Doktor czy lekarz

1. Data: 2000-01-21 10:31:33

Temat: Doktor czy lekarz
Od: "Grzegorz Kurdziel" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
drodzy koledzy, czy wy aby na pewno wiecie ze dr Kwasniewski jest lekarzem.
Tytul doktora nadaje sie nie tylko w medycynie. Obawiam sie, ze mam racje i
ze dr Kwasniewski nie ma nic wspolnego z lekarskim stanem.

pozdrowienia -
Grzegorz Kurdziel

2. Data: 2000-01-21 11:59:50

Temat: Re: Doktor czy lekarz
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Kurdziel wrote:

> [...]
> Tytul doktora nadaje sie nie tylko w medycynie. Obawiam sie, ze mam racje i
> ze dr Kwasniewski nie ma nic wspolnego z lekarskim stanem.
To juz trzeba zadzwonic do Dziennika Zachodniego i zapytac naczelnego
jak to jest.

Ale chyba jest lekarzem - doktorem
bo jak inaczej by drukowano kilkaset wywiadow znim pod tytulem Dr
Kwasniewski.

3. Data: 2000-01-21 12:59:11

Od: m...@c...med.pl (Marek Wasilewski) szukaj wiadomości tego autora

In article <9AWh4.47029$X3.988526@news.tpnet.pl>, "Grzegorz Kurdziel" <e...@m...pl>
wrote:
> [...]
>Tytul doktora nadaje sie nie tylko w medycynie. Obawiam sie, ze mam racje i
>ze dr Kwasniewski nie ma nic wspolnego z lekarskim stanem.
Niestety ma. Ma dyplom lekarza, nie jestem pewien czy ma tytuł dr n.med. (ale
zwyczajowo do każdego medyka mówić można 'doktorze'). Napisałem niestety, bo
uważam diete dr K. za pseudonaukowy i szkodliwy bełkot.

Marek Wasilewski
Wojewódzki Szpital ZakaŸny
Warszawa

4. Data: 2000-01-21 16:20:54

Temat: Re: Doktor czy lekarz [Jan Kwaśniewski]
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Kurdziel" <e...@m...pl> wrote in message
> drodzy koledzy, czy wy aby na pewno wiecie ze dr Kwasniewski jest lekarzem.
> Tytul doktora nadaje sie nie tylko w medycynie. Obawiam sie, ze mam racje i
> ze dr Kwasniewski nie ma nic wspolnego z lekarskim stanem.

Jan Kwaśniewski jest NAPEWNO lekarzem medycyny. Ukończył studia na WAM.
Pracował(uje) przez długie lata jako lekarz wojskowy o specjalności *dietetyka*.
Jego dieta "przetestowana" jest z dużym powodzeniem na szeregach Wojska Polskiego.
Problem/pytanie jest tylko jedno: czy dorobił się doktoratu czy też nie...

5. Data: 2000-01-21 20:21:23

Temat: Odp: Doktor czy lekarz [Jan Kwaśniewski]
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pracował(uje) przez długie lata jako lekarz wojskowy o specjalności
*dietetyka*.

O ile sie orientoje, to nie ma specjalizacji lekarskiej pt "dietetyk".
Kwasniewski jest internista.(tak przynajmniej mowili na RTL7 pare dni temu,
gdy byl program o nim)

> Jego dieta "przetestowana" jest z dużym powodzeniem na szeregach Wojska
Polskiego.

Jezeli dr K nie ma podpisu na zgodach tych zolnierzy na testowanie na nich
jakiejs nowej diety ( zakladajac, ze prawda jest to co piszesz), to Pan dr
moze miec duze klopoty, jesli ktos doniesie do Izby Lekarskiej o takich
badaniach.

> Problem/pytanie jest tylko jedno: czy dorobił się doktoratu czy też nie...

Zdaje sie, ze sie nie dorobil, czyli dr ma tylko zwyczajowo przed
nazwiskiem.
Pozdrawiam,
SG

6. Data: 2000-01-21 21:05:35

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Kurdziel napisał(a) w wiadomości:
> [...]
>Tytul doktora nadaje sie nie tylko w medycynie. Obawiam sie, ze mam racje i
>ze dr Kwasniewski nie ma nic wspolnego z lekarskim stanem.

W koncu Walesa tez doktor...

Adam B.

7. Data: 2000-01-22 00:34:52

Od: "drobner" <d...@p...gold.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dr Kwasniewski (niezaleznie od moich niekoniecznie pozytywnych pogladow na
jego metode) jest niewatpliwie lekarzem, specjalista interny oraz
balneologii, przez dlugie lata byl dyrektorem jednego z sanatoriow w
Ciechocinku.

8. Data: 2000-01-23 06:08:57

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

SG <n...@f...onet.pl> w artykule news:86bvjn$k44$1@rymunda.torun.pdi.net pisze...
> [...]
> moze miec duze klopoty, jesli ktos doniesie do Izby Lekarskiej o takich

Czy lekarze wojskowi podlegali wtedy Izbie Lekarskiej?

> Zdaje sie, ze sie nie dorobil, czyli dr ma tylko zwyczajowo przed
> nazwiskiem.

Czy rzeczywiście "zwyczajowo" podaje się tytuł taki na *własnej* książce?
Jego książka kucharska nosi tytuł "Dieta Optymalna dra Jana Kwaśniewskiego
Ksiązka Kucharska" - czy nie ma tu w tym "dra" lekkiego nadużycia?
To chyba nieco wprowadza w błąd czytelnika... Nie to abym się strzępił
o doktorat, ale czytając wcześniej podobnie zatytułowaną książkę
dra Atkinsa (tym razem doktora z doktoratem) byłem przekonany, że i nasz
Kwaśniewski ma doktorat. A tu takie niemiłe rozczarowanie...
Czytałem wiele artykułów medycznych w różnych czasopismach napisanych
przez lekarzy i były one podpisane "lek. med." (np. piszący do "Problemów"
w latach osiemdziesiątych lek. med. Józef Kobos z Łodzi). Ci, co mieli
tytuły, podpisywali się tytułami naukowymi... ale uczciwie zasłużonymi.

9. Data: 2000-01-24 16:47:50

Temat: Re: Doktor czy lekarz, specjalista balneologii?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"drobner" <d...@p...gold.pl> wrote in message
> [...]
> jego metode) jest niewatpliwie lekarzem, specjalista interny oraz
> balneologii, przez dlugie lata byl dyrektorem jednego z sanatoriow w

Co to jest balneologia?

10. Data: 2000-01-25 07:14:47

Temat: Odp: Doktor czy lekarz
Od: "LLeszek" <l...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bo
> uważam diete dr K. za pseudonaukowy i szkodliwy bełkot.

Szanowny panie doktorze, kreowanie wniosków bez jednego sprawdzenia
prawdziwości założeń diety optymalnej jest ośmieszaniem się. A ponieważ
garstce profesorów wtórują równierz zwykli lekarze (nie mający elementarnej
wiedzy na temat żywienia optymalnego) przyjęto za normę, że Dieta Optymalna
jest szkodliwa. Nie mówi pan nic o swoim doświadczeniu. A jeśli opiera pan
opinię na pacjentach, którym się nie powiodło w stosowaniu tej 'diety' to
tym bardziej należy sięgnąć do źródła i dociec przyczyny stanu rzeczy.

Osobiście stosuję zasady żywienia optymalnego od blisko dwóch i pół roku i
zauważyłem wyłącznie pozytywne skutki tej metody żywienia chociaż uważałem
siebie za człowieka zdrowego.

Przed żywieniem optymalnym nie stosowałem się do żadnej z diet gdyż
działanie każdej, o której słyszałem by ło dobre na krótką metę. Żywiłem się
wiec tym co było pod ręką.

Muszę dodać, że będąc tylko mgr inż. metrologii swoją dociekliwością, a
przede wszystkim, znajomością biochemii mógłbym 'zagiąć' niejednego lekarza.
Wszystko to o czym pisze doktor Kwaśniewski można znaleźć w książce z
biochemii - Kwaśniewski jedynie umiejętnie posklejał tę wiedzę i oddał do
użytku publicznego.

Jeśli nieobce są Panu elementy statystyki proszę sięgnąć po dane z kartotek
dr Kwaśniewskiego, a przekona się, że nie tylko przeziębienia są leczone
przyczynowo - nie objawowo. A to chciałby umieć każdy lekarz, o ile
rozróżnia objawowo od przyczynowo.

l...@k...chip.pl

Re: Homeopatia a działanie placebo...
Re: Homeopatia a działanie placebo...
Odpłatność za wizyty u lekarza dla studentów
laser lsx i uswuanie glebokich wad wzroku - pytanie
Bakteriofagi