Domek z piernika/DLUGIE

11. Data: 2000-11-20 19:45:26

Temat: Re: Domek z piernika/DLUGIE
Od: "K. Lisowska (Katalpa)" <l...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

A jakie sa mniej wiecej rozmiary tego domku? mniej, wiecej...

Kasia

12. Data: 2000-11-20 20:55:28

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"K. Lisowska (Katalpa)" wrote:

> A jakie sa mniej wiecej rozmiary tego domku? mniej, wiecej...
>
> Kasia

Mniej wiecej 25 cm dlugi, 15 cm szeroki, 18 cm wysoki.
Magdalena Bassett

13. Data: 2000-11-20 21:12:17

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"K. Lisowska (Katalpa)" wrote:

> [...]

Znalazlam w swoich archiwach JPG tego domku, jakby kto chcial zobaczyc,
prosze napisac na priva (24K wielkosci)
Magdalena Bassett

14. Data: 2000-11-22 09:26:13

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...

> W zeszlym roku zrobilam, zabralo mi to pol dnia samej przyjemnosci.
> Oczywiscie, ze w sklepach mozna wszystko kupic. [ciach]
> Magdalena Bassett

Wlasnie koncze kompletowanie skladnikow do pieczenia domku, choinek,
gwiazdek, aniolkow, mikolajow. Namietnie zbbieram najrozniejsze foremki do
wykrawywania ciasta, szczegolnie bozonarodzeniowe. Robie nie tylko
pierniczki, takze kruche ciastka cynamonowe z miodem.

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

15. Data: 2000-11-22 09:26:39

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dana <d...@n...com.pl> wrote in message news:3a1b8fe7$1@news.vogel.pl...
Robie nie tylko
> pierniczki, takze kruche ciastka cynamonowe z miodem.
Przepisss pilissss.....
Asia :)

16. Data: 2000-12-05 09:35:24

Od: u...@a...net (Ula Dynowska) szukaj wiadomości tego autora

> Domek z piernika

> 220 ml melasy

Poniewaz postanowilam wykonac domek z piernika, a jestem mama ostatnio nieco
uwiazana w domu i nie mam mozliwosci doglebnych poszukiwan melasy, moze
doradzicie mi gdzie mozna ja kupic w Warszawie ( i ew. ile kosztuje), czy
mozna ja czyms zastapic, czy kombinowac z innym przepisem ( w moich zwykle
wystepuje miod, ale pierniczki wychodza dosyc twarde)
Pozdrawiam - Ula

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

17. Data: 2000-12-06 04:30:09

Temat: Re: Domek/porady
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam wczoraj moje domki z piernika wedlug tego przepisu, ktory
wczesniej podawalam, i wyszly swietnie. Ze skrawkow powykrawalam
gwiazdkowe ciasteczka, i te sa pyszne. Warto ten przepis zrobic dla
samych ciasteczek.
A oto pare porad i obserwacji dla tych, ktorzy maja zamiar za ten domek
sie zabrac:
Melasa musi byc, nie da sie zastapic miodem.
Koniecznie trzeba walkowac ciasto pomiedzy dwoma kawalkami pergaminu
wielkosci blachy, potem zdjac jeden papier, trzymajac za drugi umiescic
ciasto na blasze i zdjac drugi papier.
Ciasto wyglada, jak mokry mialki piasek, ale trzyma sie po rozwalkowaniu.
Ciasto nic nie traci przy ponownym walkowaniu.
Po wycieciu ksztaltow nie mozna ruszac, bo sie kompletnie powykrzywiaja.
Latwiej jest wydlubac skrawki z pomiedzy ksztaltow, jesli sie umiesci
blache z ciastem w lodowce na 10 minut. (czy na dworze, jak kto ma zimno :)
Ciasto puchnie jakies 10-15%, w czasie pieczenia, tzn. musi byc co
najmniej 1 cm przerwy miedzy ksztaltami.
Ja wydrukowalam na zwyklym papierze moje ksztalty, wycielam nozyczkami i
obrysowalam nozem na ciescie.
Wszystkie okna wycielam formami do ciasteczek, gwiazdkami. Nie chcialo
mi sie umieszczac folii aluminiowej pod okienkami, ulozylam w nich
landrynki bezposrednio na blasze, ktore sie pieknie odkleily po
upieczeniu za pomoca plaskiego noza, gdy jeszcze gorace na blasze.
Pieklam okolo 15 minut, wiec dluzej, niz w przepisie.
To tyle, wesolej zabawy
Magdalena Bassett

18. Data: 2013-12-18 00:13:04

Od: karolina <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 19 listopada 2000 09:00:00 UTC+1 użytkownik Magdalena Bassett
napisał:
> [...]
> Pokryc pionowe brzegi scian lukrem wyciskanym z tubki, sklejac z
> pozostalymi scianami. Udekorowac pozostale sciany, otwory okien, brzegi
> dachu lukrem jak soplami. Przyklejac male ksztalty lukrem do dachu czy
> naokolo domku. Wyciskac brzegi jeziorka kolo domku. Oproszyc caly domek
> i podworko cukrem pudrem jak sniegiem. Wstawic niska swieczke do srodka,
> zeby swiatlo przeblyskiwalo przez landrynkowe okna.
>
> Mozna tez dach okleic cukierkami czy M&Ms.
> Po 2-3 tygodniach domek mieknie, jak kazdy piernik i zaczyna sie
> zapadac, wiec nie nalezy go zrobic za wczesnie, jesli chce sie go miec

Bialko2 - Zelatyna
!!!!!!!!!!!Gdzie zamówić pizzę w Warszawie?!!!!!!
Legumina
Sałatka z FETA- HELP
Co mozna zrobic przy pomocy crisp-a w mikrofalowce.