Dodatek maczki kostnej do potraw, kielbas ?

1. Data: 2000-11-29 11:38:55

Temat: Re: a co z lekami
Od: "Bogacki Marek" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości
news:3A25A813.D25182FF@friend.pl...
> Była parę lat temu afera żelatynowa...Taki jeden boss mający jedyne prawa
> Polsce do produkcji żelatyny sprowadzał kości z zagranicy...Sprawa coś
> szybciutko ucichła a my nadal jemy tą żelatynę.

A niektórzy stosują heparynę !
A z czego ją się robi i jak dokładnie oczyszcza ?(nie , nie z mączki
lecz....)
A afery nie ma ! ;)))

Marek

2. Data: 2000-11-29 17:58:49

Temat: Dodatek maczki kostnej do potraw, kielbas ?
Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko czy maczka kostna odpowiedzialna za choroby prionowe
jest dodawana do wyrobow miesnych, konserw, przetworow miesnych
i czy moze wywolac bezposrednio BSE bez bydlecego posrednika ?

Kto wymyslil ze krowa ma jesc kosci i jak ona to trawi
i czemu sie dziwicie ze szaleje z tego powodu.

prof. Liberski napisal ze w Polsce najprawdopodobniej tez mamy BSE i
szalone krowy,
tylko ich nie badamy to nie mamy testow.

Czy zamiast palic te krowy nie mozna ich dac glodnym do jedzenia ?
Skoro w Afryce umieraja miliony glodnych, to lepiej zeby jadli ta
wolowine i zyli 10 lat, niz umarli z glodu za miesiac.
J.

3. Data: 2000-11-29 19:48:47

Temat: Re: Dodatek maczki kostnej do potraw, kielbas ?
Od: "Pestka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maczka kostna jako taka absolutnie nie jest dodawana do wedlin i przetworów
miesnych. Ale zastanawiam sie jak sie do tego ma zelatyna, która tez jest
produkowana z kosci. A zelatyne dodaje sie przeciez nie tylko do galaretek,
ale tez do wedlin, deserów mlecznych itp.

Nie tylko krowy jedza maczke z odzyskanych kosci...

A jezeli chodzi o glodujacych, to przeciez choroba szalonych krów moze
wywolac u nich dodatkowe cierpienia .
Użytkownik Jacek D. <k...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

4. Data: 2000-11-29 20:07:00

Temat: Dodatek maczki kostnej z BSE do potraw, kielbas ?
Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pestka wrote:

> [...]
> produkowana z kosci. A zelatyne dodaje sie przeciez nie tylko do galaretek,
> ale tez do wedlin, deserów mlecznych itp.

Profesor Liberski wybitny ekspert chorob prionowych mowil w GW, ze
w polskich stadach najprawdopodobniej tez mamy krowy zakazone gabczastym
zwyrodnieniem mozgu (BSE) zwanym popularnie choroba szalonych krow.

> Nie tylko krowy jedza maczke z odzyskanych kosci...
ja sie wystrzegam, ale nie ma wyboru, gdy wyciag z wygotowanej maczki
jest dodawany do wyrobow.

> A jezeli chodzi o glodujacych, to przeciez choroba szalonych krów moze
> wywolac u nich dodatkowe cierpienia .

I tutaj nie moge sie zgodzic.

Jezeli UE spala tysiace ton wolow w piecach
a jednoczesnie miliony gloduja i umieraja z glodu
to statycznie ryzyko jest takie, ze
przezyje 99% glodujacych
a te 99% przezywajacych glodnych bedzie zagrozonych BSE w 0,001%

Czy naprawde nie widziales bezdomnych szukajacych resztek pozywienia na
smietnikach ?

Beda zyli rok, moze dwa.
Otrzymujac bezplatnie wolowine, jedynie zpodejrzeniem BSE,
beda zyli moze 5, moze 10 a moze 20 lat dluzej.

5. Data: 2000-11-29 20:40:34

Temat: Re: Dodatek maczki kostnej z BSE do potraw, kielbas ?
Od: "Pestka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mialam na mysli to , ze inne zwierzeta tzn. min. np. swinie, takze jedza
maczke kostna, a nie to ze ta maczka dodawana jest do zywnosci dla ludzi.
Maczke robi sie bo jest to tania karma, robiona praktysznie z odpadu i nie
potrzebujaca zbyt dlugiej obróbki. A ponad to jest bardzo bogata w bialko,
dzieki czemu zwierzaczek przybywa w miesnie a nie w tluszczyk.

Ja wcale nie przecze tenu ze choroba szalonych krów jest w Polsce. P4rzeciez
rozwija sie ona pzez kilka lat, wiec mogla ona do nas trafic zanim jeszcze
zrobilo sie o tym glosno.

A jesli chodzi o glodujacych, to dlaczego UE mialaby karmic ich szalonymi
krowami, skoro nie tak dawno USA milionami ton ZDROWEGO zboza karmilo ryby
tylko po to aby nakrecic koniunkture. Uwazam ze to wlasnie jest dranstwem, a
nie zapobieganie nowej epidemii. Nie wiadomo co z tego moze jeszcze nowego i
nie spodziewanegopowstac.

6. Data: 2000-11-29 21:35:17

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pestka wrote:

> [...]
A ponad to jest bardzo bogata w bialko,
> dzieki czemu zwierzaczek przybywa w miesnie a nie w tluszczyk.

Skoro ma wlasciwosci odchudzajace to czemu nie jest bezposrednio
spozywana w diecie czlowieka >?

> Ja wcale nie przecze tenu ze choroba szalonych krów jest w Polsce.
ja tego tez nie wiem, tyle co z prasy

> rozwija sie ona pzez kilka lat, wiec mogla ona do nas trafic zanim jeszcze
> zrobilo sie o tym glosno.
podobno winna jest maczka kostna robiona z szalonych krow.

> A jesli chodzi o glodujacych, to dlaczego UE mialaby karmic ich szalonymi
> krowami,
bo tak naprawde oszalo jedynie kilka krow
a ryzyko jest 1/100000000
a glodujacy w Afryce i Azji codziennie umieraja tysiacami .
J.

7. Data: 2000-11-29 21:42:39

Od: "Yosarian" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> produkowana z kosci. A zelatyne dodaje sie przeciez nie tylko do
galaretek,
> ale tez do wedlin, deserów mlecznych itp.

Nie wspominając o żelatynowych kapsułkach do wielu lekarstw np. witamina A,
A+E itp.

Yosarian

8. Data: 2000-11-29 22:01:06

Od: "Krzysztof Zielinski" <z...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jacek D." <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> to statycznie ryzyko jest takie, ze
> przezyje 99% glodujacych
> a te 99% przezywajacych glodnych bedzie zagrozonych BSE w 0,001%

Sensowny pomysl, szczególnie ze bezposrednik zwiazek pomiedzy BSE a CJD u
ludzi nie zostal jeszcze, o ile mi wiadomo, udowodniony. A okres inkubacji
BSE jak slyszalem wynosi od 10 do 40 lat - tak wiec mozemy byc juz dawno
chorzy, nawet o tym nie wiedzac....

Krzysztof Zielinski
* Politechnika Warszawska * MEiL *

9. Data: 2000-11-29 22:14:46

Od: "Pestka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ludzie nie jedza maczki kostnej, ale czesto stosowane sa preparaty
wysokobialkowe np. dla sportowców. Maja bardzo podobne dzialanie.
A pozatym UE nie pali wszystkich krów, tylko te chore lub z podejrzeniem
tzn. te pochodzace ze stad, w których wykryto chore osobniki, a wiec
karmione ta sama karma.
UE pali chore zwierzeta nie dlatego, ze zaluje glodnym kawalka miesa, tylko
z obawy przed tym, aby choroba se nie rozprzestrzeniala. Juz jak byly
epidemie dzumy, to zarazone miasta izolowano i obejmowano kwarantanna, a tak
trudno zrozumiec to w koncu XX w.

10. Data: 2000-11-29 22:43:52

Od: "Pestka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wcale nie uwazam zeby to byl taki wspanialy pomysl, raczej krótkozwroczny.
Powiedzmy, ze glodujacy najedli sie szalonymi krowami, dozyli w zdrowiu
starosci i wogóle jest happy. Ale kto zagwarantuje,ze ich dzieci, których z
pewnoscia beda mieli wiele (z braku wiedzy o antykoncepcji) nie ucierpia na
tak pochopnej decyzji. Ze nie narodzi sie pokolenie dzieci umyslowo chorych!
Pestka
Użytkownik Krzysztof Zielinski <z...@w...home.pl> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:903uip$2ed$...@n...tpi.pl...

> [...]
> BSE jak slyszalem wynosi od 10 do 40 lat - tak wiec mozemy byc juz dawno

podagra, dna moczanowa
podagra, dna moczanowa
podagra, dna moczanowa
podagra, dna moczanowa