Dom za 20 000 zł

141. Data: 2010-09-24 18:14:00

Temat: Re: Dom za 20 000 zł
Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-24 19:30, Ikselka pisze:

> Moze i mówią, ale czy "one" budowały kiedyś dom?

Tak.

> Ja budowałam.

Ja też. Liczę ok. 3000zł za 1m^2 całość (bez ogrodzenia i działki) przy
przeciętnym standardzie (bez gresu 300zł/m^2, bez EIB, bez hydrauliki
typu piec+solary+płaszcz w kominku i wszystko full automat, bez wanny z
hydromasażem za 15kzł, bez wkładu kominkowego za 15kzł+10zabudowa, itd.
itp.).

> Praktyka a wskaźniki to najczęściej zupełnie różne sprawy - podobnie jak
> średnia krajowa do faktycznych zarobków przeciętnego Polaka.

Nie. Wskaźniki oparte są na uśrednieniu wielu budów. Też budowałem i
mniej więcej się zgadza. Jest oczywiście kwestia kwalifikacji kosztów.

Mogło ci wyjść inaczej (co oznacza, że twoja budowa była z dala od
średniej). Ile z m^2 kosztowało cię wykończenie i ile m^2 miał dom?

M.

142. Data: 2010-09-24 18:33:59

Od: "Papa 5murpfs" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Jan Werbiński" napisał:
> Ktoś mówił że się nie da za pobudować za 100 000 zł?
>
> Dom za 20-40 000 zł blisko miejsca pracy, w dobrej lokalizacji nad
> jeziorem, w górach itp.
>
> http://rowdykittens.com/2010/07/living-large-a-look-
inside-the-tiny-house-movement
> http://www.youtube.com/watch?v=SbRvsWuWNUM&feature=p
layer_embedded
> http://www.toxel.com/inspiration/2010/08/08/tiny-hou
se-by-jay-shafer/

fszystko ładnie, tylko skąd w tamim domku wziąć wodą poza miastem, a w
mieście gdzie odprowadzisz ścieki i śmieci?:O)

a jaki jes metraż takich domków?:O)

143. Data: 2010-09-24 19:02:40

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:
> Oczywiście, że można. Trzeba mieć tylko zdolność kredytową.

A ja myślę, że nie tylko o zdolność tu chodzi...
Bardziej chodzi o samodyscyplinę przy wydawaniu pieniędzy, szczególnie
tych, których się jeszcze nie zarobiło :-)

Po co później 'robić na zjedzony już chleb'...

Mogłem wziąć duuużo więcej, niż wziąłem, ale nie chciałem, bo...

144. Data: 2010-09-24 19:36:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Sep 2010 20:14:00 +0200, M napisał(a):

> Ja też. Liczę ok. 3000zł za 1m^2 całość

Stan surowy - bez podłóg i tynków oraz ocieplenia. Tak.

145. Data: 2010-09-24 19:40:21

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-09-2010 o 10:11:35 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
napisał(a):

> Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> a jak się ma trzy łazienki to trochę ich idzie. I akurat żonie podobają
> ===================================
>
> Tylko trzy łazienki???
> Czemu nie pięć?
Bo tyle mi wystarczy :)
jedna na dole i dwie na górze, jedna chłopców, druga nasza, KPW?
Oprócz tego mam pralnię, spiżaranię, garderobę, siłownię, warsztat
itd.

--
Pozdr
JanuszK

146. Data: 2010-09-24 19:42:03

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-09-2010 o 10:14:29 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
napisał(a):

> Znaczy się jest OK budować dom z trzema łazienkami przy użyciu kredytu
> spłacanego 30 lat???
I w czym masz problem? Nikt cię nie zmusza do kupowania na kredyt, ty
oszczędzaj może ci
się uda coś kupić zanim jeszcze będziesz miał zdrowie żeby się tym
nacieszyć.

--
Pozdr
JanuszK

147. Data: 2010-09-24 19:44:23

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-09-2010 o 13:13:38 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
napisał(a):

> Czemu nie brać od razu kredytu na dwa domy i trzy samochody? Przecież
> drugi domek nad morzem to praktyczna rzecz.

> Dopiero po 30 latach. Do tego czasu właścicielem jest bank.
Nieprawda, ja jestem właścicielem, a bank tylko siedzi na hipotece,
a to nie to samo co bank właściciel.

--
Pozdr
JanuszK

148. Data: 2010-09-24 19:44:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Sep 2010 21:44:23 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

> Nieprawda, ja jestem właścicielem, a bank tylko siedzi na hipotece,
> a to nie to samo co bank właściciel.

Przestań spłacać kredyt, to się dowiesz, kto jest właścicielem.

149. Data: 2010-09-24 20:01:37

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-09-2010 o 11:19:23 Kris <k...@p...onet.pl>
napisał(a):

> [...]
> 2432)
> Zameldowanie nie wymaga żadnych pozwoleń czy odbiorów - wyrok NSA II
> SA/Łd
> 1963/00 z dnia 2002.06.19: "Nie jest rzeczą organu właściwego w sprawach
> ewidencji ludności dokonywanie oceny, czy określony obiekt budowlany
> nadaje
> się na miejsce ludzi w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i prawa
> zagospodarowania przestrzennego i uzależnianie od tej oceny możliwości
> zameldowania."
> Rozdzielmy zatem organa meldunkowe od nadzoru budowlanego, a dokładniej

Dzięki, to trochę mnie pocieszyłeś :) nie wiedziałem o tych zmianach.

--
Pozdr
JanuszK

150. Data: 2010-09-24 20:04:16

Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-24 21:36, Ikselka pisze:

> Stan surowy - bez podłóg i tynków oraz ocieplenia. Tak.

Czy dobrze rozumiem? Za stan surowy domu ok. 150m^2 zapłaciłaś prawie
pół miliona zł?

M.

plyta gazowa - gwarancja
czy zmywarka Bosch SMV 50E30EU ma rackmatic?
cieknąca lodówka gorenje
Miedz Millbera - co to jest?
przedmiot w pralce