Drożdze

1. Data: 2002-10-01 13:23:01

Temat: Drożdze
Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!! Na poprawę włosów i paznokci łyka sie tabletki drożdzowe. A co ze
zwykłymi drożdzami:czy one tez maja takie działanie?
Kasia

1. Data: 2002-10-01 15:53:59

Temat: Re: Drożdze
Od: "Kaśka [Vaire]" <v...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Witam!!! Na poprawę włosów i paznokci łyka sie tabletki drożdzowe. A co ze
| zwykłymi drożdzami:czy one tez maja takie działanie?

Jak najbardziej, a nawet lepsze od tabletek. Ale za to okropnie smierdza i
smak jest nie do zniesienia, przynajmniej dla mnie. Trzeba je tez oczywiscie
odpowiednio przyrzadzac.

K.

v...@g...pl

1. Data: 2002-10-02 15:09:57

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
smierdza i
> smak jest nie do zniesienia, przynajmniej dla mnie. Trzeba je tez

eeee tam okropne. Wprost wyśmienite (a jak się fajnie odbija)

3/4 szklanki ciepłej (nie gorącej) wody
łyżeczka cukru
łyżeczka drożdży (1-2-3g jak kto lubi)
drożdże dobrze rozbełtać w wodzie
poczekać aż zrobi się pianka
zamieszać
wypić

pierwszy raz lepiej ostrożnie z wyjściami w plener - żołądek
(nieprzygotowany) czasami odmawia posłuszeństwa.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-10-02 16:21:43

Od: "nyksu" <n...@w...dff> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> napisał w
wiadomości news:anc7dq$9vt$1@absinth.dialog.net.pl...
> Witam!!! Na poprawę włosów i paznokci łyka sie tabletki drożdzowe. A co ze
> zwykłymi drożdzami:czy one tez maja takie działanie?
> Kasia

jeszcio lepsze robi się z nich piwo, wino......;-))
nyksu

1. Data: 2002-10-03 07:14:21

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> jeszcio lepsze robi się z nich piwo, wino......;-))

Do produkcji Wina wskazane są drożdże winne - piekarnicze dają trochę
niemiły posmak.

A co do piwa - to Newad domowe robił się na podpiwku.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-10-06 17:30:44

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaśka [Vaire] wrote:

> Jak najbardziej, a nawet lepsze od tabletek. Ale za to okropnie
> smierdza i smak jest nie do zniesienia, przynajmniej dla mnie. Trzeba
> je tez oczywiscie odpowiednio przyrzadzac.

Czyli jak?

--
pozdrawiam,
Elvira

1. Data: 2002-10-07 17:31:18

Od: "Kaśka [Vaire]" <v...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Czyli jak?

Drozdze (ja bralam 1/6 kostki) zalewasz wrzatkiem, mieszasz, jak ostygna to
wypijasz. Czytalam, ze bardzo wazne jest wlasnie zalewanie wrzatkiem. Mozna
dodac cukru. Jak dla mnie smak jest nie do zniesienia.

K.

v...@g...pl

1. Data: 2002-10-07 18:46:12

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Hmmm... A ja słyszałam, że takie niezabite drożdże mogą wywołać
drożdżycę. I to jakąś wewnętrzną, poważną, układu pokarmowego na
przykład. Tym bardziej, że Ty piszesz o tym, żeby drożdże zalewać ciepłą
wodą, a nie wrzątkiem. Ja - o dziwo - lubię smak drożdży, często dla
przyjemności a nie tylko dla zdrowia przyrządzałam sobie napój drożdżowy
na mleku. Ale jak poczytałam o tych drożdżycach, to przerzuciłam się na
tabletki (też drożdże). I nie da się ukryć - efekty są widoczne.

--
Kami (co się wita, bo dotąd tylko podczytywała cichutko :-)
_______

1. Data: 2002-10-08 07:11:01

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

>Hmmm... A ja słyszałam, że takie niezabite drożdże mogą wywołać
>drożdżycę.

A ja w dzieciństwie słyszałem że jedzenie zielonych jabłek wywołuje
'zielonkę' (odmianę 'czerwonki')
;-)))

> I to jakąś wewnętrzną, poważną, układu pokarmowego na
>przykład.
**********
Drożdżyca skóry i błon śluzowych, zmiany chorobowe skóry, paznokci i
błon śluzowych wywołane zakażeniem Candida albicans. Są to
najczęściej:
1) na skórze - wyprzenie drożdżakowe,
2) kandydoza paznokci i wałów paznokciowych,
3) na błonach śluzowych (pleśniawki, zapalenie drożdżakowe sromu).
Inne postacie są rzadsze. Czynnikiem sprzyjającym rozwojowi kandydozy
jest cukrzyca, każdy stan obniżonej odporności organizmu (leczenie
immunosupresyjne, w terapii przeciwnowotworowej, AIDS)
**********

różne są rodzaje drożdzy - piekarnicze to (szczepy Saccharomyces
cerevisiae). Jak widzisz trochę inne niż te wyżej.

Gdyby to czego się boisz było prawdą to 90% Polaków było by chorych bo
od kilkudziesięciu lat produkowane chleby są niedopieczone (nie zabite
drożdże - co 'czuć' na drugi dzień).

Jedyne 'efekty uboczne', które mogą wystąpić to zmiana flory
bakteryjnej jelit - ponieważ jednak środowisko w żołądku jest dosyć
brutalne to i długo tam nie pożyją - co nawyżej umożliwiaja (przez
zagłodzenie najsłabszych) odnowienie flory bakteryjnej.

>Tym bardziej, że Ty piszesz o tym, żeby drożdże zalewać ciepłą
>wodą,

Wyłącznie!!! 'BĄBELKI' oraz rozpuszczenie.

>a nie wrzątkiem.

Wrzątek oprócz zabicia drożdży (i niszczysz ich podstawowe zadanie -
produkcję tego co lubisz i CO JEST CI POTRZEBNE) to jeszcze niszczy
witaminy.

> [...]
drożdżowy
>na mleku. Ale jak poczytałam o tych drożdżycach, to przerzuciłam się

Nie!! - Wyciąg z drożdży.

> I nie da się ukryć - efekty są widoczne.

Byłyby bardziej widoczne przy drożdzach.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-10-08 20:39:01

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]

A to znalazłam ja:
'Szukałam w internecie informacji na temat picia surowych drożdży bo
sama nie miałam pod ręką żadnych argumentów
aby jednak te drożdże zabijać. Swoją książkę
"Ziołolecznictwo" pożyczyłam i niestety nie mogę jej zacytować. Wiem
jednak, że czytałam kilkakrotnie w różnych czasopismach i książkach, że
surowe drożdże się żywią i rozmnażają w
naszym organiżmie tymi witaminami, które same
posiadają (tzn witaminy B, H itp). Bardzo ciekawą rzecz znalazłam na
temat bakterii drożdżowej candida. Otóz występuję ona u wszystkich ludzi
ale jej nadmiar w organiźmie jest bardzo szkodliwy i powoduje min
trądzik, nadwagę, duży apetyt na słodkie rzeczy ( bo
właśnie cukrami ona się żywi) dodatkowo bakteria ta tworzy w jelitach
swoistego rodzaju kolonie, zaburzając trawienie i
powodując przenikanie odchodów wytwarzanych przez te drożdże do krwi.
Jak przeczytałam na forum fitness, to ok 86% społeczeństwa cierpni na
nadmierny przyrost drożdży w organiźmie. W tej sytuacji uważam, że
dodatkowe dostarczanie niezabitych drożdży do organizmu to pewnego
rodzaju samobójstwo. Więcej o szkodliwym przyroście drożdży w organiźmie
możecie sobie poczytać na stronie: http//republika.pl/hendrys

Jeszcze jedno, zabite drożdże też stanowią odżywkę dla candida (jak
każdy posiłek zawierający węglowodany) ale nie przyczyniają się do ich
nadmiernego wzrostu, przy zrównoważonej diecie. "
Źródło:
http://www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
?f=211&w=1799270&a=2
084999
Wierzyć mogę w to dokładnie to samo, jak w to, co napisałeś Ty, tym
bardziej, że tekst niemal identyczny z Twoim znalazłam na tym samym
formu (przypadkowa zbieżność?). Szczerze mówiąc ja tych surowych drożdży
się boję - coraz częściej lekarze mówią o drożdżycach, ich powody nie do
końca są zbadane... I co więcej - okazuje się, że OGROMNA ilość Polaków
ma drożdżycę - nie od chleba może, ale ma. Jakoś tak - nie mam
przekonania.

> Byłyby bardziej widoczne przy drożdzach.

Heh... A wcale nie! Bo ja napisałam, że piłam drożdże. I efekty są
lepsze przy tabletkach. O! :-)

> Pozdrawiam

Również :-)

--