Duma narodowa

31. Data: 2017-01-23 17:53:28

Temat: Re: Duma narodowa
Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-23 o 16:31, FEniks pisze:

> I komu wtedy zazwyczaj kibicujesz? Naszym?

Czasem naszym
https://www.facebook.com/nataliapartyka/
a czasem nie naszym.

> bo wynika z
> jednej z podstawowych potrzeb człowieka, czyli potrzeby przynależności.

Jeżeli chodzi o "przynależność", to u mnie kryterium narodowościowe leży
na dość odległym miejscu.

> Bez niej byśmy nie przetrwali, my jako ludzie, niekoniecznie narody.

Zgadzam się z tym.
Już kiedyś o tym pisałem. Uważam, że są różne etapy rozwoju
społeczeństw. I na tych różnych etapach sprawdzają się różne "taktyki"
pomagające przetrwać. W czasach plemiennych inne, w czasach
współczesnych inne.
Taktyka narodowościowa w XX wieku nie zdała egzaminu, wielu ludzi tej
taktyki nie przetrwało. Stąd pomysły na UE, likwidacja paszportów,
granic... Nawet jeżeli coś nie do końca działa tak jak sobie to ludzie
wymarzyli, to nie jest powód żeby wracać do czegoś, co nie działa na
pewno. Zapomnieli, że nie działa?

> A tak w ogóle to myślę, że u nas Polaków problemem jest coś zupełnie
> innego. My wcale nie jesteśmy dumni jako naród, my mamy ten instynkt
> stadny wręcz wykolejony, może dlatego wielu ludzi tak głupio go dziś
> pojmuje i tak kulawo próbuje odtworzyć.

Bo wielu ludzi nie nadąża za zmianami. I nie mam na myśli tylko Polaków.
Europejczycy próbują odejść od państw narodowych (to proces, który nie
stanie się z dnia na dzień, tak samo jak z dnia na dzień nie
ukształtowały się państwa), tyle że Europejczycy nie żyją w próżni. Jest
wiele jeszcze obszarów (na Ziemi), w których społeczeństwa nadal są na
etapach państw narodowych, jak i nawet plemiennych.
Do tego dochodzi rozwój techniki, odległości drastycznie "zmalały" i te
różnice widać szczególnie mocno, jak nigdy wcześniej. Różnice mentalne i
ekonomiczne.
Te nasilające się w Europie ruchy, z jak to ładnie ujęłaś, "wykolejonym
instynktem stadnym" tylko ten konflikt zaogniają.

> Dlaczego tak myślę? Zauważ, że
> jeśli jakiemuś Polakowi się coś powiedzie, coś osiągnie, stanie się
> znany na świecie, to zaraz się znajdzie (wśród Polaków) cała grupa
> sępów, którzy będą próbowali go dyskredytować, gnoić i wygrzebywać mu
> jakieś rzeczy prawdziwe lub wyimaginowane (nikt nie jest przecież
> doskonały). Tak było i jest z Wałęsą, z Wajdą, Miłoszem, Szymborską,
> Owsiakiem, i można by długo pewnie jeszcze wyliczać.
> Potrafimy być dumni z czegoś (lub kogoś), co jest odległe. Jak już jest
> za blisko, to od razu włącza się zawiść i rywalizacja.

Niestety jest jak piszesz :(
Tacy ludzie myślą, że nie można żyć inaczej jak oni... w życiu
przeczytali może z 5 książek, w kinie byli ze trzy razy, w tym raz na
ekranizacji Pana Tadeusza, o teatrze nie wspomnę... ostatnia większa
podróż to była PKSem do miasta, bo trzeba kupić dziecku garnitur na
pierwszą komunię... (oczywiście przerysowuję, ale wiesz o jaki typ mi
chodzi, taka mentalna pustynia).

Ale coraz więcej Polaków jeździ za granicę, pracuje za granicą, tworzy
wielonarodowościowe rodziny, zna języki Coraz więcej Polaków widzi coś
więcej niż czubek własnego (i polskiego), nosa. To samo się tyczy
mieszkańców reszty państw, dla których granica to tylko abstrakcyjny
byt, kreska na mapie, a nie szlaban ze strażnikiem.
Narodowcy (bez względu na narodowość) robią wszystko, aby cofnąć nas do
czasów plemiennych, no może jedyna "korzyść" będzie taka, że po kolejnej
wojnie będziemy dysponowali jeszcze bardziej zabójczą bronią...

Ja już pewnie nie dożyję czasów, gdy już nikogo nie będzie obchodziło
czy Owsiak, Miłosz... był Polakiem, lecz jakim był człowiekiem.
Chyba, że wcześniej odwiedzą nas alieny z kosmosu i narodowcy w końcu
zrozumieją, że te ich plemienne waśnie są zwyczajnie idiotyczne... :)

Pozdrawiam
Piotr

32. Data: 2017-01-23 19:39:39

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup

W dniu 23.01.2017 o 08:21, Ghost pisze:

> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup

>No cóż, przecież jesteśmy zwierzakami.

Właśnie. Dlatego nie rozumiem, że ktoś chwali (jak ten/ta który nigdy nie
pozna swych poglądów i płci) bądź atakuje (jak ten któremu się zdaje, że
jest kwiatkiem) prawa fizyki.

Podczas gdy nie doszukiwałbym się w "dumie narodowej" - jako takiej -
niczego wielkiego ani małego, to niestety była jest i będzie narzędziem w
rękach bestii, a rzadziej wizjonerów niosących coś pozytywnego.

33. Data: 2017-01-23 20:14:51

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-23 o 19:39, Ghost pisze:

> bądź atakuje (jak ten któremu się
> zdaje, że jest kwiatkiem) prawa fizyki.

Po co zmyślasz?
Jeżeli czegoś nie rozumiesz, to zapytaj.
Tak samo, skoro nie rozumiesz skąd się wziął taki, a nie inny nick, to
też możesz zapytać zamiast zmyślać.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

34. Data: 2017-01-24 01:26:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:

> No to czytam:
>
> Tu jest coś o tym zamiast?
> "Najmniej wartościowym natomiast rodzajem dumy jest duma narodowa".
> To mówisz, iż to nie jest twierdzenie, że duma narodowa jest czymś w rodzaju
patologi?

https://www.google.pl/amp/www.dziennik.pl/amp/432237
,dlaczego-amerykanie-kochaja-flage-reportaz.html
Super tekst.

No bo przeciez ci Amerykanie to sama patologia. Wzór patologii, mozna
powiedzieć. Duma narodowa i bida taka, że aż skręca. Jak do tego dołożyć
maszt z flagą narodową przed każdym domem, no to wychodzi naród
permanentnych nieudaczników po prostu.

Zupełnie jak nasi piłkarze, co czynnie wypięli się na żydowskiego wykrętasa
zamiast Orła Białego na koszulkach - no w ogóle nieudaczni. I kibice w
biało-czerwonych barwach. Jak jeden niczego w życiu nie osiągnęli.

> Może tu jest coś o "zamiast"?
> "Kto bowiem nią się odznacza, ten zdradza brak cech indywidualnych, z których
> mógłby być dumny, bo w przeciwnym wypadku nie odwoływałby się do czegoś,
> co podziela z tyloma milionami ludzi"
> To co, poczucia dumy narodowej należy się wstydzić, gdyż inaczej jakiś
> niemiec wskaże nas palcem i powie "człowiecze marny bez cech indywidualnych"?

Najlepiej mieć dumę niemiecką albowiem.

> [...]
> "Każdy jednak żałosny dureń, który nie posiada nic na
> świecie, z czego mógłby być dumny, chwyta się ostatniej deski ratunku,
> jaką jest duma z przynależności do danego akurat narodu; odżywa wtedy i
> z wdzięczności gotów jest bronić ??? ??? ??? [rękami i nogami]
> wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cechują"
>
> Jest cząstką tego narodu, wnosi do niego swoje plusy i minusy,
> identyfikuje się z nim i jest gotów go bronić. Skąd pomysł, że to "Każdy
> jednak żałosny dureń, który nie posiada nic na świecie, z czego mógłby
> być dumny". Bo jakiś niemiec tak napisał?

W dodatku pedał.

> Nie wiem dokładnie kto, natomiast proces był bardzo widoczny a i wykonawcy są
znani.

> I tu by była zgoda, gdyby nie to, że z uporem maniaka próbujesz nazywać
> tymi określeniami zjawiska, które nimi nie są. Tłumaczyłem ci to
> wielokrotnie, po raz kolejny nie będę - to nie ma sensu, gdyż twoje
> twierdzenia o rasiźmie, naziźmie itp. w pl są dla ciebie dogmatem "twojej
> podstawy programowej" i nie podlegają dyskusji.

> Udowodnij że nie jesteś z PIS skacząc z Romanem ;)

Najlepiej nago i bez spadochronu.

--
XL

35. Data: 2017-01-24 02:38:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> zamiast Orła Białego na koszulkach - no w ogóle nieudaczni. I kibice w
> biało-czerwonych barwach. Jak jeden niczego w życiu nie osiągnęli.

Poprawka - mizogin.

Spoko.
http://www.tvp.info/27678575/88-proc-polakow-uwaza-s
ie-za-patriotow-poczucie-dumy-narodowej-caly-czas-ro
snie

--
XL

36. Data: 2017-01-24 08:41:42

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-24 o 02:38, Ikselka pisze:

> Poprawka - mizogin.
>

> Spoko.
> http://www.tvp.info/27678575/88-proc-polakow-uwaza-s
ie-za-patriotow-poczucie-dumy-narodowej-caly-czas-ro
snie

http://wyborcza.pl/1,75410,19767438,dramatyczne-wyni
ki-badan-czytelnictwa-dlaczego-czytamy-coraz.html

"Podział społeczeństwa na czytelników i nieczytelników jest bardzo
radykalny. Trudno się dziwić, że obu grupom tak trudno się dogadać,
skoro mają tak różne kompetencje społeczne i kulturowe i właściwie
przestają mówić wspólnym językiem."

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

37. Data: 2017-01-26 09:19:40

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" napisał w wiadomości grup

>https://www.youtube.com/watch?v=W0OowVbY6aE

Buchahahahaha, taki repertuar wczoraj telewizornia podstawiła z okazji
odznaczania dumy narodowej "białe jest czarne" z wolski ludowej, ależ z waz
schematyczne matołki, pisiaki...

btw żeby dumny naród wiedział, iz należy to oglądać, Kurski "sprytnie"
Wielko Gale Małego Człowieka wstawił w godzinę emisji serialu (nędznego, bo
nędznego) o najwyższej oglądalności na dwójce, oczywiście nie zmieniwszy
zapowiedzi programowych :-)

38. Data: 2017-01-26 16:38:56

Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski " napisał w wiadomości grup

"Ghost" <n...@d...pl> Wrote in message:

> Użytkownik "Przemysław Dębski" napisał w wiadomości grup

>No co ty móóówisz????
>Powaaaażnie????
>Tajoj kłoniec swiiaata.

No i księżniczka debska siem zesrała, i to przy Szopenie!
Buhahahahahahahah

39. Data: 2017-01-26 20:21:14

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-26 o 16:38, Ghost pisze:

> Użytkownik "Przemysław Dębski " napisał w wiadomości grup

> No i księżniczka debska siem zesrała, i to przy Szopenie!
> Buhahahahahahahah

Umysł płata ci figla księżniczko. To, że myślisz iż jesteś Szopenem, to
próba zracjonalizowania przez twój umysł faktu, że posuwa cię jakiś George.

Dębska

40. Data: 2017-01-26 20:29:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> próba zracjonalizowania przez twój umysł faktu, że posuwa cię jakiś George.

Wszystkie moje hehy i LOLE :-DDDDD

--
XL

Prawo do swobody wypowiedzi
Hamerykańskie KODy 271 w pierdlu po jednym dniu pajacowania:)
Sedno!
To, co zostało z Lecha.
Petru - "ekonomista" .