Re: Duchy

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 11 Sep 2017 20:03:00 -0700 (PDT)
Subject: Re: Duchy
From: j...@o...pl

W dniu środa, 6 września 2017 22:11:46 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> Dlaczego uważasz się za niegodnego bycia wszechświatem skoro jesteś
> współuczestnikiem tworzenia wiedzy o samym sobie, swojej własnej
> świadomości, świadomości samego siebie.

nie o to chodzi. kazdy z nas jest wszechswiatem samym w sobie,
jednak zauwaz, ze ci pedzacy drogami w swoich autach ludzie
tez sa takimi samymi wszechswiatami, ajk ty jestes.
czy oni pedza do nikad, a ty jedynie tak wlasciwie,
bo jestes jedynym wszechswiatem, a inni marionetkami tylko?

> A że odbywa się to również
> dzięki wymianie informacji pomiędzy wszechświatami równoległymi
> stwarzanymi przez różne formy Życia (Bytu, Boga, Stwórcy), na tym
> właśnie polega współbieżne poznanie i stwarzanie. Poznanie przez
> stwarzanie w coraz większej zbiorowości dzięki której osiągniemy
> continuum wiedzy, powrócimy do świata analogowego i przywrócimy JEDNOŚĆ
> Bogu-Stwórcy, Bytowi przedwiecznemu i pozaczasowemu.

nie ma Boga przedwiecznego, jesli myslisz o calosci;
wszystkich wymiarach i wszystkich wszechswiatach,
ktore ktos stworzyl.
jest Bog przedswieczny, jesli myslisz o calosci;
wszystkich wymiarach i wszystkich wszechswiatach,
ktore ktos stworzyl.

prawda jest taka, ze jesli istnieje Bog przedwieczny.
i sam za takiego siebie uznaje, to i tak nie wie,
jakie prawa daly Mu prawo zaistniec.

od dziecinstwa, od kiedy tylko pamietam, zawsze
zadawalem sobie pytanie: jak to mozliwe, ze istnieje cokolwiek?
i jak to byloby, gdyby nie istnialo cokolwiek?

gdyby nic nie istnialo, byloby nic, czy cokolwiek by nie bylo?

nawet nie o to chodzi.
ktos stworzyl nasz wszechswiat - to dosc oczywiste.
kto dal istnienie temu, co stworzyl nasz wszechswiat?

a moze prosciej po prostu przyjac, ze calosc zawsze istniala,
tkanka czasoprzestrzeni, energia i masa. i chyba tak jest,
skoro nawet my, ludzie, przeciez istniejemy.

tak naprawde, jesli zaglebisz sie w temat, zaden Bog nie mogl istniec
przed powstaniem wszechswiata, jako calosci.
i zaden Bog siebie nie stworzyl.

> Jak wyżej. Jego zasób Wiedzy był zbiorem pustym gdy nie miał żadnego
> doświadczenia; jedynie doświadczenie dostarcza nam wiedzy (informacji) o
> obiekcie, czymkolwiek by nie był. Musiał więc przeprowadzić jakiekolwiek
> doświadczenie na samym sobie, zaburzyć przestrzeń własnego nieświadomego
> bytowania by zdobyć pierwszą informację o obiekcie, którym sam był/jest.

kochany rozmowco. wszechswiat albo istnial zawsze, albo nigdy nie istnial.
sam z siebie, nie istniejac, nie moglby sie stworzyc. to dosc logiczne.
jesli przyjac, ze nigdy nie istnial, nie byloby nas ani naszych rozmow przeciez.
jesli przyjac, ze zawsze istnial, wszystko jest logiczne.

jesli pytasz, czy nasz wszechswiat Bog stworzyl, to jest to jak najbardziej
logiczne.

> Dlaczego na siłę chcesz ich od siebie oddzielić? Przecież stanowią JEDNOŚĆ !

dlatego, ze to On daje wybrancowi prawo, zeby mogl decydowac.
i daje mu te prawo po to, aby mogl nas bardziej zrozumiec.
i daje mu te prawo po to, aby On, jesli zajdzie taka potrzeba,
sam mogl sie zmienic. i wie, ze ten wybraniec
nigdy nie bedzie wymagal czegos, co byloby zle, czy malo dobre.
On mu ufa, i jest to zaufanie wzajemne i jakby od poczatku wpisane
we wszystkie ich relacje. i tak to mniej wiecej jest.

jacek