Dom za 20 000 zł

371. Data: 2010-10-01 06:29:03

Temat: Re: Dom za 20 000 zł
Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Popatrz, własnie do mnie headhunterzy zadzwonili. Widać oni o tym nie
> wiedzą.

Sugerujesz, że hedhunterzy odrzucają osoby po studiach i wyszukują tych
TYLKO po technikum?

Twoje stwierdzenie to przykład typowego uproszczenia. Akurat jest on
świetną ilustracją myślenia osób zatrudniających. Skoro 80% roczników
kończy studia, a wykształcenie wyższe staje się normą to staje się
wymaganiem na większość stanowisk. I tak samo, jak ty uprościłeś uprości
sobie osoba z HR/HH.

M.

372. Data: 2010-10-01 06:42:59

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:c1.01.3Ms845$IuD@mike.oldfield.org.pl...

> Przykład z Kęszycy - kamienice, które w połowie lat 90-tych szły po 20-30
> tysięcy za sztuke teraz idą za 250-300 tysięcy. Przez te 15 lat nie
> zrobiono przy nich nic, jak były, tak są do remontu.

Ale też te 20-30 tys. w latach 90-tych miały większą wartość nabywczą, choć
faktycznie ceny nieruchomości i mieszkań dość mocno skoczyły.

373. Data: 2010-10-01 06:48:21

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:c1.01.3Ms86b$IuE@mike.oldfield.org.pl...

> Tak - moje zarobki i bezrobocie mgr inż po studiach.

> No tak patrząc na kolegów z technikum, to dalej teza się utrzymuje.

> Popatrz, własnie do mnie headhunterzy zadzwonili. Widać oni o tym nie
> wiedzą.

Ale chyba nie zaprzeczysz, że wiele stanowisk jest przed Tobą zamknięte z
powodu braku wykształcenia wyższego.
Nieważne czy jesteś super fachowcem czy też nie po prostu pewnych funkcji
czy prac nie możesz wykonywać, bo wymagane jest wykształcenie wyższe,
dlatego też wiele osób się pcha na studia, zwłaszcza, że obecnie tak łatwo
je można ukończyć.
Co najwyżej bez wykształcenia nawet średniego w tym kraju można być
prezydentem - tu nie trzeba żadnych kwalifikacji :D

374. Data: 2010-10-01 06:56:04

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Ale chyba nie zaprzeczysz, że wiele stanowisk jest przed Tobą zamknięte z
> powodu braku wykształcenia wyższego.

Zrobienie wyższego wykształcenia w bezsensownym kierunku jak np animacja
kultury czy resocjalizacja zaocznie, to pryszcz.

> [...]
> Co najwyżej bez wykształcenia nawet średniego w tym kraju można być
> prezydentem - tu nie trzeba żadnych kwalifikacji :D

Nawet większość polityków mających wyższe wykształcenie to złodzieje nie
mający pojęcia o ekonomii, ani nie mówiący płynnie po angielsku.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

375. Data: 2010-10-01 06:56:53

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:c1.01.3Ms9Mk$IuM@mike.oldfield.org.pl...

> Nie, od tego to oni mają wynajętych zarządzających.

Jesteś bardzo naiwny, tak jak mój znajomy.
Skończyło się tym, że znajomy musiał zamknąć firmę, a długi księgowego
bedzie spłacał przez najbliższe 10-15 lat.
Co z tego, ze wygrał sprawę, jak księgowy jest niewypłacalny, a pieniądze,
które miały być odprowadzane przez księgowego do fiskusa i ZUS-u zostały
roztrwonione.

Reszty nie komentuję, bo są to typowe złośliwe wypowiedzi.

376. Data: 2010-10-01 07:15:06

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> Hahahahaha!!! Ale fizol!
> Otóż aby się dorobić, trzeba wydawać mniej, niż się zarabia i oszczędzać.
> Można też zarabiać więcej, niż się wydaje i oszczędzać. Ale niekoniecznie
> trzeba zapierdalać. Trzeba myśleć i stosować zasadę Pareto.

Tu zaprzeczasz, a dalej się ze mną zgadzasz, choć jedna i druga wypowiedź
dotyczy tego samego.

> Oczywista rzecz. Jednak wierz mi. Byłem tam i widziałem. Też byłem w
> pewnym okresie zmotywowany pracować 18 godzin na dobę. Nię tędy droga. Tak
> można, ale tylko przez chwilę, a nie latami.
> Ci co pracują ciężko latami potem muszą to odchorować.

Zauwazyłeś pewną zalezność, ze ludzie, którzy odchodzą na emerytury, mając
nawet wcześniej spokojną i stabilną pracę, która dawała im dużo czasu na
odpoczynek, jezeli nie mają dalszych celów życiowych i nie są w ciągłym
ruchu, bardzo szybko odchodzą. Widzisz, człowiek ma taką naturę, że
potrzebuje mieć cel życiowy i do niego dążyć. W przeciwnym razie popada w
melancholię, depresję, które doprowadzają do chorób i zejść.

> No i tu się w sumie zgadzam.

Ha ha ha, a przed chwilą zaprzeczałeś :D

> I tutaj gadasz głupoty.
> Jeżeli będziesz miał bardzo duże zachcianki, to wg Twojej definicji mając
> miliony nie będziesz bogaty.

Dokładnie tak. Bogactwo jest pojęciem względnym. Jeżeli Twoje zachcianki są
niewielkie, a stałe dochody, o które nie musisz zabiegać zapewniają
spełnianie tych zachcianek pozostawiając bilans na plusie to jest się
bogatym.

> Mało osób jest w stanie zdobyć każde dobro, bo zawsze mając coś chce się
> więcej. Nigdy się taki nie nażre. Wielu bogatych pracuje po paręnaście
> godzin, bo nie umieją inaczej spędzać wolnego czasu. Nie mają
> zainteresowań poza firmą. Nie są szczęśliwi, bo ciągle zmęczeni pracą.
> Sfrustrowani itp.
> Zapominasz w swojej definicji bogactwa o wolnym czasie.

Jeżeli choć raz na jakiś czas musisz myśleć o zarabianiu to przestajesz być
bogatym.

> Dla mnie bogaty człowiek ma pieniądze na zaspokojenie podstawowych
> potrzeb, realizację swoich celów, rozwijanie zainteresowań, realizuje
> swoje najważniejsze cele, widzi dokąd zmierza jego życie, jego zadłużenie
> jest oprocentowane poniżej lokaty lub nie jest zadłużony, jest
> zabezpieczony na wypadek przypadków losowych oraz na przyszłość i ma dużo
> wolnego czasu, aby się tym wszystkim cieszyć.

WOW! To według Ciebie conajmniej 99% naszego społeczeństwa to bogacze, ja
także :D

> Wizja bogactwa jako możliwość spełniania zachcianek, to takie bardzo
> dziecinne. Z tego się wyrasta, wiesz? :-)

Wiesz, dla mnie dziecinadą jest tłumaczenie swoich zadłużeń swoim bogactwem
:D

377. Data: 2010-10-01 07:25:48

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

P.S.
Zapominasz jeszcze o jednej, ale to bardzo ważnej i chynba najważniejszej
rzeczy.
Praca tak naprawdę jest wtedy, kiedy jesteś do niej przymuszony, aby
zapewnić swój byt.
"Realizacja swoich celów, rozwijanie zainteresowań" jest wtedy, kiedy to co
robisz nie robisz dla dochodu.
Praca, która jest pasją, jest "realizacją swoich celów, rozwijaniem
zainteresowań".
Zatem praca, którą robię z pasją i nie muszę się martwić czy to co robię
przynosi mi dochód, nie traktuję jako pracy lecz jako "realizację swoich
zainteresowań". Oczywiście, fajnie jak za to co robię dostanę kasę, ale
uwierz mi, że często robię o wiele więcej z własnej, nieprzymuszonej woli
tylko i wyłącznie dla pasji.

378. Data: 2010-10-01 07:43:29

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

> Tu zaprzeczasz, a dalej się ze mną zgadzasz, choć jedna i druga wypowiedź
> dotyczy tego samego.

Może dotyczyć, ale różni się treścią.

> [...]
> potrzebuje mieć cel życiowy i do niego dążyć. W przeciwnym razie popada w
> melancholię, depresję, które doprowadzają do chorób i zejść.

Zgadza się. Tylko zauważ, że są inne cele życiowe niż zapierdalanie.

> Ha ha ha, a przed chwilą zaprzeczałeś :D

Zaprzeczałem czemuś innemu. W skrócie: trzeba pracować żeby mieć za co
odpoczywać, ale nie mozna pracować ciężko przez dłuższy czas.

> [...]
> są niewielkie, a stałe dochody, o które nie musisz zabiegać zapewniają
> spełnianie tych zachcianek pozostawiając bilans na plusie to jest się

No właśnie.

> Jeżeli choć raz na jakiś czas musisz myśleć o zarabianiu to przestajesz
> być bogatym.

Bzdura totalna. O zarabianiu nie myślą tylko córeczki bogatych tatusiów, bo
one wiedzą że pieniądze po prostu biorą się z bankomatu, a nie z zarabiania.
Z czasem życie uświadamia im skąd jest forsa. Podczas ostatniego krachu nie
było chyba żadnego bogatego, który nie myślał o pieniądzach.

> WOW! To według Ciebie conajmniej 99% naszego społeczeństwa to bogacze, ja
> także :D

Niestety nie. Około połowa naszego społeczeństwa to warzywa spędzające życie
przed telewizorem, których cele i ambicje zostały stłumione i wypchnięte ze
świadomości. Wielu nie jest świadomych zagrożenia i nie są przygotowani np
na chorobę, czy przypadki losowe. Bogatych jest niewielu.

> Wiesz, dla mnie dziecinadą jest tłumaczenie swoich zadłużeń swoim
> bogactwem :D

Tak jak to robią biorący kredyt 30 letni na dom z kilkoma łazienkami.

379. Data: 2010-10-01 07:47:55

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zainteresowań". Oczywiście, fajnie jak za to co robię dostanę kasę, ale
> uwierz mi, że często robię o wiele więcej z własnej, nieprzymuszonej woli

Można połączyć pracę i realizację celów, i rozwijanie zainteresowań. Też tak
czasem mam.

380. Data: 2010-10-01 09:33:10

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.09.2010 19:28, Plumpi pisze:
> w wiadomości news:4ca34724$1@news.home.net.pl...

> O chwila, chwila, Ty się tak nie rozporządzaj cudzą własnością, bo z
> tego co wiem to już część działek na Księżycu zostało sprzedane i to
> załkiem pokaźne kwoty.
> http://wiadomosci.wp.pl/kat,1515,title,Naiwny-Niemie
c-kupil-dzialki-na-Ksiezycu,wid,12569679,wiadomosc.h
tml?ticaid=1af93

Jak tamci mogli sprzedawać, to i ja mogę :-P

plyta gazowa - gwarancja
czy zmywarka Bosch SMV 50E30EU ma rackmatic?
cieknąca lodówka gorenje
Miedz Millbera - co to jest?
przedmiot w pralce