Re: Dorrit-ścierwojad

From: "Paulo" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dorrit-ścierwojad
Date: Fri, 27 Apr 2001 23:32:34 +0200

Dorrit Scierwojad <z...@c...com.pl> napisałła w wiadomości
news:9ccmht$go$6@news.tpi.pl...
> Wróciłam tu na chwilę w poszukiwaniu komentarzy do budzącej grozę zbrodni,
> popełnionej przez nauczycielkę na 11-to letnim, drobnym, ładniutkim
> chłopczyku, którego pogrzeb odbył się dzisiaj.
<ciach>
> Czy nie uważacie więc psychopatii za najciekawszą jednostkę nozologiczną?

'Nozologiczną?' - co to za zwierzątko?

> Jest tak stara jak ludzkość i być może, stanowi w pewnym sensie jakąś formę
> przystosowania do naszych czasów.

Moglabys rozwinac te mysl lotna - nie jestem pewien, czy rozumiem, a chcialbym.

Bez psychopatii, cała ta psychologia
> byłaby bardzo uboga. Ale wszyscy milczą. A przecież już 4 dni od tej
> tragedii minęły.

Moze ludziom mowe odjelo ze zgrozy. A moze ludzie sa zmeczeni. A moze zbyt malo czasu
minelo od
Michalka. A moze nikt juz nie moze.

BTW w dyskusji Onetowej, pod informacja o zatrzymaniu Marioli M., zauwazylem
zadziwiajaco wiele slów
zrozumienia i wspólczucia dla niej.

Co należy powiedzieć dzieciom? Jak mówić do rodziców
> ofiary? Co Wy byście im powiedzieli domorośli i prawdziwi psychologowie?

Najpierw posluchalbym pytan (dzieci w klasie). To, co nalezy im powiedziec
uzaleznilbym od stopnia
rozumienia przez nich samych calej sprawy. Oczywiscie na pewno mówilbym prawde, tylko
oglednie,
jesli
tak byloby trzeba.

Rodzicom ofiary nie mialbym odwagi powiedziec nic. Ale od czego mamy zi(e)mnych
psychologow... ;-)

A tak w ogóle, to za co sie zemscila (nie mam TV i jakos na razie docieraja do mnie
tylko odpryski
informacji).
Nie chcial odejsc dla niej od zony?

> Dorrit