Doprowadzenie wody do domu (wodociąg)

1. Data: 2012-07-17 08:41:11

Temat: Doprowadzenie wody do domu (wodociąg)
Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Niedługo będzie u nas poprowadzony woodociąg. Wodociąg będzie dofinansowany
w 2/3 przez UE.
Choć szczerze mówiąc nigdy nie interesowało mnie podłączenie do wodociągu
(mam własną studnię i pompę) to jednak chyba sądzę że warto sie na tym
zastanowić , tym bardziej że 2/3 dopłaca UE.

Jednakże zastanawiam się jak wygląda dalsze u użytkowanie i koszty ...

Mam więc pytanka.

1. Jak podłączają tą wodę do domu. Czy jest możliwe takie podłączenie aby
woda slużąca do podlewania trawników (pompę wraz z zbiornikiem przeponowym
mam na zewnątrz domu nie przechodziła przez licznik wody ? Do podlewania
trawników używałbym własnej pompy i wody ze studni.

2. Czy są jakieś "limity" jaki ilości wody muszę zużyć ?
3. Czy można podłączyć tak abym miał możlwość wyboru : 1. Woda z własnej
studni lub woda z wodociagu ?
4. Kto wykonuje podłączenie wody do domu ? Czy cena za podłączenie jest
jakaś "ryczałtowa' czy każdy dom ma własne wyliczenia ?
5. Czy są jakieś "wytyczne" jak to ma być podłączone i jaką drogą (wolałbym
skopać trochę trawnika niż rozwalać kostkę)
6. Jakie ceny są wody ? Czy są jakieś opłaty abonamentowe , przesyłowe i itd

Jakie to są koszty ?
Czy poza kosztami "przyłączenia" są jakieś jeszcze koszty "?
Mi najbardziej pasowało by aby wodociąg był wodą "alternatywną" , czyli abym
mógłbym ją włączyć i używać jej tylko kiedy chce , ale raczej wątpie aby tak
sie dało :)

2. Data: 2012-07-17 09:47:05

Temat: Re: Doprowadzenie wody do domu (wodociąg)
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.07.2012 10:41, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
> przeponowym mam na zewnątrz domu nie przechodziła przez licznik wody ?
> Do podlewania trawników używałbym własnej pompy i wody ze studni.

A ktoś ci każe w ogóle łączyć te instalacje??

> 2. Czy są jakieś "limity" jaki ilości wody muszę zużyć ?

Spytaj dostawcę.

> 3. Czy można podłączyć tak abym miał możlwość wyboru : 1. Woda z własnej
> studni lub woda z wodociagu ?

A umiesz? Bo technicznie jest to oczywiście jak najbardziej wykonalne.

> 4. Kto wykonuje podłączenie wody do domu ? Czy cena za podłączenie jest
> jakaś "ryczałtowa' czy każdy dom ma własne wyliczenia ?

Spytaj dostawcy usługi.

> 5. Czy są jakieś "wytyczne" jak to ma być podłączone i jaką drogą
> (wolałbym skopać trochę trawnika niż rozwalać kostkę)

Linie proste, poniżej głębokości przemarzania.

> 6. Jakie ceny są wody ? Czy są jakieś opłaty abonamentowe , przesyłowe i
> itd
> Jakie to są koszty ?

Wróżka wyszła. Spytaj dostawcy wody.

> Czy poza kosztami "przyłączenia" są jakieś jeszcze koszty "?

Patrz wyżej.

> Mi najbardziej pasowało by aby wodociąg był wodą "alternatywną" , czyli
> abym mógłbym ją włączyć i używać jej tylko kiedy chce , ale raczej
> wątpie aby tak sie dało :)

Technicznie się da, ale jeśli oni odbierają też ścieki, to nie wiem, czy
strawią dwa liczniki (jeden na wodę od nich, a drugi na wodę w ogóle).

3. Data: 2012-07-17 09:54:13

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-17 10:41, /// Kaszpir /// pisze:
> [...]
> przeponowym mam na zewnątrz domu nie przechodziła przez licznik wody ?
> Do podlewania trawników używałbym własnej pompy i wody ze studni.

Ogólnie - woda ze studni nie może skazić wody z wodociągu dlatego
instalacje powinny być odseparowane. Montuje się jednak zawory
antyskażeniowe, jednak musisz zapytać w swoim zakładzie wodociągowym jak
oni to widzą bo AFAIK jest z tym różnie.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

4. Data: 2012-07-17 09:57:31

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-17 11:47, Andrzej Lawa pisze:

> A umiesz? Bo technicznie jest to oczywiście jak najbardziej wykonalne.

Kaszpir pyta czy można a nie czy się da technicznie...

--
Pozdr.
www.elipsa.info

5. Data: 2012-07-17 10:16:47

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.07.2012 11:57, quent pisze:

> Kaszpir pyta czy można a nie czy się da technicznie...

Pewnie, że można. W skrajnym przypadku dajesz dwie niezależne instalacje.

W mniej skrajnym - właściwy zawór, który nie pozwoli cofnięcie się
potencjalnie skażonej wody.

6. Data: 2012-07-17 10:30:08

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-17 12:16, Andrzej Lawa pisze:

> Pewnie, że można. W skrajnym przypadku dajesz dwie niezależne instalacje.
>
> W mniej skrajnym - właściwy zawór, który nie pozwoli cofnięcie się
> potencjalnie skażonej wody.

No ale właśnie nie wiadomo czy można.
Musi zapytać.

U mnie w rodzinie mają identyczną sytuację i... nie mogli.

Gdyby jakąkolwiek alternatywą było zrobienie 2 niezależnych instalacji
to nie byłoby w ogóle kwestii, nie sądzisz?

Tu nie chodzi tylko o skażenie, choć m.in. o czym pisałem wcześniej ale
też o kanalizacje.

Tak czy siak musi pytać u siebie w wodociągach...

--
Pozdr.
www.elipsa.info

7. Data: 2012-07-17 10:46:37

Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (mam własną studnię i pompę) to jednak chyba sądzę że warto sie na tym
> zastanowić , tym bardziej że 2/3 dopłaca UE.

Mnie podłączenie do wodociągu kosztowało ok. 5200zł, z czego:
2000zł opłata przyłączeniowa dla gminy,
2000zł fizyczne wykonanie przyłącza, inwentaryzacja,
300zł opłata w wodociągach,
900zł projekt.

Studni swojej nie mam i mieć nie będę, więc mam wodę z rury.

Rozważ plusy dodatnie i ujemne. Wodociąg to jednak pewniejsze źródło wody
niż studnia.

8. Data: 2012-07-17 10:47:32

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.07.2012 12:30, quent pisze:

> [...]
> to nie byłoby w ogóle kwestii, nie sądzisz?
>
> Tu nie chodzi tylko o skażenie, choć m.in. o czym pisałem wcześniej ale

Kanalizacja to najmniejszy problem.

Jeśli ma własne szambo - problemu nie ma.

Jeśli dostawca wody odbiera mu kanalizację - pytanie jest, czy potrafią
osobno liczyć wodę i ścieki, chociaż dziwne by było, jakby nie potrafili
- dajesz licznik na wejściu wody z zewnątrz, po drodze dajesz trójnik
który idzie do podlewania, a do reszty domu idzie przez drugi licznik
(do liczenia ścieków).

Dajesz dwa trójniki obok siebie i wodę ze studni dostarczasz tym
wejściem (pamiętając o zakręceniu zaworu za licznikiem "z miasta" i
okręceniu zaworu doprowadzającego wodę ze studni).

Sprawa trywialna i nic się nie zmiesza.

9. Data: 2012-07-17 10:59:03

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 17 lipca 2012 12:46:37 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
> 2000z� op�ata przy��czeniowa dla gminy,
> 2000z� fizyczne wykonanie przy��cza, inwentaryzacja,
> 300z� op�ata w wodoci�gach,
> 900zďż˝ projekt.

To masz 2000zł do odzyskania. Opłaty przyłączeniowe dla gmin sa nielegalne

http://www.rp.pl/artykul/424817.html

10. Data: 2012-07-17 12:34:32

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A ktoś ci każe w ogóle łączyć te instalacje??

Odpowiem hurtowo ...

Dowiedziałem się że gmina ma robić wodociąg i podłączać i że 2/3 refunduje
UE.
Mają chyba czas do końca tego roku.

Robią tylko na razie wodociąg. W przyszłości (nie wiadomo kiedy) ma być
kanalizacja.

Ja nie chciałem wodociągu bo mam własną studnię , ale jeśli UE płaci 2/3 to
chyba warto ...

Po prostu zadaje pytania aby nie "wtopić" i aby potem się nie okazało że
mimo że mam własny hydrofor to ogródek muszę podlewać wodą z wodociagu ,
albo że będę musiał ileś tam zużywać a jak nie to jakieś kary ...

Po prostu chodzi o jakieś rady tych którzy się podłączali , o czym warto
pomyśleć przy podłączeniu o co się zapytać i itd ...

Ja tego nie będę robił a zapewne jacyś fachowcy , tyle że fachowcy często
robią tak jak im łatwiej a nie tak jak najlepiej i warto wiedzieć niż potem
słuchać fachowca że tak się nie robi a tak lepiej i itd ...

roslinka z piekla rodem - gorejacy krzew Mojzesza :(
Powtarzaność Carrefourowej stacji pogody
zimno...
Jaki typ lampy do łazienki
chlodzenie powietrza & grzanie wody - gotowe rozwiazanie?