Dom za 20 000 zł

101. Data: 2010-09-23 21:51:03

Temat: Re: Dom za 20 000 zł
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Sep 2010 19:47:00 +0200, robercik-us napisał(a):

> Nic tylko pogratulować oszczędnego budowania...
> Ja za ćwierć miliona mam już niemalże skończony dom...
>
> Na ale ja realnych kosztów nie znam przecież.

Tzn na jakim etapie jesteś?

102. Data: 2010-09-23 23:01:56

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" i9ooiax96x9s.1tjh73d0udfyh$....@4...net

> Policzyłeś wartość tej emerytury przy gładko idącej gospodarce, bez nagłych
> zapaści, kryzysów, wojen itp. A wystarczy jedna czy druga denominacja po
> drodze i wszystkie twoje różowe rachunki biorą w łeb - bo denominacji nie
> robi się tylko dla ułatwienia liczenia pieniążków, lecz aby zyskali ci, co
> i tak mają swietnie :->

Denominacje nie są groźne. (nawet te protestanckie)
To po prostu obciachanie kilku zer tuż przed przecinkiem. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

103. Data: 2010-09-24 00:14:01

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> Tzn na jakim etapie jesteś?

Na takim, że pozostał tzw 'biały montaż' - kible, umywalki, zlewy,
gniazdka i włączniki, lampy, żyrandole...
Pomalować ściany i ułożyć okładziny na podłogi i można mieszkać.

Słowem do wydania jeszcze ok 50 kzł i w 300 tys będzie ok 200 metrowy
dom gotowy technicznie w stanie 'do zamieszkania'.

Jasne, że wodotrysków tu nie liczę:
drewniane podłogi, obłożenie schodów drewnem, inne tam obróbki wewnątrz
przy użyciu drewna - to zrobię jak dom trochę obeschnie, bo teraz to
byłoby wyrzucanie kasy w błoto - zawilgnie, a potem się rozeschnie i
trzeba będzie robić to samo jeszcze raz...

Zabudowa kuchni, meble, jakieś tam firany, zasłony i takie pierdoły...
Poza tym zagospodarowanie podwórka. Tego wszystkiego jednak nie liczę
jako budowa domu :-))), tylko już wydatki związane raczej z jego
eksploatacją.

Ogólnie po zasiedleniu - wydaniu tych rzeczonych 50 kzł, trzeba jeszcze
liczyć następne 50 na sprawy związane już nie z budową, a bardziej
zagospodarowaniem przestrzeni.

W każdym razie cały dom na chwilę obecną wyszedł mnie niecałe 250 tys,
muszę wydać jeszcze jakieś 40 - 50, żeby sensownie zamieszkać, a potem
jeszcze z 50, żeby muc się już pochwaić nieruchomością znajomym....

I tak oto za jakieś 350 - 370 tys, liczę tu wszystkie nakłady razem z
tymi przed budową i obejmujące też zakup działki i koszty formalności,
mam dom na 12,5 arowej działce, gdzie sam doprowadzam wodę i kanalizację
na odległość ok 100 m. Dom ma po podłodze blisko 200m - coś chyba 194
dokładnie.

a wygląda tak:

http://picasaweb.google.pl/robercikus/DomekWWysowej#
5520071064722735186

I zaznaczam, że nie oszczędzałem na takich rzeczach jak np dach, czy
fundamenty...

Stan surowy za 250 kzł, to chyba może gdzieś w Warszawie... :-))). Ja z
prowincji jestem.

pozdr
robercik-us

104. Data: 2010-09-24 06:19:22

Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-24 02:14, robercik-us pisze:

> Na takim, że pozostał tzw 'biały montaż' - kible, umywalki, zlewy,
> gniazdka i włączniki, lampy, żyrandole...
Ja nie nawiedzę przedłużaczy a sam osprzęt do instalacji elektrycznej i
teletechnicznej firmy taniej Simon Kontact (Basic Modul) przy błaganiu o
rabaty musze dać ok 2,5 tys za zakup. To akurat jestem w stanie
zamontować sam. Lampy i żyrandole + wyposażenie łazienkę jeszcze 15 tys

> Pomalować ściany i ułożyć okładziny na podłogi i można mieszkać.

> Słowem do wydania jeszcze ok 50 kzł i w 300 tys będzie ok 200 metrowy
> dom gotowy technicznie w stanie 'do zamieszkania'.
No te 50 to moim daniem dość optymistycznie

> Jasne, że wodotrysków tu nie liczę:
> drewniane podłogi, obłożenie schodów drewnem,
No to dwa punkty to kolejne 40-50 tys

> [...]
> trzeba będzie robić to samo jeszcze raz...
>
> Zabudowa kuchni, meble, jakieś tam firany, zasłony i takie pierdoły...
Zabudowa kuchni z AGD to też pewnie minimum 10-15 tys

> Poza tym zagospodarowanie podwórka. Tego wszystkiego jednak nie liczę
> jako budowa domu :-))),
Aaa, no mi jeszcze panele na frontowe ogrodzenie zostały do kupienia i
montażu, kostkę mi kończa układać bo nie wjechał bym do garazu. No
niestety 230m2 kostki pochłonie jakieś 30 tys

> [...]
>
> Ogólnie po zasiedleniu - wydaniu tych rzeczonych 50 kzł, trzeba jeszcze
> liczyć następne 50 na sprawy związane już nie z budową, a bardziej
Optymista, lub minimalista

> W każdym razie cały dom na chwilę obecną wyszedł mnie niecałe 250 tys,
> muszę wydać jeszcze jakieś 40 - 50, żeby sensownie zamieszkać, a potem
> jeszcze z 50, żeby muc się już pochwaić nieruchomością znajomym....
Mi absolutnie nie chodzi o chwalenie się nieruchomością. Chce przez
kilka latek zajmować się sprawami bieżącymi, koszeniem trawki, łupaniem
drewna do świątecznego palenia w kominku, sprzątnięciem samochodów

> [...]
> mam dom na 12,5 arowej działce, gdzie sam doprowadzam wodę i kanalizację
> na odległość ok 100 m. Dom ma po podłodze blisko 200m - coś chyba 194

Wygląda bardzo ładnie.

Ja mam wrażenie że popłynąłem na instalacjach (CO, elektryczna i
teletechniczna ale bez inteligentnego budynku), i nie koniecznych
elementach ale moim zdaniem jak okna trzyszybowe PCV barwione, rolety
już schowane w elewacji, no i może bliżej dużego miasta, i dużo rzeczy
załatwiane na "już . teraz, natychmiast" ale taka praca. No teraz
kostka, na pewno tańszą dało się kupić i taniej ułożyć
W tej chwili chyba jest ok 310-320 tys (liczone nawet wydatki po 2 zł)
do dopłacenia 4 tys za kostkę i kotłownia (jakies 15-18) i już mam
deweloperski. Zostanie wykańczanie wnętrz (na mam jedną warstwę wełny
pod dachem. Działkę kupowałem wcześniej i jej nie liczę, ale projekt
załatwianie przyłacza są w tej kwocie. Dom chyba nieznacznie większy od
twojego bo ok 220-230 po podłogach.

A i w zasadzie nic sam ze względu na prace i rodzinę nie byłem w stanie
zrobić poza ułożenie WLZ, kanalizacją pod chudziakiem, instalacją
elektryczną w garażu, prefabrykacją i podłączeniem rozdzielni

http://picasaweb.google.pl/ogest1979/BudowaDomu?auth
key=Gv1sRgCPq28pHrnofOmQE&feat=directlink

--
Z poważaniem
Bartosz Augustyniak

105. Data: 2010-09-24 08:09:21

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
wiadomości news:4c9c42b5$0$22816$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
> rabaty musze dać ok 2,5 tys za zakup. To akurat jestem w stanie zamontować
> sam. Lampy i żyrandole + wyposażenie łazienkę jeszcze 15 tys

Nie kupuje się w sklepach, tylko hurtowniach. Tam masz od razu pół albo i
mniej ceny. Np (z pamięci) kabel płaski 3x2,5 to około 3,5 w Castoramie i
1,7 w hurtowni.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

106. Data: 2010-09-24 08:11:35

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

a jak się ma trzy łazienki to trochę ich idzie. I akurat żonie podobają
===================================

Tylko trzy łazienki???
Czemu nie pięć?

107. Data: 2010-09-24 08:14:29

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> a jak się ma trzy łazienki to trochę ich idzie. I akurat żonie podobają

Znaczy się jest OK budować dom z trzema łazienkami przy użyciu kredytu
spłacanego 30 lat???

108. Data: 2010-09-24 08:28:37

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> [...]
> mniej ceny. Np (z pamięci) kabel płaski 3x2,5 to około 3,5 w Castoramie i

Za porównywalną cenę miałem 5 x 2,5...

109. Data: 2010-09-24 08:35:17

Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-24 10:09, Jan Werbiński pisze:

> Nie kupuje się w sklepach, tylko hurtowniach. Tam masz od razu pół albo
> i mniej ceny. Np (z pamięci) kabel płaski 3x2,5 to około 3,5 w
> Castoramie i 1,7 w hurtowni.

A kto powiedział że kupowałem w sklepach,Wiem że się nie kupuje w
hurtowniach, wiem w których, negocjowałem rabaty.

Taa, ciekawe gdzie kupisz 3x2,5 za 1,7. Teraz to jest raczej cena za
3x1,5. Producenci kabli cenniki wypuszczają około co 2 miesiące. tym się
akurat zajmuje zawodowo przy czym YKSLY 3x0,75 jest mi bliższe, ale YKY
5x120 też się nie boję (wprojektować, bo do podłączania mamy ludzi :))

W instalacji elektrycznej zjadła mnie ilość kabli (punktów), w
instalacji C.O. ilość rurek (podłogówka pod parkietem przemysłowym),
marka rurek KAN i to że namówiono mnie żeby w podłodze układać 18mm, no
i też ilość
--
Z poważaniem
Bartosz Augustyniak

110. Data: 2010-09-24 09:19:23

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:op.vjh30nhi1cvm6g@linux-> Zameldujesz się nawet na pustej działce,
>Nie zameldujesz, musi być odbiór budynku.

Nie musi byc odbioru. Musi być tylko nadany nr nieruchomości a ten nadaja
nawet pustym działkom
Cyt
Do 19.06.2002 r. obowiązywał art. 9 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i
dowodach osobistych, który stanowił, że przy zameldowaniu na pobyt stały lub
czasowy trwający ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie
uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić
zameldowanie.. Przepis ten został jednak uznany przez TK za niezgodny z art.
52 ust. 1 i art. 83 w związku z art. 2 Konstytucji (wyrok z dnia 27 maja
2002 r.
sygn. akt K. 20/01), w konsekwencji czego przestał obowiązywać. Potwierdził
to Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 października 2002 r., III RN 183/2001,
stwierdzając, co następuje: Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust.
2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku
ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001
(Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do
przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa
miesiące.

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w
sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 243, poz.
2432)
Zameldowanie nie wymaga żadnych pozwoleń czy odbiorów - wyrok NSA II SA/Łd
1963/00 z dnia 2002.06.19: "Nie jest rzeczą organu właściwego w sprawach
ewidencji ludności dokonywanie oceny, czy określony obiekt budowlany nadaje
się na miejsce ludzi w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i prawa
zagospodarowania przestrzennego i uzależnianie od tej oceny możliwości
zameldowania."
Rozdzielmy zatem organa meldunkowe od nadzoru budowlanego, a dokładniej ich
kompetencje.

Krzysiek

plyta gazowa - gwarancja
czy zmywarka Bosch SMV 50E30EU ma rackmatic?
cieknąca lodówka gorenje
Miedz Millbera - co to jest?
przedmiot w pralce