Dylemat kosiarkowy

11. Data: 2010-09-13 11:17:58

Temat: Re: Dylemat kosiarkowy
Od: "severin" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:6fp320uu25m2.1tgdjpyxrzd0.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 13 Sep 2010 12:11:54 +0200, severin napisał(a):
>
> Fakt - trawnik 20x25 jest godzien kupna kombajnu. Poważna sprawa :->

Akurat dla mnie jest poważna i oczekuję konkretnej odpowiedzi, podpowiedz.
Nie chcę kosiarki elektrycznej bo takową miałem na poprzednim mieszkaniu i
więcej juz nie chcę. Jeśli mam kupić jakiś shit w supermarkecie i się z nim
później męczyć, może warto dodac parę groszy i kupić coś co posłuży mi
dłużej. Jeżeli kosiarki które podałem wyżej wg Ciebie sa za dobre/drogie na
moje potrzeby to podaj propozycje w miarę przyzwoitej, markowej, niedrogiej
i sprawddzonej kosiarki.

12. Data: 2010-09-13 12:53:22

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"severin" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
> dłużej. Jeżeli kosiarki które podałem wyżej wg Ciebie sa za dobre/drogie
> na moje potrzeby to podaj propozycje w miarę przyzwoitej, markowej,

Kosa! I dla zrowia też posłuży.
http://www.kosy.eu/strona.php?grupa=14

I po dylemacie.

13. Data: 2010-09-13 12:56:49

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> Kosa! I dla zrowia też posłuży.
> http://www.kosy.eu/strona.php?grupa=14
>
> I po dylemacie.

Potrzebne dodatki: kosisko - metalowe, obejma do mocowania kosy do
kosiska, osełka, młotek i babka lub przyrząd na korbkę do prawienia ostrza.

14. Data: 2010-09-13 13:36:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Sep 2010 13:17:58 +0200, severin napisał(a):

> [...]
> moje potrzeby to podaj propozycje w miarę przyzwoitej, markowej, niedrogiej

Popatrzę, jaka jest nasza, chyba Husqvarna za 1000 zł z groszami, bo nawet
nie wiem dokladnie co to - od 5 lat pracuje na swoje utrzymanie bez
zarzutu, kosząc jakieś pół ha przy domu plus 200 m drogi gruntowej po obu
stronach, bez roztkliwiania się nad nią. Model podam wieczorem.

15. Data: 2010-09-13 14:55:18

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zarzutu, kosząc jakieś pół ha przy domu plus 200 m drogi gruntowej po obu
> stronach, bez roztkliwiania się nad nią. Model podam wieczorem.

Ha!!! Tobie przydałaby się ADELA:
http://www.hortmasz.com.pl/specjalistyczne.php4
albo taka:
http://www.i-ogrod.pl/kosiarka-funkcje-samojezdna-ty
lko-teraz-najnizsza-cena-p-31.html
Każda z dodanych funkcji to sposób albo na oszczędność albo na dodatkowe
pieniądze.
http://www.ikosiarki.pl/Specjalistyczne_c44.html
Terra Vari - liza"
http://www.ogrod.ig.pl/product_info.php/products_id/
321

16. Data: 2010-09-13 15:49:47

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Będe miał do obkoszenia jakieś 500m2 trawnika na w miarę płaskim terenie.
> Zastanawiam się nad tymi kosiarkami.:
> http://allegro.pl/kosiarka-spalinowa-honda-hrg-415-c
-pd-dostaw-ole-i1218287095.html
> http://stihl.swidnica.pl/sklep/product_info.php?cPat
h=35&products_id=136

> Poniewaz w temacie koszenia zupełnie raczkuje to może pomożecie mi wybrac
> optymalna kosiarkę.

500mkw to niewielki teren. Te kosiarki z twoich linkow to przesada- chociaż
pewnie Panslvista zaraz traktor poleci;))
Kup np DY164
http://www.radar.pl/NAC-Kosiarka-spalinowa-z-koszem-
DY164-PMB-wysylka-gratis-15124094/
za ok 430zl w Bricomarche widzialem. Dwa lata gwarancji.
Spokojnie da rade.

17. Data: 2010-09-13 18:35:43

Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
h=35&products_id=136

> Poniewaz w temacie koszenia zupełnie raczkuje to może pomożecie mi wybrac

Wybór kosiarki to w zasadzie łatwa sprawa. Decydują dwa aspekty;
powierzchnia do koszenia i posiadana gotówka. Aspekt dodatkowy to
zamiłowanie do narzędzi przyzwoitej jakości. Warto także popatrzeć ile taka
kosiarka emituje decybeli i należy kupować najmniej głośną.
Ja mam do koszenia 3 ary i kosiarkę Alko z silnikiem B&S - 3,5KM za 700zł.
Używam jej już 7 lat.
Wnioski z tego czasu:
- 3,5 KM to dla kosiarki za mało. Moja potrafi zgasnąć w wyższej trawie
(bez badyli).
- napęd kół to dobry bajer. Mnie po każdym koszeniu bolą ręce.
Gdy będę kupował następną kosiarkę to na pewno 4 lub 4,5 KM i z napędem.
Na Twoim miejscu z zaproponowanych modeli wybrałbym tego Stichl'a , jeśli
musisz oszczędzać to zrób jak radzi Kris - NAC to dobra firma.
Przed dokonaniem zakupu dobrze jest udać się do marketu ogrodniczego i tam
pooglądać sobie kosiarki z bliska, można dotknąć, można ustalić która podoba
nam się najbardziej ....

Antoni Broniak

18. Data: 2010-09-13 19:52:38

Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-13 09:48, severin pisze:
> [...]
h=35&products_id=136

> Poniewaz w temacie koszenia zupełnie raczkuje to może pomożecie mi wybrac

Dodatkowo ważne tu są tzw naniesienia tzn, krzaki, drzewa, krasnale itp
elementy co na trawniku występują.
Jak masz tego sporo to te 500m może być uciążliwe.
Czy będziesz chciał mieć trawnik wersja de lux tzn wysokość trawy do 3cm
i żadne chwasty nie są przewidywane ?
Ja bym się zastanawiał nad:
1. Szerokością koszenia, czym szerzej tzn np 53cm tym szybciej idzie,
ale jak są krzaki i krasnale to się ciężko manewruje.
2. Przewidywaną wysokością trawy (tj częstotliwością koszenia), jak
często to z koszem, jak rzadziej to kosz jest strasznym utrudnieniem.

Jeśli kosiarka będzie miała te 53cm to silnik musi mieć z 5KM, a pchanie
takiego zwierza nawet na małym trawniku jest uciążliwe więc raczej
napęd. Jeśli do tego dołożysz kosz z trawą w środku to ciężar rośnie i
manewrowność spada.
Jak nie jesteś wielbicielem krótko ściętego trawnika to kosić będziesz
raz na 3, 3 no 4 tygodnie i duża szansa, że trawa na raz kosiarką
mulczującą skosić się nie da. Wtedy lepiej kosiarka z wyrzutem bocznym i
potem zgrabić i po sprawie.

Zastanów się nad tymi czynnikami.

BR
Igus'

19. Data: 2010-09-13 21:35:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli kosiarka będzie miała te 53cm to silnik musi mieć z 5KM, a pchanie
> takiego zwierza nawet na małym trawniku jest uciążliwe więc raczej
> napęd.

Do czego potrzebny napęd na taki skrawek ziemi? I jak wykorzystać napęd,jeśli
rosną krzaki,drzewka i czort wie co,trzeba wjeżdżać pod
gałęzie,cofać,dziesiatki razy.Pięćset matrów to mały kawałek.Nie ma co
filozofować,jak przy zakupie najdroższego szpadła bo mam wykopać jeden dołek.
Pozdrawiam.Mirzan

20. Data: 2010-09-13 21:55:56

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
h=35&products_id=136

> Poniewaz w temacie koszenia zupełnie raczkuje to może pomożecie mi wybrac

Przy takiej wielkości i równym terenie oraz częstym koszeniu wystarczy
http://www.iglak.pl/trawnik/koszenie.htm
albo takie
http://www.e-kosiarki.pl/go/_category/?idc=id_98
z koszem, abyś nie musiał grabić trawy.
Koszę taką mechaniczną kosiarką 400 m2 bez problemu.
A nawet nauczyłam się ją naprawiać :-)))

Pozdrawiam Krycha.

Cięcie moreli - czy? jak? kiedy?
Szkodnik zjada liście
POLECAM - DOBRY PRODUCENT, DOBRY SPRZEDAWCA
Szara pleśń na winorośli ;-(
SIKORA