Droga do raju

1. Data: 2011-05-19 15:03:39

Temat: Droga do raju
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Warszawie odbywa się ciekawa konferencja dotycząca bezpieczeństwa:

http://www.altair.com.pl/start-6290

Przeglądając program, zauważyłem, że jednym z "wykładowców" jest dr
Anat Berko, specjalistka od psychiki zamachowców terrorystów i autorka
książki "Droga do raju":

http://www.empik.com/droga-do-raju-berko-anat,prod57
917278,ksiazka-p

Warto chyba będzie poszukać gdzieś tej książki...

Ciekawe są uwagi dr Berko odnośnie motywów zamachowców:

Przedstawiła swoje doświadczenia z badań nad zamachami samobójczymi,
opartymi głównie na bezpośrednich rozmowach z niedoszłymi
zamachowcami.

"...Ich głównym motywem jest głębokie przeświadczenie, że umierając,
zamieniają życie doczesne na wieczne. W raju będą przebywali razem z
Bogiem, prorokami i będą mogli korzystać ze wszystkich uciech,
zakazanych w życiu doczesnym przez Koran. Odczuwają przy tym nienawiść
(popartą często osobistymi stratami) i pogardę do szeroko pojętego
świata zachodniego i jego wartości.

Samobójcy nie mogą jednak działać bez mocodawców, osób które planują i
przygotowują - z reguły bardzo długo i starannie - zamach. Mocodawcy
wybierają również kandydatów, przy czym podstawowym kryterium jest
bycie SMUTNYM CZŁOWIEKIEM. Samobójcą nie może być osoba radosna.
Wybiera się je często na pogrzebach czy politycznych spotkaniach,
których przewodnim tematem jest walka z przeciwnikami Islamu..."

Stalker, niby banalne, ale...

2. Data: 2011-05-19 15:34:22

Temat: Re: Droga do raju
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 May 2011 08:03:39 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

> [...]
> Wybiera się je często na pogrzebach czy politycznych spotkaniach,
> których przewodnim tematem jest walka z przeciwnikami Islamu..."

No, banalne. Oczywiste i banalne. Co Cię w tym dziwi? Czyz zwykli ludzie
nie postepują analogicznie w sytuacjach podobnych, acz mniejszej wagi?
Mechanizmy typowe.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

3. Data: 2011-05-19 15:36:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 May 2011 17:34:22 +0200, Ikselka napisał(a):

> No, banalne. Oczywiste i banalne. Co Cię w tym dziwi? Czyz zwykli ludzie
> nie postepują analogicznie w sytuacjach podobnych, acz mniejszej wagi?
> Mechanizmy typowe.

...i nie tylko występujące u Muzułmanów. Przypomnij sobie japońskich
kamikadze.

4. Data: 2011-05-19 15:41:51

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Maj, 17:34, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> No, banalne. Oczywiste i banalne. Co Cię w tym dziwi? Czyz zwykli ludzie
> nie postepują analogicznie w sytuacjach podobnych, acz mniejszej wagi?
> Mechanizmy typowe.

No niby tak, ale chodzi o coś innego. Z ręką na sercu: komu z nas
zamachowiec-terrorysta kojarzy się ze "smutnym człowiekiem"? A komu
kojarzy się z innym "zestawem cech"? Mam wrażenie, że zestaw "gniewny
fanatyk" osiagnie tu zdecydowana przewagę...

Stalker

5. Data: 2011-05-19 15:43:57

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Maj, 17:36, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> ...i nie tylko występujące u Muzułmanów. Przypomnij sobie japońskich
> kamikadze.

O właśnie.... Świetnie się tą uwagą wpisałaś w moje pytanie :-)

Powiedz mi komu kamikadze kojarzy się ze smutkiem?

Stalker

6. Data: 2011-05-19 16:18:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 May 2011 08:41:51 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

> No niby tak, ale chodzi o coś innego. Z ręką na sercu: komu z nas
> zamachowiec-terrorysta kojarzy się ze "smutnym człowiekiem"?

Mnie.

> A komu
> kojarzy się z innym "zestawem cech"? Mam wrażenie, że zestaw "gniewny
> fanatyk" osiagnie tu zdecydowana przewagę...

Gniewny fanatyk nie jest nigdy wesołym człowiekiem.

7. Data: 2011-05-19 16:19:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 May 2011 08:43:57 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

> O właśnie.... Świetnie się tą uwagą wpisałaś w moje pytanie :-)
>
> Powiedz mi komu kamikadze kojarzy się ze smutkiem?

Mnie.
Przeczytaj "Kamikadze boski wiatr", to będziesz wiedział, ile w nich
smutku.
http://www.biblionetka.pl/art.aspx?id=15841

8. Data: 2011-05-19 16:21:18

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-19 17:41, Stalker pisze:

> [...]
> kojarzy się z innym "zestawem cech"? Mam wrażenie, że zestaw "gniewny
> fanatyk" osiagnie tu zdecydowana przewagę...

Może kwestia rozumienia tych pojęć - gniewny i smutny. Jak się tak
bliżej przyjrzeć, to te cechy kryją w sobie wiele wspólnego, przede
wszystkim brak radości czerpanej z życia. Od razu mi się przypomniała
"Wojna w człowieku" Fromma i ukazany w niej człowiek z energią
skierowaną niejako przeciwko życiu, pozbawiony (twórczej) miłości, w
opozycji do człowieka kochającego, otwartego, tworzącego [tak w wielkim
skrócie].

Ewa

9. Data: 2011-05-19 17:57:00

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co za koszmarna Debilka.
Nawet jak ma przed nosem napisane czarno na białym
to i tak nic nie potrafi pojąć.
Dennie bezmózga Latawica [wirtualna].

--
CB

10. Data: 2011-05-19 18:52:52

Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie.
> Przeczytaj "Kamikadze boski wiatr", to będziesz wiedział, ile w nich
> smutku.
> http://www.biblionetka.pl/art.aspx?id=15841

O ile rzeczywiście islamski zamachowiec- samobójca kojarzy mi się ze smutnym
człowiekiem, o tyle Japończyk- samobójca, w tym wielu kamikaze- bywało
radosnych. Czytałem o oficerach japońskich z radością odbierających sobie
życie, jak już nie mieli czym walczyć na Okinawie. Choć to niezrozumiałe dla
kogoś naszej kultury- jednak tam to normalka. Ba! Amerykanie nazywali
samoloty kamikaze "stupid bomb". Dla Japończyków- to Oka, bóg Oka (Kwiat
Wiśni- w znaczeniu mistycznym) W muzeum, gdzie przechowywano eksponat
takiego samolotu (specjalne konstrukcja o napędzie rakietowym), ktory
ocalał- weszła wycieczka Japończyków. Kustosz za bardzo nie wiedział, jak
ich oprowadzić: amerykanie powszechnie sobie drwili z tego eksponatu, z
historyjek o kamikaze, które opowiadał. A Japończycy
zareagowali...uwielbieniem, duma: to nasz Oka.

--

Chiron

"Rusofile i rusofoby".
Pikieta "W obronie MATIOŁA".
niusy
O co chodzi z Libią
Znajdź kilka szczegółów różniących te dwa obrazki