drzewa

1. Data: 2001-03-30 20:14:08

Temat: drzewa
Od: "ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym kupić parę drzewek liściastych do gleby kwaśnej. Czy ktoś zna
dobrą, ale i niedrogą szkółkę? Mieszkam w W-wie. Dzięki.
Ania

2. Data: 2001-03-31 19:48:33

Temat: Dylemat
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podczas przesadzania brzozy (wys. ok 2,5m) osypała mi się cała ziemia i
została na parę chwil z gołym korzeniem . Teraz mam dylemat czy zgodnie z
zasadami, zredukować jej koronę czy też w związku z tym że brzoza po cięciu
bardzo "płacze" i będzie traciła dużo wody, zrezygnować z cięcia.

Pozdrawiam serdecznie -Jagoda

3. Data: 2001-04-01 11:00:27

Temat: Re: Dylemat
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Z brzoza nie powinno byc wiekszego problemu, to jeszcze zalezy, jak duza
jest ta brzoza. Korone warto chyba zredukowac, bo to gwarantuje przyjecie.
"Placz" mozna zredukowac maczajac w plynnym ale juz chlodnym wosku.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

4. Data: 2001-04-02 15:31:28

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Z tym "gwarantuje" to przesadzilem.

5. Data: 2001-04-02 16:12:42

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Podczas przesadzania brzozy (wys. ok 2,5m) osypała mi się cała ziemia i
> została na parę chwil z gołym korzeniem . Teraz mam dylemat czy zgodnie z
> zasadami, zredukować jej

Koronę trzeba redukować nawet, gdy ziemia z bryły nie osypie się. Przy
roślinach obficie "płaczących" należy robić to w czasie gdy płacz nie grozi
czyli wcześniej. W obecnym terminie, ja, przyciąłbym także. Myślę, ze brzoza
powinna w jakimś stopniu sama regulować gospodarkę płynami. Spodziewałbym
się, że takie płakanie zostanie ograniczone i nie zaszkodzi drzewku.
Zaznaczam, że są to moje zmyślenia, których nie poparłem, wcześniej,
badaniami :-).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2001-04-02 17:42:04

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem-podlewanie
Sazadziłam drzewka owocowe. Jak czesto powinnwm je podlewac? Moge byc na
dzialce w sobote i w niedziele. Czy to wystarczy?
Pozdrawiam Ania

7. Data: 2001-04-02 17:54:30

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jagoda <b...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9a5csa$qhr$...@n...tpi.pl...
> [...]
cięciu
> bardzo "płacze" i będzie traciła dużo wody, zrezygnować z cięcia.
Zrezygnuj, naprawdę, szkoda tylko, że jej wcześniej nie włożyłaś do wody
na parę godzin, teraz jak posadziłaś zrób możliwiwie jak największą misę i
podlewaj ile sie da, tak aby przez conajmniej dwa tyg. miała mokro. Im
dłużej tym lepiej.
Pozdrawiam serdecznie Jerzy
= spec od przesadzania.

HORTI EXPO