Drzewa i krzewy w doniczkach a sezon zimowy - pytanie.

1. Data: 2003-10-06 09:40:50

Temat: Drzewa i krzewy w doniczkach a sezon zimowy - pytanie.
Od: Pawel <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jest jesien, zbliza sie zima - tak slyszalem. :).
Zima ludzie i rosliny marzna, jesli nie sa odpowiednio
zabezpieczen-i/one.
Zielony sezon 2003 przyniosl mi kilkaset roslin w doniczkach, ktore
obecnie po czesci mam w szklarni (szklane sa boki, dach jest pokryty
folia), a pozostala czesc na zewnatrz.

Jak mam teraz uchronic rosliny przed zimowymi mrozami?
Te bardziej mrozoodporne przezimowac w szklarni? I jak zabezpieczyc
szklarnie?
Reszte przeniesc do domu?
Jaka temperature, wilgotnosc, itp. im zapewnic?

A rosliny te to:
Actinidia chinensis, Vitex negundo var. Heterophylla, Celtis
occidentalis, Amorpha fruticosa, Eleagnus angusifolia, Eleagnus
umbellata, Hibiscus syriacus, Maclura pominfera,
Ulmus laevis, Vitis amurensis, Evodia hupehensis, Pterocarya
fraxinifolia, Laburnum anagyroides, Cytisus scoparius, Ailanthus
altissima, Ilex aqufolium, Koelreuteria paniculata, Ligustrum lucidum,
Hippophae rhamnoides, Leonotis leonurus, Cercis chinensis, Chaenomeles
japonica, Chaenomeles speciosa, Xanthoceras sorbifolium, Gleditsia
triacanthos, Gymnocladus dioicus, Platanus acerifolia, Schisandra
chinensis, Ligustrum vulgare.

Prosze o rade.
Dzieki "z gory".

Pozdrawiam
Pawel

2. Data: 2003-10-06 09:43:22

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pawel <a...@s...pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:blrdad$blv$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> japonica, Chaenomeles speciosa, Xanthoceras sorbifolium, Gleditsia
> triacanthos, Gymnocladus dioicus, Platanus acerifolia, Schisandra

??????
I bez vitis??? ;-((((((((
Czy Ty w ogóle wiesz co robisz?????
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-10-06 18:31:41

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pawel <a...@s...pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:blrdad$blv$...@n...news.tpi.pl...

> Actinidia chinensis, - okolo 5 stopni zima, powinna wytrzymac

Celtis occidentalis, - zimowac w gruncie pod okryciem

Amorpha fruticosa, Eleagnus angusifolia, - w gruncie

, Hibiscus syriacus, Maclura pominfera, - w Poznaniu bez problemu zimuja w
gruncie, mlode okryc

> Ulmus laevis, Vitis amurensis, Evodia hupehensis, Pterocarya
> fraxinifolia, Laburnum anagyroides, Cytisus scoparius, Ailanthus
> altissima, Ilex aqufolium, - wszystkie zimuja w gruncie, Ilex i Evodie
radzilabym dobrze okryc. Ilex dodatkowo dobrze podlewac

Hippophae rhamnoides, - zimuje bez problemu

Cercis chinensis, - okryc na zime,
Chaenomeles > japonica, Chaenomeles speciosa, , Gleditsia> triacanthos,
Gymnocladus dioicus, Platanus acerifolia, Schisandra
> chinensis, Ligustrum vulgare. - wszystkie dobrze zimuja w gruncie.
Okrylabym jedynie Schisandre na wszelki wypadek.

Elfir

4. Data: 2003-10-08 08:08:54

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Okrylabym jedynie Schisandre na wszelki wypadek.

U mnie przeżyła trzy sezony "męczenia" w doniczce, w tym ostatnią
zimę, tylko zadołowana równo z brzegiem.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2003-10-08 13:29:40

Od: j...@c...pl (Jan P. Ciecinski) szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

Cytryniec zimy się nie boi. Jedynie może mu zaszkodzić wiosenny przymrozek.
Tak na marginesie - cytryniec w Polsce jest już tak popularny, że został
umieszczony w najnowszym wydaniu książki "Krytyczna lista roślin
naczyniowych Polski". A niedawno jedna Pani napisała do mnie - "Gdzie można
kupić tą roślinę?" Odpisałem jej, że z Duchem Świętym niestety nie
współpracuję i nie mam pojęcia o jaką roślinę pyta. Ona na to - "Gdy
wpisałam w wyszukiwarkę internetową słowo cytryniec, to pańskie nazwisko
było na pierwszym miejscu. Pomyślałam więc, że jest Pan wybitnym specjalistą
jedynie od cytryńca"

--
Pozdrawiam, Jan; specjalista od cytryńca :-)
http://members.chello.pl/j.ciecinski

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

6. Data: 2003-10-18 11:14:15

Temat: Re: Odp: Drzewa i krzewy w doniczkach a sezon zimowy - pytanie. [dolowanie]
Od: Welisandezo <u...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Elfir wrote:

>Celtis occidentalis, - zimowac w gruncie pod okryciem
[...]

Dzieki za wskazowki.
Mam kolejna mase pytan.

Pytanie co do dolowania w doniczkach. Sa jakies szkoly dolowania? :)
Czy wystarczy tylko wykopac dol i wsadzic doniczke z roslina do dolu
i zasypac rowno z brzegiem? Zadnego drenazu pod doniczkami, w dole nie
potrzeba (korzenie wylaza z dna wielu doniczek)?

A na wierzch warstwa torfu (niskiego), sloma, lety, galazki, itp. Moze
tak byc? Formowac kopczyk? Opadle liscie to zla czy dobra okrywa?
Jakas konstrukcja z folii nad zadolowanymi roslinami tez powinna chyba
pomoc? Zastosowanie wlokniny (agrowlokniny, geowlokniny) to chyba
dobra sprawa?

Juz teraz mozna dolowac? Czy jest za wczesnie, czy za pozno, czy w sam
raz (bylo u mnie dzisiaj i wczoraj 4 stopnie ponizej zera)?
A rosliny w szklarni takze dolowac?
Szklarnie oslaniac? Coby nie nastepowaly duze wahania temperatury
(obecnie noc -3, dzien +15).

A tak w ogole to martwe sie potrzebnie? :)
Sorewicz za ciagla forme pytajaca ale pytania te drecza mnie co nieco.

Dzieki i pozdrawiam
Pawel

7. Data: 2003-10-20 21:22:31

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Welisandezo <u...@p...fm> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:bmr79n$sof$...@n...news.tpi.pl...

> Pytanie co do dolowania w doniczkach. Sa jakies szkoly dolowania? :)
Ja znam taka:
Wykopac dol. Wsadzic doniczki. Zasypac dol liscmi, trocinami, itp.
Nie gwarantuje skutkow, nie stosowalam osobiscie.

> A na wierzch warstwa torfu (niskiego), sloma, lety, galazki, itp. Moze
> tak byc? Formowac kopczyk? Opadle liscie to zla czy dobra okrywa?
Jak to wszystko dasz to chyba starczy!

> Jakas konstrukcja z folii nad zadolowanymi roslinami tez powinna chyba
Nie folia.

> Juz teraz mozna dolowac? Czy jest za wczesnie, czy za pozno, czy w sam
Zadoluj dopoki mozesz kopac eszcze ten dol w niezamarznietej ziemi ;-)
I nie doluj roslin z liscmi.
Ogolnie masz nie zabezpieczyc rosliny przed mrozem, ale bryle korzeniowa
przed zamarznieciem na lod.

> Szklarnie oslaniac? Coby nie nastepowaly duze wahania temperatury
> (obecnie noc -3, dzien +15).
W sloneczne dni cieniwki sa konieczne.
Elfir

8. Data: 2003-10-21 16:59:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message

> [...]
> Wykopac dol. Wsadzic doniczki. Zasypac dol liscmi, trocinami, itp.
> Nie gwarantuje skutkow, nie stosowalam osobiscie.

Uszczelnić te kawałki dołu nie zajęte przez doniczki ziemią. To jest moim
zdaniem najważniejsza czynność.

> Jak to wszystko dasz to chyba starczy!

Najlepsza będzie kora lub trociny lub stroisz lub agrowłóknina. Coś w miarę
przewiewnego. Torf nie jest potrzebny. Żadnych kopczyków - rośliny muszą
choć trochę oddychać.

> Nie folia.

Ewent. ta agrowłóknina.

> Zadoluj dopoki mozesz kopac eszcze ten dol w niezamarznietej ziemi ;-)
> I nie doluj roslin z liscmi.

Można zawsze oberwać:-)

Pozdrawiam, Basia.

Na marginiesie trendów ...