Dry cleaning czyli co?

1. Data: 2007-03-15 13:38:05

Temat: Dry cleaning czyli co?
Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam już parę ubrań w jednym butiku i ich wspólna cecha to wszystkie mają
napisane na metce "dry cleaning". Z tego co rozumiem to czyszczenie na sucho.
I ok, oddałabym do pralni chemicznej, z tym że każde z nich ma na tzw. metce /
wszywce znak który oznacza "nie czyścić chemicznie".

Pani z butiku mówi że pierze w rękach albo w pralce , co by do swetra i
szyfonowej bluzki pasowało, ale są 2 spódnice z koralikami i nie chcę tego
zniszczyć.

Pytanie czy istnieje jeszcze jakiś rodzaj czyszczenia, o którym może nie wiem,
no bo jak chemicznie nie i w wodzie nie, to czy jest inny sposób czyszczenia na
sucho?

skołowana

2. Data: 2007-03-15 13:40:45

Temat: Re: Dry cleaning czyli co?
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kajetana_Kinga aka Słowotok" <k...@g...pl> wrote in message
> Kupiłam już parę ubrań w jednym butiku i ich wspólna cecha to wszystkie
> mają napisane na metce "dry cleaning". Z tego co rozumiem to czyszczenie
> na sucho.

Znaczy czyszczenie chemiczne, w pralni.

pozdr

cherokee

3. Data: 2007-03-15 13:56:50

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Znaczy czyszczenie chemiczne, w pralni.
No tak, tylko mówię, mają każde na metce (takiej z ceną) napisane "dry cleaning"
A na tej wszywanej symbol przekreślonego kółka, co oznacza ni mniej ni więcej -
"nie czyścić chemicznie"

Pozostaje wietrzyć :DDD
> pozdr
>
> cherokee

Pozdrawiam również

4. Data: 2007-03-15 14:13:38

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, tylko mówię, mają każde na metce (takiej z ceną) napisane "dry
> cleaning"
> A na tej wszywanej symbol przekreślonego kółka, co oznacza ni mniej ni
> więcej - "nie czyścić chemicznie"

Zanies do pralni, pewnie maja inne sposoby na czyszczenie takich rzeczy niz
benzyna itp.
Tu mozesz po angielsku poczytac: http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_cleaning

pozdr

cherokee

5. Data: 2007-03-15 14:25:25

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zanies do pralni, pewnie maja inne sposoby na czyszczenie takich rzeczy niz
> [...]
Dzięki

pzdr

6. Data: 2007-03-15 15:45:39

Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok wrote:
> [...]
>
> Pytanie czy istnieje jeszcze jakiś rodzaj czyszczenia, o którym może nie
> wiem, no bo jak chemicznie nie i w wodzie nie, to czy jest inny sposób

Ja w USA spotkalam sie z metoda "dry cleaning". Polegalo to na tym, ze
wrzuca sie do suszarki nastawionej na niska temp. ciuch wraz z
chusteczka odswiezajaca. Wyjmuje sie oczywiscie dry, ale czy clean? No
niekoniecznie...W kazdym razie odswierzone i pachnace...
pozdrawiam,
koala

7. Data: 2007-03-15 16:23:45

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Koala" <...@...c> wrote in message news:etbpmv$ah$1@inews.gazeta.pl...
> Ja w USA spotkalam sie z metoda "dry cleaning". Polegalo to na tym, ze
> wrzuca sie do suszarki nastawionej na niska temp. ciuch wraz z chusteczka
> odswiezajaca.

No ale przeciez chusteczki wkłada sie normalnie do suszarki przy suszeniu
prania. One maja tylko środek zapachowy i zmiekczająco-antystatyczny.

pozdr

cherokee

8. Data: 2007-03-16 08:08:38

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> szyfonowej bluzki pasowało, ale są 2 spódnice z koralikami i nie chcę tego

Niestety, niechlujstwo producentów po raz n-ty :-(((

Tak bym to podsumowała. nie pierwszy i nie ostatni taki grzech. Poczynając
od wszywania metki z rozmiarem, jaka akurat była pod ręką, kończąc na
przykładzie podanym przez ciebie. Mam wrażenie, że producent po prostu nie
przygotował sobie różnych metek kartonikowych w ramach cięcia wydatków :-))
Wszywki są tańsze. I to jest chyba cały sekret.

Co do prania koralików - bardziej obawiałabym się prania chemicznego, niż
wodnego. Nie wiadomo, z czego koraliki są zrobione i jak zareagują.

Poza tym - w przypadku reklamacji - wszywka na odzieży jest ważniejsza.
Metkę papierową przecież się wyrzuca, nikt nie przechowuje ich w domu. Poza
tym - mogłaś dostać spódnicę w prezencie, ofiarodawca na wszelki wypadek
zachował paragon zakupu, a metkę odciął :-))

Mam parę rzeczy z różnymi koralikami - prane ręcznie, krótko, w delikatnych
środkach piorących, nic się nie dzieje.

Ania

9. Data: 2007-04-12 15:23:53

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Przypominają mi się pralki bąbelkowe Samsung czy Daewoo, ponoc można garnitury prać.
Przezornie nie piszą, jak taki garnitur poźniej uprasować ;-)
JaC

Ogrodzenie ogrodu :)
Boazeria - czym malować?
pralka ładowana od góry - problem
opinie o sklepie halogen.pl
meble kuchenne na wymiar a sprzet AGD - wymiary