Dom vs mieszkanie w bloku

11. Data: 2011-02-02 12:27:34

Temat: Re: Dom vs mieszkanie w bloku
Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

> Z dedykacją dla baranów kupujących m2 mieszkania za 5000zł.

5000 to niedrogo.
Coś za coś. Ja przymierzałem się do budowy domku (obecnie mieszkam
od 2 lat w starej chałupie pod W-wą (Marki)). Jest to fajne,
póki dzieciaki są małe (1.5 roczku i 2.8) - ogródek, świeższe
powietrze, woda, jakieś tam własne warzywka latem itd. Choć
zimą nie widzę prawie żadnych plusów... no może jakieś minimalne,
bałwana można z dzieciakami ulepić z "własnego" śniegu ;)(niezasranego).

Ale jak dzieci dorosną do wieku szkolnego (już za 2.5 roku),
wracam z powrotem do cywilizacji. Nie wyobrażam sobie, aby synek
musiał wstawać o 6 rano, aby zdążyć do jakieś w miare przyzwoitej
podstawówki w W-wie. Tracić codziennie 1.5-2h rano i po południu
na dojazdy - dziękuję bardzo.

Wolę zapłacić za mieszkanie ma Mokotowie,Ursynowie (te dzielnice
mi pasują, bo tu się wychowywałem i sporo znajomych wciąż tu mieszka)
sporo więcej niż 5000zł za m2 ale za to dzieciak żeby miał spacerkiem
2 minuty do szkoły, nie musząc przechodzić przez żadną ruchliwą ulicę.
Żeby do kina, teatru, na basen, na korty... żeby wszystko było
pod ręką.

Jasne, że wolałbym jakaś willę na Mokotowie, ale niestety, w 2.5 roku
raczej nie dozbieram do kwoty 1.500.000 - 2.500.000zł aby sobie na taki
komfort pozwolić... Więc zadowolę się jakimś mieszkaniem w dobrej
lokalizacji.

Pozdrawiam baranów i nie-baranów ;)))
Aleksander.

12. Data: 2011-02-02 12:31:46

Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbinski <ja&#65533;@tralala.bez.maj.la> napisał(a):

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Troszkę przesadziłeś. W takim przypadku będziesz miał chatę ogołoconą raz w
> tygodniu przez miejscowych.

Jak 2,5 kilometra to dwa razy w tygodniu, mniej noszenia. Za nie pójście dwa
razy pod rząd na sumę pies do wymiany na żywego. Boskie wrażenia dzieci z 3
kilometrowych wycieczek przy - 12 w poszukiwaniu gimbusa. Ale za to
odśnieżanie od 5:15 do 6:45 60 metrów wyjazdu do drogi gratis. Wrzoda na mózgu
wielkości malej pomarańczy trzeba mieć żeby dom za miastem posiadać. I krety
wszędzie krety, żeby chociaż zupę na nich się dalo ugotować. Ale skurwiele
takie twarde że każdą maszynkę do mielenia mięsa od razu wykończą. Robactwa
tyle że nawet w delirce jest mniej. W bloku warto żyć zeby chociaż raz w
czasie komentowania zachowania sąsiada polegajacego na tym ze się spierdolił
ze schodów. Usłyszeć, ze i tak szedł na dół.

13. Data: 2011-02-02 12:32:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Feb 2011 12:37:53 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Troszkę przesadziłeś. W takim przypadku będziesz miał chatę ogołoconą raz w
> tygodniu przez miejscowych.

Tych z szałasów i nor w obrębie 5 km?
;-PPP

14. Data: 2011-02-02 12:32:57

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

> 5000 to niedrogo.
> Coś za coś. Ja przymierzałem się do budowy domku (obecnie mieszkam
> od 2 lat w starej chałupie pod W-wą (Marki)). Jest to fajne,

W Markach nie ma podstawówki? Nie ma rodziców, bibliotek i internetu? Bez
przesady.
W czym blokerska podstawówka jest lepsza od podwarszawskiej?

> 2 minuty do szkoły, nie musząc przechodzić przez żadną ruchliwą ulicę.

Tak ciężko nauczyć szczeniaka przechodzenia przez ulicę? Jak dorośnie, to w
końcu będzie musiał ją przejść. Wtedy przydadzą się instynktowne
umiejętności zdobyte w dzieciństwie. O ile rodzice nie chowali pod kloszem.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

15. Data: 2011-02-02 12:35:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Feb 2011 13:27:34 +0100, Aleksander napisał(a):

> [...]
> musiał wstawać o 6 rano, aby zdążyć do jakieś w miare przyzwoitej
> podstawówki w W-wie. Tracić codziennie 1.5-2h rano i po południu

Można nie tracić. Młodszą córkę, która po kochanym miejskim przedszkolu
jednak w miejskiej szkole-molochu się "nie odnalazła", przenieśliśmy do
szkoły najbliższej nas, wiejskiej, szkółki jak pudełeczko - klasy
14-osobowe, poziom wysoki, autobus szkolny pod bramę...

16. Data: 2011-02-02 12:36:03

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander napisał:
> 2 minuty do szkoły, nie musząc przechodzić przez żadną ruchliwą ulicę.

No i ja tak właśnie mam, a za metr kwadratowy daleko mi jeszcze do dwóch
tysięcy...

Ale to na głębokiej wsi... chociaż tu w zasadzie wszystko jest.

Własny dom to własny dom, ale zobaczymy co powiem za 10 lat :-))).
Dotychczas tułałem się po kamienicach i blokach.

pozdr
Robert G

17. Data: 2011-02-02 12:40:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Feb 2011 12:31:46 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

> [...]
> wielkości malej pomarańczy trzeba mieć żeby dom za miastem posiadać.

No, mam. Dom za miastem i wrzoda :-) I odśnieżam 200 metrów, nie marne 60.
I dzieci, wychowane we własnym lesie, z psami nie znającymi zamknięcia, a
już teraz dorosłe, w Wawce przebywajac tęsknią za domkiem i śniegiem,
psami, sosnami i za mną - z tym moim wrzodem, oczywiście :-)

> [...]
> takie twarde że każdą maszynkę do mielenia mięsa od razu wykończą. Robactwa

:-D

> W bloku warto żyć zeby chociaż raz w
> czasie komentowania zachowania sąsiada polegajacego na tym ze się spierdolił
> ze schodów. Usłyszeć, ze i tak szedł na dół.

I słyszeć w rurach, jakie są pory i rodzaje wypróżnień sąsiadów z góry, a w
wentylacji - o co tym razem się oni kłócą.
:-/

18. Data: 2011-02-02 12:48:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 02 Feb 2011 13:36:03 +0100, robercik-us napisał(a):

> [...]
>
> Ale to na głębokiej wsi... chociaż tu w zasadzie wszystko jest.
>
> Własny dom to własny dom, ale zobaczymy co powiem za 10 lat :-))).

Powiesz to, co ja :-)

> Dotychczas tułałem się po kamienicach i blokach.

Ja nigdy. Dzięki Bogu. Ale pobywałam czasem, pobywałam, mam wrażenia
piorunujące...

19. Data: 2011-02-02 12:54:31

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-02 13:32, Jan Werbinski pisze:

> W Markach nie ma podstawówki? Nie ma rodziców, bibliotek i internetu?
> Bez przesady.
> W czym blokerska podstawówka jest lepsza od podwarszawskiej?

Sa szkoly lepsze i gorsze i lepiej miec blizej do tych lepszych. Czas
dojazdu ma znaczenie, bliskosc do koelgow z tej szkoly tez ma znaczenie
itd...

> Tak ciężko nauczyć szczeniaka przechodzenia przez ulicę?

Dziecko da sie nauczyc, gorzej nauczyc doroslych prawidlowego zachowania
wzgledem pieszych itd...

KJ

20. Data: 2011-02-02 12:57:31

Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> I to najlepiej jak do najbliższej chałupy jest minimum 5 km w linii prostej.

5km to przesada, przy w miarę normalnych sąsiadach wystarczy 200 metrów.
Jakoś nie mam zacięcia do czysczenia rynien, naprawiania dachu,
odśnieżania chodników, użerania się z wywożącymi śmieci,
stania w korkach po dwie godziny dziennie,
więc chatka, z której jak wyciągnę rękę za okno, już jestem
w kuchni u sąsiada, by mi takich upierdliwości nie zrekompensowała.

--
mjk
Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

oszczędności nr3 by zlotowinfo
Lampa w kolorze mosiądzu
Zepsulam kaloryfer?
Chłodziarka-chłodziark a.
Soki Dr Witt, gdzie kupić? Ewentualnie gdzie kupić takie butelki.