Jak pozbyć się pijawek???

1. Data: 2001-03-30 19:19:51

Temat: Jak pozbyć się pijawek???
Od: "Byszek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od: "Byszka" b...@w...pl
Data: 12 marca 2001 21:25

Mam w "oczku wodnym 12x3m" pijawki które atakują ryby, zwłaszcza teraz
zimą, nie wie jak się ich pozbyć.
Myślę że to pijawki (ryby najczęściej na boku maja uszkodzone łuski aż do
"mięsa",rany pokrywa obfity śluz)
Nie znam naturalnych wrogów lub środków chemicznych.
Zbiornika nie mogę opróżnić z wody , prosiłbym o pomoc.
b...@w...pl

2. Data: 2001-03-31 08:52:50

Temat: Re: Jak pozbyć się pijawek???
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Byszek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam w "oczku wodnym 12x3m" pijawki które atakują ryby, zwłaszcza teraz
> zimą, nie wie jak się ich pozbyć.
> Myślę że to pijawki (ryby najczęściej na boku maja uszkodzone łuski aż do
> "mięsa",rany pokrywa obfity śluz)

Chyba nie jest to sprawa pijawek. Te nie wygryzają ran. To sprawa, raczej
larw ważek lub żółtobrzeżka.
Pijawki przyczepiają się do ryb i pozostają na ich ciele, powinny być tam
widoczne.
opisywane objawy mogą też być spowodowane przez ptaki lub koty.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-04-02 07:18:03

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widoczne.
> opisywane objawy mogą też być spowodowane przez ptaki lub koty.

Zgadzam się z Krzyśkiem. U mnie pijawki "atakują" głownie gąbkę
w filtrze - przy czyszczeniu jest ich tam sporo. Natomiast nie widziałem
aby się przyczepiały lub kaleczyły ryby. To musi być inny szkodnik.
Przy okazji jeszcze jedna sprawa - gwałtowne ocieplenie może spowodować
choroby grzybowe u ryb. Przynajmniej w ubiegłym roku tak było.
Profilaktycznie dobrze jest dać lekarstwo do wody. Ja stosuję Tetra
Pond Care z dobrym skutkiem.
Krzysztof

Prunus spinosa - Vitis ......
planowanie ogrodu