Re: Droga do raju

From: medea <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Droga do raju
Date: Thu, 19 May 2011 18:21:18 +0200

W dniu 2011-05-19 17:41, Stalker pisze:

> No niby tak, ale chodzi o coś innego. Z ręką na sercu: komu z nas
> zamachowiec-terrorysta kojarzy się ze "smutnym człowiekiem"? A komu
> kojarzy się z innym "zestawem cech"? Mam wrażenie, że zestaw "gniewny
> fanatyk" osiagnie tu zdecydowana przewagę...

Może kwestia rozumienia tych pojęć - gniewny i smutny. Jak się tak
bliżej przyjrzeć, to te cechy kryją w sobie wiele wspólnego, przede
wszystkim brak radości czerpanej z życia. Od razu mi się przypomniała
"Wojna w człowieku" Fromma i ukazany w niej człowiek z energią
skierowaną niejako przeciwko życiu, pozbawiony (twórczej) miłości, w
opozycji do człowieka kochającego, otwartego, tworzącego [tak w wielkim
skrócie].

Ewa