Re: "Domowe" sposoby na kołatanie serca

Data: 2008-04-13 12:44:40
Temat: Re: "Domowe" sposoby na kołatanie serca
Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

Szczepan Białek wrote:

> Czyli bez chlorku potasu: "Przy okazji zalecałbym dietę niskosodową, z
> większą ilością potasu - tak
> odżywiali się nasi przodkowie i do tego mamy organizmy przystosowane :)
> Taka dieta to po prostu mało soli (w zasadzie w ogóle), dużo warzyw i
> owoców. "
>
> Czy to jest dieta lecznicza (na okres leczenia czegoś) czy do stosowania
> na stałe?

do tej pory nikt nigdzie nie wydał zgody na badania nad taką dietą (pewnie
bali się, że jest zbyt skuteczna), ale ludzie którzy uwierzyli specjalistom
z klinik Gersona stosują na stałe. Żyją, cieszą się doskonałym zdrowiem do
późnej starości, żadne choroby cywilizacyjne ich się nie imają. Dieta
niskosodowa nie oznacza wywalenia CAŁEJ soli z organizmu, po prostu
obniżenie jej podaży do takiej ilości, jaka występuje w naturalnym pokarmie
człowieka.

W praktyce wygląda to tak, że np toczeń układowy zanika na diecie, ale po
powrocie do diety "normalnej" - powraca z pełną siłą.

Przydałoby się zbadać, dlaczego tak się dzieje, ale jakoś nikomu się do tych
badań nie spieszy. Badania byłyby o tyle ważne, że dieta nie działa w
każdym przypadku - niektórzy chorzy w ogóle na to leczenie nie reagują.

Odsyłam do google i do MedLine, jest tam trochę o terapii Gersona.

http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Gerson

a tutaj cała historia związana z "odkryciem" tej diety, jakże skomplikowanej
(dieta, jaką stosują wszystkie niemal naczelne oprócz ludzi i może 2-3
gatunków małp)