Drewno a wanna

1. Data: 2003-06-24 20:32:47

Temat: Drewno a wanna
Od: "ARRAKIS" <i...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad możliwością obudowania wanny nie kafelkami, ale
konstrukcją z drewna (chyba nawet koło oferuje takie komplety). Jaki rodzaj
drewna powinienem dobrać jak zabezpieczyć je przed działaniem wilgoci? Co o
tym myślicie?
Pozdrawiam
Arrakis

1. Data: 2003-06-25 16:31:13

Temat: Re: Drewno a wanna
Od: "K-rol" <k...@u...palmtopy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ARRAKIS" <i...@x...wp.pl> napisał ...

> [...]
rodzaj
> drewna powinienem dobrać jak zabezpieczyć je przed działaniem wilgoci? Co

Osobiście użyłem drewna tylko jako elementów wykończeniowych ale u sąsiada
jest
właśnie jak mówisz. Obudowana wanna i umywalka. Wszystko zrobione z teak'u .
Drewno to najmniej chyba ze wszystkich pochłania wodę (ale nie zaszkodzi go
dodatkowo
zalakierować). Wygląda świetnie, ale najtańsze niestety nie jest.

Pozdrawiam

K-rol

1. Data: 2003-06-25 17:37:21

Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

K-rol wystukał:

> Osobiście użyłem drewna tylko jako elementów wykończeniowych ale u sąsiada
> jest
> właśnie jak mówisz. Obudowana wanna i umywalka. Wszystko zrobione z teak'u .

Czy to nie jest po prostu drewno tekowe?

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-06-25 19:11:14

Od: "ARRAKIS" <i...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to nie jest po prostu drewno tekowe?
>
> Jo'Asia

No tak. Drewno tekowe, to zdecydowanie górna półka. Pozostaje ewentualnie
dąb, który spędził ze 200 lat w wodzie. Twardy jak stal, czarny kolor i wody
się nie boi.
Czy są jakieś tańsze rozwiązania?
Pozdrawiam
Arrakis

1. Data: 2003-06-25 21:24:05

Od: "K-rol" <k...@u...palmtopy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo'Asia" <j...@r...art.pl> napisał ...

> Czy to nie jest po prostu drewno tekowe?

Dokładnie tak. Przepraszam za "niepolskie" nazewnictwo :)

Pozdrawiam

K-rol

1. Data: 2003-06-26 07:13:28

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ewentualnie
> dąb, który spędził ze 200 lat w wodzie. Twardy jak stal, czarny
nie ma
dobrych porównywalnych rozwiazań BTW teaku sie nie lakieruje tylko od
czasu do czasu konserwuje specjalnym olejem
nastepnym w kolejnosci bedzie mahoń ale tutaj jest kilka gatunków i
nie wszytskie sa naprawde odporne na wode z tym ze mahan nalezy
lakierowac
pozdroo
huck

1. Data: 2003-06-26 11:10:31

Od: "Pańka Aleksander" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
go
> dodatkowo
> zalakierować). Wygląda świetnie, ale najtańsze niestety nie jest.

A ja uwazam ze zwykla sosan/swierk powina zdac egzamin.
Nie ma takich wlasiciowsci jak drewno tekowe. Ale jest znacznie bardziej
wodo odporna od plyt wiorowych z ktorych robione sa meble lazienkowe. nawet
te podumywalkowe na ktore maja czesty kontakt z woda.
Musisz je tylko dobrze zaipregnowac jakijms drewnochronem a potem dobry
lakier i masz conajmnej 3-5 lat spokoijego uzywania po ktorych bedziesz
,musial je powtornie pomalowac. Dokladnie tak jak z oknami drewnianymi ktore
tesz robi sie z sosny a nie teku.

Re: Kto ma panele 5 lat?
Mrówki - ratunku!
Sprzęt firmy SMEG - ktos cos o tym wie?