" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w Lodzi masz chyba najlepszego dystrybutora
> tego typu rzeczy:
> nie tylko drozdzy wszelkakich
> ale rowniez sprzetu i urzadzen do produkcji win
> wodek itp
> :)
> jest to firma BIOWIN
> 90-039 Łódź Nawrot 87
> tel (042) 6744168
> fax (042) 6762832
> e-mail b...@b...pl
> strone tez maja www.biowin.pl

Dodam do powyzszego, ze spotykane w hipermarketach
tego typu rzeczy pochodza z ww firmy (przynajmniej w Lodzi).
Oczywiscie najtaniej jest w Biowin'ie. Sam czasami kupuje w Geant np.
drozdze-niecale 2zl za opakowanie.

Pozdrawiam,
Stanley.

20. Data: 2004-10-22 18:37:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Ja jestem zwolennikiem "dzikusow" od wielu lat robie za ich pomoca wina
> winogron i mam swietne efekty. W zyciu bym nie "popsula" winogron
wrozdzami
> ze sklepu.
:)))))))
skoro jak sama napisalas
ze nigdy nie probowalas to skad wiesz
ze z tymi szlachetnymi drozdzami wino nie byloby lepsze
????
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

Klony i czarne kropki