Duza nadwzrocznosc i zaswiadczenie o zdolnosci do pracy :(

11. Data: 2006-05-20 07:30:23

Temat: Re: Duza nadwzrocznosc i zaswiadczenie o zdolnosci do pracy :(
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie napisalem nigdzie nic co swiadczylo by o tym, ze wina lezy jedynie po
> stronie okulisty :|
>

> --
> Pozdrawiam serdecznie!
> Jacek W.
> c...@t...pl

nawet jesli nie jedynie - o to chodzi. Wina nie lezy wogole po stronie
okulisty.

pozdr.

casus

12. Data: 2006-05-20 08:13:59

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> nawet jesli nie jedynie - o to chodzi. Wina nie lezy wogole po stronie
> okulisty.

Przeciez w gabinecie nie spotykasz sie z ustawodawcą ale z okulista. Ciekawe
jak mi wytlumaczysz np. fakt, ze kolega bedac u jednego okulisty nie dostal
zaswiadczenia, ze moze pracowac, a u prywatnego dostal.

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

13. Data: 2006-05-20 12:59:14

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostal
> zaswiadczenia, ze moze pracowac, a u prywatnego dostal.

Nigdzie nie spotkasz sie z ustawodawca, a jedynie z wykonawca rozporzadzen,
inaczej musialbys chodzic po decyzje wszelakie do sejmu. Proste - we
wspomnianym przez Ciebie przykladzie ktos naruszyl ustawe, wiec zlamal
prawo. Poza tym - okulista powinien napisac tylko wynik badania - decyzje
koncowa wystawia specjalista medycyny pracy na podstawie wszystkich wynikow
badan, w oparciu o obowiazujace przepisy. Nie wyladowujmy sie wiec na
sytuacjach patologicznych, a jedynie przyjmujmy brzmienie ustaw i je
czytajmy, bo nikogo od ich znajomosci nie zwalnia niewiedza na ich temat.
Stad potem wyplywaja oskarzenia w stosunku nie do tych, do ktorych powinny.

pozdr.

casus

14. Data: 2006-05-21 00:32:54

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inaczej musialbys chodzic po decyzje wszelakie do sejmu. Proste - we
> wspomnianym przez Ciebie przykladzie ktos naruszyl ustawe, wiec zlamal

Moim zdaniem decyzja nalezy do okulisty, poniewaz od tego czy on wyrazi
pozytywna opinie zalezy czy lekarz medycyny pracy wyda zaswiadczenie (lub
jego brak). Poza tym, to wlasnie roznice zdan, w obrebie jednego przypadku
pozwalaja stwierdzic, ze od okulisty zalezy a nie od przepisow. Przepis
pozostawia wolna reke w postaci "zaufania" do okulisty i jego prawidlowej
oceny stanu zdrowia osoby badanej.

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

15. Data: 2006-05-21 09:16:16

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozporzadzen,
>
> Moim zdaniem decyzja nalezy do okulisty, poniewaz od tego czy on wyrazi
> pozytywna opinie zalezy czy lekarz medycyny pracy wyda zaswiadczenie (lub
> jego brak).

okulista nie musi wydawac opinii, moze jedynie opis. Opinie specjalista
medycyny pracy moze rowniez zmienic. I on wydaje koncowe orzeczenie.

Poza tym, to wlasnie roznice zdan, w obrebie jednego przypadku
> pozwalaja stwierdzic, ze od okulisty zalezy a nie od przepisow.

I daletego wlasnie nalezy pisac sam opis, a decyzja nalezy do specjalisty
medycyny pracy.

Przepis
> pozostawia wolna reke w postaci "zaufania" do okulisty i jego prawidlowej
> [...]

podobnie jak specjaliscie medycyny pracy. I powtarzam - jego podpis na
orzeczeniu jest koncowym i decydujacym. I do niego nalezy roscic pretencje.

pozdr.

casus

16. Data: 2006-05-21 16:48:23

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> okulista nie musi wydawac opinii, moze jedynie opis.

W omawianym przypadku np. uwazam, ze to okulista decyduje czy ten czlowiek
bedzie pracowal czy tez nie, bo jezeli caly ten proces (wydawania
zaswiadczen) bylby sprawny, to lekarz medycyny pracy nie powinien podwazac
autorytetu lekarza, bedacego w danej dziedzinie specjalista.

> orzeczeniu jest koncowym i decydujacym. I do niego nalezy roscic
pretencje.

A mowiles, ze to wina przepisow :>

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

17. Data: 2006-05-21 19:17:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaswiadczen) bylby sprawny, to lekarz medycyny pracy nie powinien podwazac
> autorytetu lekarza, bedacego w danej dziedzinie specjalista.

Nie decyduje okulista, tylko lekarz medycyny pracy. Okulista jest tylko
konsultantem, podobnie jak laryngolog, neurolog, radiolog. Jako inny
przyklad, abys lepiej zrozumial. Istnieje obowiazek wykonania zdjecia RTG
pluc. Radiolog opisuje tylko zdjecie. A lekarz medycyny pracy dopuszcza do
pracy lub nie konkretnego pracownika. Sam fakt np. cienia na plucu nie
oznacza, ze radiolog nie dopusci do pracy. Moze on zasugerowac istnienie
patologii, ale decyzje podejmuje specjalista medycyny pracy.

> pretencje.
>
> A mowiles, ze to wina przepisow :>
> Pozdrawiam serdecznie!
> Jacek W.
> c...@t...pl

nie rozumiem co insynuujesz. Przepisy sa ustalone i wydajacy koncowe
orzeczenie specjalista medycyny pracy sie ich trzyma. Jesli ktos sie nie
zgadza z jego orzeczeniem moze sie odwolac do wojewodzkiego centrum medycyny
pracy, a potem do Krajowego Instytutu medycyny pracy - to sa instatncje
odwolawcze, zgodne z ustawa. Bywaja tez przypadki, ze wbrew temu co napisal
okulista, neurolog itd. specjalista medycyny pracy wydal inna decyzje. Od
tego sie mozna odwolac, jesli sie nie jest zadowolonym. Mysle, ze nie ma tu
dalej nad czym dyskutowac, gdyz przepisy sa tu jednoznaczne i nic wiecej Ci
nie wytlumacze. Powtorze na koniec - o dopuszczeniu do pracy decyzje
podejmuje specjalista medycyny pracy po zasiegnieciu opinii specjalistow -
kosultantow, ale ostatnie slowo nalezy wlasnie do niego i tylko w stosunku
do niego nalezy klasc zarzuty tzw. "niesprawiedliwosci":-))

pozdr.

casus

18. Data: 2006-05-22 07:16:49

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kosultantow, ale ostatnie slowo nalezy wlasnie do niego i tylko w stosunku
> do niego nalezy klasc zarzuty tzw. "niesprawiedliwosci":-))

Ty chyba nie byles nigdy w medycynie pracy na badaniach. Przeciez pamietam
jak dzis, kiedy przede mna badania miala mlodziez z technikum, trzech z nich
trzasnelo drzwiami od okulisty tak, ze tynk posypal sie z sufitow. Okazalo
sie, ze nie widzieli jakiegos trojwymiarowego motylka (nienazywajac fachowo
tego testu) i nie dostali pozwolenia na nauke, w kierunku sieci komputerowe
:/ Jednym slowem, od lekarza medycyny pracy gowno wtedy zalezalo, bo mimo,
ze w swietle prawa to on jest podmiotem decydujacym, to de facto wbija on
jedynie pieczotke. Wiem jak wyglada cala procedura, wiec nie musisz mi nic
"tlumaczyc" ani wyjasniac, tak jak w poprzedniej wiadomosci. To jak sprawa
sie ma w swietle prawa a jak wyglada w rzeczywistosci to juz chyba
standardowo dwie rozne sprawy... Jednym slowem, prawie zawsze jest tak-
okulista sie nie "czepi" - mozesz pracowac/uczyc sie, jezeli sie czepi, to
najprawdopodobniej lekarz medycyny pracy tylko sie pod tym podpisze.

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.

19. Data: 2006-05-22 10:08:01

Od: "Mariusz.Dziesz" <W...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22.05.2006 creed <c...@t...pl> napisał/a:
> [...]
> "tlumaczyc" ani wyjasniac, tak jak w poprzedniej wiadomosci. To jak sprawa
> sie ma w swietle prawa a jak wyglada w rzeczywistosci to juz chyba

Kiedyś w trójce słyszałem reportaz,lekarz okulista nie podpisał
pozwolenia na prace ( he he) na komputerze ,dla dziewczyny która
skończyła ekonomię.A więc,z pracy w administracji państwowej nici.
Lekarz decyzję tłumaczył to tym,że dziewczna ma oczopląs,dosłownie
powiedział to tak : "Nie podpisze ,bo jej tak oczy latają .No wie pan,
tak latają te oczy ,no"

_ /\ Marius Dziesz
(:)/(:)Maker

20. Data: 2006-05-22 13:51:15

Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz.Dziesz" <W...@w...pl> napisał w wiadomości
> Kiedyś w trójce słyszałem reportaz,lekarz okulista nie podpisał
> pozwolenia na prace

Musialo Ci sie cos pomylic...jak to lekarz okulista moglby nie pozwolic
komus pracowac? :) Przeciez on bidok siedzi sobie za blatem i nie ma nic do
gadania...

--
Pozdrawiam serdecznie!
Jacek W.