Doradźcie mi wybór pralki

1. Data: 2006-11-30 08:24:02

Temat: Doradźcie mi wybór pralki
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję w ciągu najbliższych kilku dni kupić sobie pralkę. Niestety, na rynku
jest tyle modeli, że zaczynam się już gubić. Miałem kiedyś Indesit-a, modelu
niestety nie pamiętam. Była ładowana od góry, 1000 lub 1200 obrotów, na 5 kg
prania. Spisywała się nieźle, używałem jej przez rok i byłem zadowolony,
niestety musialem ją sprzedać z powodu przeprowadzki. Jednakże jak przeglądam
sobie obecnie opinie o różnych modelach, to Indesit widzę niepochlebne opinie.
Generalnie czego szukam:
- dla 1 - 2 osób
- ładowana od góry (przerabiałem też ładowane z przodu - są mniej wygodne jak
dla mnie)
- 1000 obrotów lub więcej
- cicha
- najlepiej z możliwością osobnego ustawienia programu, temperatury i obrotów
wirnika
Wiem, że Whirlpol są głośne i dlatego wolałbym coś innego. A może warto dołozyć
te 300 - 400 zł i kupić coś z takiej półki, jak Bosch czy Siemens ? Zależy mi,
bym nie musiał jej wozić co 3 prania do serwisu :]

2. Data: 2006-11-30 08:25:42

Temat: Re: Doradźcie mi wybór pralki
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
> Potrzebuję w ciągu najbliższych kilku dni kupić sobie pralkę.
A, zapomniałbym. W obecnym, jak i docelowym mieszkaniu nie powiniennem mieć
problemów z miejscem dla niej, więc gabaryty sa sprawą drugorzędną

3. Data: 2006-11-30 10:22:29

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek napisał(a):

> Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
> A, zapomniałbym. W obecnym, jak i docelowym mieszkaniu nie powiniennem
> mieć problemów z miejscem dla niej, więc gabaryty sa sprawą drugorzędną

To nie kupuj ładowanej od góry. Z lektury archiwum grupy (polecam!)
wynika, że te tradycyjne są lepsze.

--
Paweł Muszyński

4. Data: 2006-11-30 11:12:08

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - dla 1 - 2 osób
> - ładowana od góry (przerabiałem też ładowane z przodu - są mniej wygodne

niestety z doświadczenia swojego i rodziny, znajomych wiem, że duuużo
bardziej awaryjne...

> - 1000 obrotów lub więcej
> - cicha
> - najlepiej z możliwością osobnego ustawienia programu, temperatury i
> obrotów wirnika

ostatnio kupiłam taką małą: 30 cm głębokości (ale otwieranie i ładowanie z
przodu)
firmy stosunkwo nowej, ale była promocja i ma gwarancję na 5 lat (to chyba
dość dużo!)
obawiam, że niestety teraz ta przedłużona gwarancja jest już odpłtan (jak ja
kupowałam było trzeba wypełnić tylko jakąś ankiete i odesłać do producenta)
nazywa się to to Beko
wcześniej miałam Whirpola - ta jest nieporównywalnie cichsza, ledwie
słychac jak pierze i wiruje
i ma ustawianie osobno program, osobno temperatura osobno wirowania,

ja nie narzekam od 5 miesięcy bezawaryjnie (a 1 - 2 razy dziennie piorę, bo
rodzina większa ale mało miejsca było)

aha ładowność 4,5- 5 kg

5. Data: 2006-11-30 13:46:05

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Aczkolwiek mój Whirlpool, dość już starawy choć w swoim czasie topowy model, ma
olbrzymią zaletę: bardzo szybko pierze,
najczęściej 40-50 minut.
I to jest duzy argument, ze go jeszcze trzymam, bo psuje się na potęgę (franca Made
in France)...
JaC

6. Data: 2006-11-30 14:03:08

Od: "McKee" <M...@w...-usun-to-.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> wrote in message

> To nie kupuj ładowanej od góry. Z lektury archiwum grupy (polecam!)
> wynika, że te tradycyjne są lepsze.

Niektóre z modeli ładowanych "od przodu" są dostęne w wersji
"podwyższonej" - na dole jest jakaś szuflada - może to cię przekona?
Jeżeli chodzi o firmy Electrolux jest dobrym wyborem (dopuki się nie
popsuje, co zdarza się tej firmie rzadziej niż innym ale jak się zdarzy to
trzeba wydać kupę kasy na naprawę (tylko oryginalne/drogie części)).
Zamiast rozważanego Indesita polecam Ariston - ceny części podobne (dużo
tańsze niż Electrolux) a Ariston jest mniej awaryjny.

7. Data: 2006-12-01 08:34:38

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

> Niektóre z modeli ładowanych "od przodu" są dostęne w wersji
> "podwyższonej" - na dole jest jakaś szuflada - może to cię przekona?
Tu nie chodzi o kwestię schylania się - bo do obu trzeba się schylić :] Dla
mnie pralka ładowana od góry ma tą niezaprzeczalną zaletę, że, jako iż
grawitacja działa w dół, łatwiej się do niej wkłada rzeczy.

8. Data: 2006-12-01 16:25:28

Od: "AWJ" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja osobiście polecam Eletroluksa z serii EWT 1016-1316 (gdzie dwie
początkowe cyfry to liczba obrotów - np. 1016 to 1000 obrotów). Jest też w
sprzedaży starsza i trochę tańsza seria (bez programu prania obuwia) EWT
1015-1315. Ja mam 1215 już prawie dwa lata, codziennie przynajmniej jedno
pranie - jak narazie bezawaryjnie. Pozdrawiam AJ

9. Data: 2006-12-01 17:17:44

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak masz miejsce, to nie kupuj od góry ładowanej, Są głośne, awaryjne,
trudne w utrzymaniu czystości (pleśń) i mają małą żywotność.

10. Data: 2006-12-05 15:38:23

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek [z pracy] napisał(a):
> Tu nie chodzi o kwestię schylania się - bo do obu trzeba się schylić :] Dla
> mnie pralka ładowana od góry ma tą niezaprzeczalną zaletę, że, jako iż
> grawitacja działa w dół, łatwiej się do niej wkłada rzeczy.

Ale duużo gorzej się je wyciąga.

--
Paweł Muszyński

Jaką Lodówke ???
uszczelka do zmywarki
domy z drewna - czyszczenie - piaskon
Jakiej dlugosci biurko wlasnej roboty z plyty wiorowej?
Jak skrecic wlasne biurko z plyty wiorowej