Drętwienie palców- dlaczego

1. Data: 2005-07-23 22:38:49

Temat: Drętwienie palców- dlaczego
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ello,

Od jakis 2 tygodni borykam sie z problemem drętwienia palców obu dłoni. Po
nocy budzę się z usztywnionymi palcami - zwlaszcza lewej ręki [jestem
praworeczna]. Nie ma wtedy mozliwosci abym zacisnęla np dłon w pięść bo nie
zegnę palców az tak. W tej chwili gdy pisze te słowa, jestem w stanie juz
zacisnac pieść ale jednoczesnie czuję lekkie "ciągnienie" od pierwszego
stawu palca az po płytkę paznokcia. 2 lata temu mialam podobne objawy - po
urodzeniu dziecka palce lewej ręki praktycznie mi zesztywnialy na 1.5 mca -
reumatolog wtedy powiedzial, ze mam napięte przestrzenie międzystawowe z
powodu braku wapnia w organiźmie. Teraz lekarz ogólny równiez zalecil mi
jedzenie Calcium 500 i Asparginu. Być moze to one wlasnie powodują, ze moje
dłonie w ciągu dnia wracają prawie do normalnosci ale zastanawiam sie czy ja
przypadkiem nie leczę objawow zamiast wlasciwej dolegliwosci. 2 lata temu
urodzilam sporego dzidka, którego poczatkowo karmilam piersia, wiec jakby
byly powody aby stracic wapn z organizmu, ale teraz? U normalnie
odzywiajacej sie kobiety prowadzacej nudne zycie qry domowej?:-)) Czytałam
na necie o jakiś cieśniach nadgarstka etc, ale jak piszemój problem dotyczy
głównie lewej ręki, która jest raczej mało eksploatowana.

Będę wdzieczna za jakaś podpowiedz - moze jakies badanie diagnostyczne? Sth?

Pozdrawiam,

HaNkA

2. Data: 2005-07-23 23:09:17

Temat: Re: Drętwienie palców- dlaczego
Od: "Scarpi" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tu stawiam an kręgosłup.... skonsultuj się z neurologiem.
Najprawdopodobniej wystąpił u Ciebie jakiś ucisk na nerwy, może to być
dyskopatia, sprawa pourazowa, albo własnie skutek ciązy.. a wiadomo
kręgosłup swoje w ciągu 9 miesięcy wycierpieć musi.

3. Data: 2005-07-24 20:25:56

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 24 Jul 2005 00:38:49 +0200, HaNkA ReDhUnTeR
<news:dbuh2h$8n6$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
> na necie o jakiś cieśniach nadgarstka etc, ale jak piszemój problem dotyczy
> głównie lewej ręki, która jest raczej mało eksploatowana.

Mnie też drętwiały palce, potem kawałek ręki. Na wizytę u "chirurga ręki"
czekałam (ze skierowaniem od rodzinnego) ze 2 tygodnie. Potem "chirurg ręki"
mi dał skierowanie na USG i i EMG w tym samym szpitalu (MSW). Tam mnie
pozapisywali. Na USG czekałam 2 m-ce, na EMG jestem zapisana na koniec
lipca, czy gdzieś w sierpniu ( teraz nie chce mi się sprawdzać). Na USG nie
pojechałam, bo byłam chora. Zadzwoniłam, to mi powiedzieli, ze następne
zapisy będą w sierpniu! Teraz się zastanawiam, czy iść na USG i to EMG, Jak
wypadnia termin mojego zapisu, bo mnie już nic nie drętwieje i nie boli.
Przez tyle m-cy, bez żadnej pomocy lekarskiej (!) samo mi się już wyleczyło!
Już mi palce i ręka nie drętwieją, czego i Tobie życzę.

--
Kaja

4. Data: 2005-07-24 20:56:02

Temat: Re: DrÄ?twienie palcĂłw- dlaczego
Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wyleczyło!
> Już mi palce i ręka nie drętwieją, czego i Tobie życzę.

czy laskawie bys mogla przetlumaczyc to na jakis cywilizowany jezyk?

--
pozdro
ape

5. Data: 2005-07-25 12:50:40

Od: "Kasia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja proponuje wybrac sie do ortopedy. Mialam takie dolegliwosci i okazalo
sie, ze mam zespół cieśni nadgarstka - to sie robi z bardzo różnych
powodów - nerw przebiega w kanaliku i ten kanalik jest zbyt wąski, uciska na
nerw i powoduje te dolegliwosci. Lekarz ortopeda przepisal mi 3 tyg
rehabilitacji - jonoforeze i ultradzwieki. Na troche pomoglo, ale sa nawroty
i generalnie jedynym skutecznym sposobem jest operacja - cos tam nacinaja,
zeby nerw nie byl uciskany:) Pozdrawiam

zwroty głowy.
usg tarczycy-brzmi jak wyrok:(
co mi jest?
Pilne- marichuana a ketonal
Jakie lekarstwo na żylaki? Gdzie dobry lekarz w Radomiu?