Re: Dorrit-ścierwojad

From: Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dorrit-ścierwojad
Date: 28 Apr 2001 01:10:52 -0700

"Dorrit" <z...@c...com.pl> writes:

> Wróciłam tu na chwilę w poszukiwaniu komentarzy do budzącej grozę zbrodni,
> popełnionej przez nauczycielkę na 11-to letnim, drobnym, ładniutkim
> chłopczyku, którego pogrzeb odbył się dzisiaj. Specjaliści, mnie nie
> wyłączając, stawiali na ostrą, krótkotrwałą reakcję psychotyczną na podłożu
> reaktywnym. Niestety, ostatnie doniesienia mediów wskazują na zaplanowany z
> premedytacją mord. Wykalkulowany przez osobę zdrową psychicznie! Kobietę

No jak to jest mord zaplanowany z premedytacja, to ta pani musi miec
strasznie malutkie IQ.
Zarznac nozem dziecko w gabinecie lekarskim w szkole, bedac ostatnia
osoba widziana z tymze - a potem zniknac? To od razu wiadomo, ze sie
wpadnie i bedzie pierwszym podejrzanym. I jeszcze glupowato nie
przyszlo jej do glowy ze bedzie podsluch na telefonach znajomych.

Ble.

> dojrzałą, inteligentną, miłą z wyglądu. Nie taką, jak matka Michałka i
> pomagający jej dwaj rynsztokowi menele. Nie upośledzoną umysłowo, choć
> zapewne psychopatyczną jak tamci. Zbrodnia miała być prawdopodobnie zemstą
> na ojcu dziecka.

W wyborczej napisali ze prawdopodobny motyw wiaze sie z faktem ze ow
chlopak byl przeciwny zwiazkowi jego ojca z nia.
a poza tym ona sama odmowila zeznan wiec mozna tylko snuc dociekania.

> Czy nie uważacie więc psychopatii za najciekawszą jednostkę nozologiczną?

tak samo ciekawa jak i przerazajaca.
Ja to sie w ogole ostatnio zastanawiam czy to aby napewno jest
choroba.
Zaklada sie bowiem, ze stanem "normalnym" jednostki ludzkiej jest
obecnosc sumienia i norm moralnych ktore beda hamulcem przeciw
popelnianiu wlasnie takich zbrodni.
Psychopata to odszczepieniec od tej normy.
a co jesli stan "normalny" wcale taki nie jest?
Co jesli stabnem normalnym jest nieobecnosc moralnosci sumienia etc. i
brak emocji taki jak objawiaja psychopaci?

> Jest tak stara jak ludzkość i być może, stanowi w pewnym sensie jakąś formę
> przystosowania do naszych czasów. Bez psychopatii, cała ta psychologia
> byłaby bardzo uboga. Ale wszyscy milczą. A przecież już 4 dni od tej
> tragedii minęły. Co należy powiedzieć dzieciom? Jak mówić do rodziców
> ofiary? Co Wy byście im powiedzieli domorośli i prawdziwi psychologowie?

A coz mozna im powiedziec? Chyba jedyne co ktokolwiek moze powiedziec,
to owa delikwentka ktora zbrodni dokonala i przyznala sie do
winy. Dopoki nie zacznie mowic i dopoki biegli nie wydadza koncowej
opinii o jej poczytalnosci to chyba nie ma sensu dzielic skory na
nieupolowanym niedzwiedziu tj. dociekac jalowo, oskarzac spekulowac i
inne wyroki ferowac w temacie co tez ja sklonilo do tego.

Inna sprawa ze to moze wywolac calkiem niezla panike - no bo skoro
taka przecietna nauczycielka popelnila zbrodnie, to skad wiadomo ze
inne przecietne nauczycielki nie pojda w jej slady? jak to
przewidziec, jak wykluczyc?

PS: ja osobiscie od dawna jestem zdania ze nauczyciele przed podjeciem
pracy w szkole i przynajmniej z raz na rok powinni byc poddawani
badaniom psychiatrycznym i psychologicznym.
--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net