Drzwi szklane

1. Data: 2008-02-12 13:36:35

Temat: Drzwi szklane
Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Remont mieszkania.
Do wstawienia drzwi (kompletne - czyli i oscieżnice, i skrzydła).
Jakie drzwi całoszklane polecicie?
Jak do nich najlepsza byłaby oscieznica?
Drewniana (bo to jednak elegancja) sprawdzi się?
Tym bardziej, że najlepsze byłyby ościeznice opaskowe, a sciany grubości 16-18 cm.
A może drzwi całoszklane nie sprawdzaja się z jakiegoś powodu?
THX

2. Data: 2008-02-12 14:31:42

Temat: Re: Drzwi szklane
Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> Remont mieszkania.
> Do wstawienia drzwi (kompletne - czyli i oscieżnice, i skrzydła).
> Jakie drzwi całoszklane polecicie?

Takie drzwi będą kosztowały od 1500zł wzwyż i to dużo.
Jeżeli nie ma w salonach gotowych rozwiązań razem z ościeżnicami.
To wydaje mi się że drewno jako konstrukcja odpada - za mało sztywne, a
szkło zbyt ciężkie.
Jeżeli chcesz z jakiegoś powodu użyć drewna to tylko na zasadzie
maskowania/ozdoby.
Cała konstrukcja powinnna być stalowa - ewentualnie żelbetowa +kołki -
jeżeli taka jest i nie trzeba jej modyfikować.

> Jak do nich najlepsza byłaby oscieznica?
> Drewniana (bo to jednak elegancja) sprawdzi się?

Nie kombinuj i nie sztukuj! bo kicha z tego wyjdzie. Proszę bardzo dobrze
rozpoznaj ten temat.
Sprawa samych zawiasów kupowanych luzem to już wydatek min ok 500 zł, a nie
mówię tu o klamkach i zamkach.
Jeżeli rozpoznasz temat szkła i zawiasów - i ich solidnego mocowania - to to
co dasz na ościeżnicę jako ozdoba nie będzie miało większego znaczenia
konstrukcyjnego.

> Tym bardziej, że najlepsze byłyby ościeznice opaskowe, a sciany grubości
> 16-18 cm.
> A może drzwi całoszklane nie sprawdzaja się z jakiegoś powodu?

Są super, kto nie chciałby ich mieć - ale niestety nie każdego na nie stać -
a zabawa bez zamówienia u fachowców może skończyć się fiaskiem.

Jeżeli zdecydujesz się wykonywać samemu drzwi - to mogę polecić tobie
producenta szkła hartowanego- GLASPOL na Kniewskiej.
Moim rodzicom zrobili najtaniej - i w ogóle zrobili, powycinali otwory
pod zawiasy i po tym zahartowali szkło - do natrysku.

Jeżeli chodzi o zamki i zawiasy aktualnie nie mam danych sklepów więc nie
pomogę, może ktoś inny wie.

Pozdrowienia
Tomek

3. Data: 2008-02-12 15:32:15

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

W budżecie powiedzmy do 2 tys./szt. za komplet razem z usługą wstawienia.
Nie pytam o sztukowanie - futryna od stolarza szyba od szklarza - tylko raczej o
całość.
Choć jesli ktoś tanim kosztem (powiedzmy 40% rozwiazania fabrycznego) osiągnął
rewelacyjny efekt, to wejdę w taki
interes.
Co do okuć, kiedys niezły wybór był w VBH czy jakoś tak (na Pradze), ale wtedy
drewniane drzwi zamawiałem.
BTW też przy tej samej Chełmżyńskiej kiedys hartowałem szkło, ale nie wiem, czy taflę
na drzwi też dadzą radę - poza tym
szkło hartowane od nich dostaje się z dwoma kropkami po uchwytach do pieca.
JaC

-----

4. Data: 2008-02-12 16:29:04

Od: "rv" <r...@d...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (na Pradze),

internet jest wszedzie,
nie tylko w ubogiej w kulture stolicy

5. Data: 2008-03-03 07:19:32

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 16-18 cm.
> A może drzwi całoszklane nie sprawdzaja się z jakiegoś powodu?

Właśnie wróciłem z Berlina. Byłem w Bauhausie i tam szklane drzwi w
promocji (szkło bezbarwne bez szlifów i piaskowań)z zawiasami i zamkiem
kosztują od 200euro.
Więc nie jest tak drogo. :-)

Pozdrowienia
Tomek

6. Data: 2008-03-03 08:10:29

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Masz na mysli drzwi w komplecie z oscieznicą, czy same skrzydła?
Czy w Polsce też jest Bauhaus?
JaC

-----

> Byłem w Bauhausie i tam szklane drzwi w promocji z zawiasami i zamkiem kosztują od
200 euro.

7. Data: 2008-03-03 12:49:55

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz na mysli drzwi w komplecie z oscieznicą, czy same skrzydła?
> Czy w Polsce też jest Bauhaus?

W Polsce z tego co wiem nie ma.
Drzwi z zawiasami i zamkiem z klamką lub bez zamka - bez ościeżnicy, wymiar
mają widzę jednakowy: 834x1972mm
Zawias jest taki że można chyba spokojnie zamontować do standardowej
metalowej ościeżnicy (oczywiście z gumowymi uszczelkami) - nie wiem jak z
wymiarami.

Pozdrowienia
Tomek

8. Data: 2008-03-03 13:20:01

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Były kiedyś takie skrzydła w Polsce po sklepach.
Ale potrzebuję kompletne drzwi z oscieżnicą najlepiej elegancką drewnianą - skrzydła
60, 70 i 80 cm nominalnie.
JaC

-----

> Zawias jest taki że można chyba spokojnie zamontować do standardowej metalowej
ościeżnicy - nie wiem jak z wymiarami.

9. Data: 2008-03-03 14:17:59

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Były kiedyś takie skrzydła w Polsce po sklepach.
> Ale potrzebuję kompletne drzwi z oscieżnicą najlepiej elegancką
> drewnianą - skrzydła 60, 70 i 80 cm nominalnie.

W Berlinie nie widziałem innych wymiarów niż ten co podałem.
Ościeżnice wnioskuję że u nich są te same co zwykłe drzwi.
Po prostu się zainteresowałem, gdyż poruszałeś ten temat, i niekoniecznie
trzeba wydawać 2 tyś zł.

Jeżeli masz różne wymiary to niestety szkło chyba raczej trzeba robić na
zamówienie - u nas w Szczecinie w Glaspolu hartują szkło, docinają przed
hartowaniem zgodnie z projektem, i potem hartują. Hartowanego już nikt ci
nie potnie.
"Okucia" ostatecznie można by kupić w niemczech jeżeli nie znajdziesz u nas.
Koszty to 150 do 200 euro.
Zostają ościeżnice - hm, jak chcesz wziąłem prospekt niemiecki na temat tych
drzwi mogę zeskanować i ci wysłać mailem.
Może coś z tego się więcej dowiesz.

Pozdrowienia
Tomek

10. Data: 2008-03-04 09:37:25

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie.
Może na prospekcie jest adres www producenta?
JaC

-----

> Zostają ościeżnice - hm, jak chcesz wziąłem prospekt niemiecki na temat tych drzwi
mogę zeskanować i ci wysłać mailem.

Odkurzacz piorący Philips Triathlon FC6844, Zelmer Wodnik Quattro 616.6, DeLonghi WFZ 1300SDL czy Hoover Jet&Wash SX 6254
szukam lodówki, której drzwi...
Zmywarka
konkretne wymagania co do lodowki
parkiet debowy - szpachlowac czy nie